Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌ در حالی که پروژه قفل‌شدگی اقتصاد از سوی برخی وادادگان غرب تا همین چند روز قبل دنبال می‌شد، اما اکنون کاهش قیمت‌ها در بازار مشهود شده، به گونه‌ای که حتی افراد عادی نیز به استراتژی پشت پرده برخی مسئولان برای متقاعد کردن جامعه به ضرورت مذاکره با آمریکا پی برده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکای ترامپ یا بایدن؟ تنها تفاوت موجود در این دو دولت، در حزب متفاوت آن‌هاست و در اعمال سیاست‌های خصمانه علیه ایران و آشوب در منطقه کاملاً هم‌نظر هستند. از این رو دل بستن به شیطان بزرگ بنا به فرمایش امام خمینی (ره) یعنی طی کردن مسیری پر اشتباه. بنابراین، لازم است یک بار برای همیشه تکیه بر توان داخلی جدی گرفته شده و بدون توجه به تحولات خارجی، مدیریت کشور با اتکاء به ظرفیت‌های درونی در دستور کار قرار گیرد.

در این رابطه علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر اینکه انتخاب بایدن یا ترامپ سیاست‌های کلی آمریکا را نسبت به ایران و سایر کشور‌ها تغییر نخواهد داد، گفت: نه با انتخاب بایدن، برای ایران دلار ارسال می‌شود و نه انتخاب ترامپ می‌تواند شرایط بدتری را رقم بزند؛ در واقع دولت اوبامای دموکرات و ترامپ جمهوی‌خواه هر تحریمی که می‌توانستند علیه ایران وضع کرده‌اند.

آمریکا در تلاش برای وضع محدودیت‌های جدید علیه ایران

خضریان ادامه می‌دهد: آمریکا به‌دنبال ایجاد محدودیت‌های جدید در سایر فعالیت‌های قانونی و مجاز ایران است، از این رو تجربه نشان داده که هیچ وقت آمریکایی‌ها در مورد تحریم‌های ایران، به عقب برنمی‌گردند و این موضوع را از دوره ریگان تا سایر رؤسای جمهور شاهد بوده‌ایم.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه جریانی خاص در ایران با جوسازی به‌دنبال زیبا نشان دادن ظاهر آمریکا با ریاست‌جمهوری بایدن هستند افزود: راه‌حل اصلی مشکلات کشور و خروج از شرایط فعلی اعمال مدیریت علمی و اصولی و همچنین استفاده از ظرفیت جوانان متخصص و باانگیزه در زمینه‌های مختلف است و امید واهی به کشور‌های دیگر و چشم داشتن به دست رؤسای‌جمهور آن‌ها مشکلی را حل نکرده است.

خوش‌بینی به آمریکا اشتباه است

در حالی که رهبر معظم انقلاب بار‌ها در خصوص خوش‌بینی به آمریکا هشدار داده‌اند و سیاست‌های خصمانه این کشور علیه ایران بار‌ها به مسئولان ثابت شده، اما با این حال باز هم دل‌بستن به نتیجه انتخابات این کشور و ربط دادن هر رویدادی به آن از سوی برخی دولتمردان جای تعجب دارد. در این رابطه حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنرانی اخیر خود درباره انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا فرمودند: سیاست ما در قبال آمریکا سیاست مشخص و حساب شده است و با رفت و آمد افراد تغییر نمی‌کند. برای ما مهم نیست چه کسی می‌آید و می‌رود.

بیشتر بخوانید

۶ پرونده قضایی بزرگی که پس از خروج ترامپ از کاخ سفید گریبانگیر او خواهند شد

مسیر همه روسای جمهور آمریکا در مواجه با ایران مشابه است

توصیه‌ای که باید نصب العین مسئولان شود این است که آمریکا هیچ‌گاه در پی دوستی با ایران نبوده و اکنون نیز همین رویه را مد نظر دارد. از این رو، با کشوری که از هیچ تحریمی تاکنون علیه ملت ما کوتاه نیامده و اکنون نیز فقط به فکر فشار‌های حداکثری است نباید از در دوستی وارد شد.

علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس، با بیان اینکه تفاوتی میان رئیس جمهور پیشین و فعلی آمریکا وجود ندارد، می‌گوید: شاید جو بایدن و دونالد ترامپ در تاکتیک با هم متفاوت باشند، اما مسیر هر دو در مقابل ایران یکی است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ٧٠ درصد تحریم‌های اعمال شده علیه ایران از سوی دموکرات‌ها اعمال شده است، ادامه می‌دهد: دموکرات‌ها علاوه بر اینکه به وجود آورنده داعش بوده‌اند، منشاء بسیاری از معضلات منطقه نیز هستند.

سلیمی همچنین با بیان اینکه آمریکایی‌ها اگر بخواهند به برجام برگردند به طور حتم این بار ما هستیم که شروطی را برای آن‌ها قائل خواهیم شد، تصریح کرد: این بار ایران در مقابل رفتار سبک‌سرانه آمریکایی‌ها کوتاه نخواهد آمد و مجلس نیز در مقابل این رفتار‌ها تماشاچی نخواهد بود.

دولتمردان عنان مدیریت کشور را به دست بگیرند

این در حالی است که آمریکایی‌ها بار‌ها ثابت کرده‌اند که به هیچ عهدی پایبند نبوده و پیوسته به دنبال شیطنت و ضربه زدن به ما هستند. در نتیجه، دل‌بستن به انتخابات این کشور و منوط کردن هر اتفاقی به نتایج آن یعنی وادادگی در امور ملی که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، زیرا با نگاهی کوتاه به کارنامه چندین ساله آمریکایی‌ها در می‌یابیم که آن‌ها همواره در پی اقدامات خصمانه علیه ملت ما بوده‌اند. افزون بر این، دولت باید بداند مردم هشیار شده و می‌دانند قیمت اقلام اساسی و حتی ارز به مدیریت داخلی مرتبط است نه به روی کار آمدن حزبی خاص در آن سوی مرزها.

در همین راستا، مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس، در پاسخ به این سوال که چرا همزمان با پیروزی بایدن، قیمت‌ها کمی کاهش یافت و آیا این مغایر با ادعای دولت نیست که مدعی بود بایدن یا ترامپ فرقی برای ما ندارد، می‌گوید: همین که بازار برخلاف ادعای بی‌تفاوتی دولت رفتار می‌کند، نشان می‌دهد که اقتصاد ما متاسفانه به گونه‌ای اداره شده که مغایر با هشدار‌های صریح رهبر معظم انقلاب به تحولات خارجی گره خورده است.

عضو شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ ادامه می‌دهد: مجلس مصمم است مسیری را پیش روی اقتصاد بگشاید که فارغ از تحولات خارجی و رفت و آمد اشخاص و دولت‌ها در آن سوی دنیا، حداقل‌های معیشت مردم و نیاز‌های فعالان اقتصادی تامین شود.

امید است دولت در روز‌های پایانی باقی‌مانده از عمر خود، مسیر پیش‌رو را اصلاح کرده و به توانمندی‌های داخلی اتکا کند چرا که در غیر این صورت باید منتظر افزایش فشار بر طبقات محروم و متوسط کشور باشیم.

منبع:آنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نتیجه انتخابات آمریکا دونالد ترامپ جو بایدن آمریکایی ها علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۹۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند


به گزارش خبرگزاری صداوسیما ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (شنبه) هشتم اردیبهشت ماه به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌ها علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعا‌ها علیه ایران واکنش نشان داد و این اقدامات را به شدت محکوم کرد.

وی همچنین از همراهی معدود کشور‌هایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه  در واکنش به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا و قطعنامه پارلمان اروپا گفت: دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض برجام و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال کرده و طلبکار باشند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

انگلیس، آمریکا و کانادا در واکنش به پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعمال کردند.
کنعانی با بیان اینکه ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تأکید کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

 چرا پارلمان اروپا از پرداختن به عامل اصلی بروز تنش در منطقه طفره می‌رود؟
این دیپلمات ارشد ایرانی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریسم ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!
سخنگوی وزارت امور خارجه پرسید: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!
نمایندگان پارلمان اروپا پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در قطعنامه‌ای ضمن محکوم کردن حمله اخیر ایران به پایگاه‌های نظامی رژیم اسرائیل، خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند. آنها در این قطعنامه نسبت به حمله این رژیم به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق فقط ابراز تأسف کردند.
کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعا‌های مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین گفت: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه‌ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریع‌ترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.
وی افزود: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.
سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.
اگر رشادت سپاه نبود، تروریسم داعشی تا پشت در پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود
کنعانی یادآور شد: اگر رشادت و جانفشان‌ی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریسم سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضد تروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولت‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تأکید کرد: تکرار رویکرد‌های غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعا‌های آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعا‌ها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله