Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@08:09:34 GMT

ماجرای انتقال پایتخت از تهران به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۹۵۷۲

معاون شهرسازی و معماری گفت: هیچ مصوبه قانونی برای انتقال پایتخت وجود ندارد و مصوبه مجلس دقیقا درباره ساماندهی و تمرکززدایی مراکز اداری، سیاسی از تهران است که بعضا از این مصوبه تعبیر انتقال پایتخت دارند.

خبرگزاری میزان - ایلنا نوشت: فرزانه صادق مالواجرد با اشاره به طرح موضوعی مبنی بر انتقال پایتخت از تهران اظهار داشت: مصوبه مجلس دقیقا درباره ساماندهی و تمرکززدایی مراکز اداری، سیاسی از تهران است که بعضا از این مصوبه تعبیر انتقال پایتخت دارند در صورتی که مصوبه مجلس اساسا درباره انتقال پایتخت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهرسازی و معماری ادامه داد: کارگروه‌های ذیل شورای ساماندهی و تمرکززدایی مراکز اداری و سیاسی از تهران که دبیر آن وزیر راه و شهراسزی و رییس آن معاون اول رییس جمهوری هستند تشکیل شده و منتظر هستیم که این شورا هم تشکیل شود و نتیجه بررسی‌ها برای تمرکززدایی را ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: بنابراین هیچ مصوبه قانونی برای انتقال پایتخت نداریم و آنچه که از آن به عنوان انتقال پایتخت می‌گویند موضوع دیگری دارد.

وی همچنین درباره آخرین تصمیمات نسبت به ساخت و ساز مجاور حرائم گسل اظهار داشت: اخیرا در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری موضوعی مطرح شد مبنی بر اینکه اگر قرار است ساخت و سازی در حرائم گسل تهران انجام شود این ساخت و ساز با چه شرایطی و با چه دستورالعمل‌هایی به اجرا برسد.

وی ادامه داد: حرائم گسل در تهران کاملا مشخص شده است و در مرحله بعد هم نسبت به شناسایی تمام ساختمان‌ها و بنا‌های حساس در پیرامون گسل‌ها اقدام کردیم و این ساختمان‌ها در اولویت جابجایی و انتقال قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: دستور کار بعدی شورای عالی مشخص کردن شرایط احداث ساختمان‌های حساس در مجاور گسل‌ها است.

صادق مالواجرد درباره شرایط منطقه شهران تهران گفت: مهمترین معضل شهران انبار نفت این منطقه است و بار‌ها نسبت به جابجایی انبار نفت تاکید شده است و هم از نظر پدافند غیرعامل و هم از نظر رعایت موضوعات ساخت و ساز در کنار حرائم گسل، انبار نفت این منطقه باید جابجا شود.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ادامه داد: مسئولیت جابجایی انبار نفت در شهران با وزارت نفت است و این نهاد باید نسبت به جابجایی انبار نفت اقدام کند.

بیشتر بخوانید: استاندار تهران: انتقال پایتخت راهکار حل مشکلات آن نیست

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: انتقال پایتخت تهران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتقال پایتخت تهران شهرسازی و معماری انتقال پایتخت انبار نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: نشست مشارکت در بازآفرینی شهری به مناسبت هفته شوراها فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در شهر بهارستان با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: با توجه عنایت به نام گذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر" جهش تولید با مشارکت مردم" و به منظور تحقق این شعار اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در نظر دارد به مناسبت هفته شوراها نشستی با عنوان "مشارکت در بازآفرینی شهری" برگزار کند.

جنتی تصریح کرد: در واقع نشست مذکور به منظور تحقق شعار رهبری و سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر مردمی سازی جریان نوسازی مسکن که تبلور آن در احیا و بازسازی بافت های فرسوده با مشارکت شهروندان و حمایت دولت است برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به جایگاه رفیع شوراهای اسلامی شهرها و به مناسبت هفته شوراها فرصت را مغتنم دانستیم تا در جهت ایجاد هم افزایی و مطالبه گری و همچنین ارتباط تنگاتنگ اعضای شوراهای اسلامی شهرها با شهروندان این نشست را با عنوان " مشارکت در بازآفرینی شهری" و با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و مسئولان شهرستان رباط کریم، گلستان و شهر بهارستان فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت برگزار کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • آقای بهرام افشاری، در ماجرای اخیر پایتخت، بی‌معرفتی کردید
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • ببینید | زاکانی هم وارد ماجرای بی‌حجابی شد؛ شهردار تهران درباره اجرای طرح نور چه گفت؟
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی
  • ماجرای ضرب و شتم در اتوبوس BRT/ هشدار پلیس به مجرمان