Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@11:19:01 GMT

رونمایی از مافیای پیچیده دلار!

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۹۳۷۶

رونمایی از مافیای پیچیده دلار!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، از میان این اخبار مثبت می‌توان به 5مورد «افزایش فروش نفت خام»، «رشد عرضه حواله ارز در نیما»، «آزادسازی منابع بلوکه شده در عراق و کره»، «مجوز نقل و انتقال 500هزار دلاری صرافی‌های مجاز در بازار متشکل ارزی» و نیز «اجرای طرح تهاتر ارز صادراتی و نفت خام در ازای واردات کالای اساسی» اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از سوی دیگر جنبه سفته بازی داستان این روزهای کاهش نرخ ارز، مربوط به دستان پنهان دلالان و کانالهای تلگرامی می‌شود که با شنیدن خبر پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا به یکباره از نرخ گذاری‌های نجومی در فضای مجازی دست کشیدند چراکه می‌دانستند در صورت ادامه دادن به نرخ‌گذاری مصنوعی در بازار، اعتماد مخاطبانشان به قیمتهای صوری آنان دچار تزلزل خواهد شد.

این مسئله لزوم برخورد قهری و انتظامی با این نوسانگیران را روز به روز مهم‌تر می‌کند. دستاوردهای مثبت وزارت اطلاعات در شناسایی و بازداشت 93 نفر سرشاخه‌های شبکه قاچاق و دلالی ارز استانهای اصفهان و یزد در یک ماه اخیر، نوید آن را می‌دهد که در آینده نزدیک عرصه بر دلالان مجازی بیش از پیش تنگ‌تر شود.

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در همین ارتباط گفت: بخش مهمی از نوسانات کاذب بازار ارز ایران به التهاب‌آفرینی از طریق پمپاژ هدفمند اخبار منفی به بازار ارز مرتبط می‌شود.

کریمی در ادامه به نقش مخرب دو گروه در فرآیند فضاسازی روانی در بازار ارز اشاره و خاطر نشان کرد: گروه اول واسطه‌گران و دلالانی هستند که در کف بازار به شکل لفظی نرخ‌گذاری می‌کنند و گروه دوم نوسانگیرانی هستند که در بستر فضای مجازی، کانالها و درگاه‌های اینترنتی اقدام به انتشار اخبار و سیگنالهای دروغ درباره افزایش نرخ ارز می‌کنند.

وی با عنوان اینکه با ردیابی سرشاخه‌ها و مهره‌های اصلی متخلفان ارزی متوجه خواهیم شد که دلالان عمده ارز در کل کشور تعداد انگشت شماری دارند، گفت: مصداق بارز نوسان‌سازی در فضای مجازی بازار فردایی ارز است که با نرخ‌گذاری مصنوعی و تخیلی برای آینده ارز موجب صعودی شدن آن می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در سالهای گذشته اقدامات نهادهای امنیتی در بازداشت متخلفان شناخته شده‌ ارزی فعال در کف بازار ارز، بسیار مفید و اثربخش بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرچشمه بسیاری از التهابات به طیف وسیعی از کانالها و گروه‌های فضای مجازی مربوط می‌شود و همین قضیه باعث شده است کار نهادهای نظارتی و امنیتی برای ردیابی شبکه‌های دلالی ارز به مراتب از قبل دشوارتر بشود.

کریمی خاطر نشان کرد: علی رغم تمام پیچیدگی‌ها و سختی‌هایی که در ردیابی دلالان و نوسانگیران باهوش فضای مجازی وجود دارد، خوشبختانه شاهد بودیم که سربازان گمنام امام زمان(ع) در هفته‌های اخیر موفق به شناسایی و انهدام شبکه‌های بزرگ قاچاق و دلالی ارز را در استانهای اصفهان و یزد شدند.

وی با بیان اینکه این شوک‌های ارزی کاذب و موقت در فضای مجازی می‌تواند بر تصمیمات بلند مدت فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و تجار اثر سوء داشته باشد، عنوان کرد: نا اطمینانی به آینده نرخ ارز به شکل مستقیم اذهان عمومی مردم را مشوش می‌کند و حتی یک کارمند ساده را هم به اتخاذ تصمیمات غلط در مدیریت دارایی خویش که مصداق بارز آن سرمایه گذاری در بازارهای دلالی مثل طلا و ارز است، ترغیب کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه این دلالان ارز در شرایط سخت تحریمی به مردم ایران خیانت می‌کنند، افزود: افرادی که بسترساز افزایش نرخ می‌شوند باید به عنوان جنایتکار جنگی معرفی و محاکمه شوند.

پربیننده ترین قیمت دلار ثبت نام خودرو سایپا (۹۹/۷/۲۳) اخبار و نتایج انتخابات آمریکا ثبت نام سایپا/ زمان قرعه‌کشی ثبت نام سایپا ادامه دارد +لینک

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دلار قیمت دلار قیمت روز دلار پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت دلار در سال 1400 نرخ ارز دلار سکه طلا یورو قیمت دلار امروز دلار امروز قیمت دلار امروز چند است پیش بینی قیمت دلار در روزهای آینده قیمت طلا نرخ ارز دلار سکه طلا یورو قیمت آنلاین دلار قیمت دلار در بازار سیاه قیمت انلاین دلار دلار آنلاین قیمت دلار آنلاین قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد امروز قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت فضای مجازی بازار ارز نرخ گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۹۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسؤولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم با معرفی و تقدیر از نفرات برتر پویش ستاره‌های زمین برگزار شد.

در بخش همایش ستاره‌های زمین و فضای مجازی آقای نصری از استان کرمان، در بخش ستاره ساز و فضای مجازی آقای میراحمدی از استان چهارمحال‌وبختیاری با کشف ۶۰۰ مربی ستاره ساز و در بخش سرکشی از جلسات خانگی آقای قادری از استان یزد حائز رتبه برتر شدند.

همچنین در شاخص میز معرفی پویش ستاره‌های زمین و سرکشی از جلسات خانگی آقای جهان‌آرا از استان همدان، در شاخص تبلیغات محیطی حجت‌الاسلام دهقان‌دار از استان البرز و در شاخص برگزاری نمایشگاه ستاره‌های زمین آقای روزبه از استان فارس رتبه‌های برتر را کسب کردند.

کد خبر 6089236 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم