Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در راستای اهداف و وظایف معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه توسعه بازار و صادرات شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی و همچنین ماموریت سازمان توسعه تجارت ایران در توسعه و حمایت از بنگاه‌های صادراتی تفاهم ‌نامه‌ای میان این دو بخش تنظیم و امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تفاهم‌نامه که به امضای «محمد کبیری »، معاون امور تعاون، وزارت تعاون  و «حمید زادبوم»، معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران رسید بر محورهای ارتقاء مهارت‌های علمی، تخصصی و توانمندی‌های تعاونی‌های صادراتی، شناسایی و ایجاد کنسرسیوم‌های صادارتی تعاونی‌های توانمند و همکاری و مشارکت در توسعه بازار و صادرات تعاونی‌های دارای ظرفیت صادراتی کشورتاکید شده است.

ازاهداف این تفاهم ‌نامه می‌توان به تبادل اطلاعات در حوزه صادرات شرکت‌های تعاونی، همکاری در ایجاد جایزه صادراتی ویژه بخش تعاون کشور، تنظیم و تصویب سند توسعه صادرات کشور، همکاری در بهره‌ مندی بهتر و بیشتر شرکت‌های تعاونی از حمایت‌های صادراتی و همچنین کمک به افزایش سهم بخش تعاون از صادرات غیرنفتی و نیل به سهم 25 درصدی در اقتصاد کشور از طریق ایجاد هم‌افزایی در ظرفیت‌های تولیدی-تجاری تعاونی‌ها اشاره کرد.

در شرایط تشدید تحریم‌ها به خصوص در حوزه صادرات نفتی و دشواری ورود ارز به کشور، چنین تفاهم‌ نامه‌ای می‌تواند کمک‌های درخور توجهی به مساله صادرات غیرنفتی داشته و همچنین رقابت برای افزایش بازار بین شرکت‌های تعاونی، ایجاد اشتغال در داخل و ارزآوری به کشور را تقویت کند. 

به گزارش ایرنا، سه میلیون تعاونی با ۲۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان فعالیت می‌کنند و در کشور ما ۹۴ هزار تعاونی با ۱۰ میلیون عضو و یک میلیون و ۷۰۰ هزار شغل فعالیت می‌کنند. 

برچسب‌ها محمد کبیری تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد کبیری تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صادرات غیر نفتی محمد کبیری تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صادرات غیر نفتی اخبار کنکور وزارت تعاون تعاونی ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۱۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی

یعقوعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین نماد‌های اقتصاد بدون نفت کشور و بر این اساس بیش از ۹۵ درصد اقتصاد استان در اختیار بخش خصوصی است.

او افزود: در استان رشد بیمه بیکاری نداریم و این در حالیست که سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶ درصد کاهش در این حوزه داشتیم و این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری در استان ۶.۲ است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این نمایشگاه چندین مجموعه ارزشی استان و از جمله زنجیره ارزش «زیارت و گردشگری» و «فولاد» به مخاطبان معرفی می‌گردد.

نظری با اشاره به رویکرد تشکیل زنجیره‌های ارزشی، بیان کرو: یکی از مزیت‌هایی که خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، وجود بارگاه منور رضوی است که مزیتی را برای این خطه به شمار می‌رود و این امر مهم را یک ظرفیت مهم و استثنایی می‌دانیم.

او با تاکید بر اینکه موضوع زیارت یک زنجیره ارزش است، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت، به وسیله موضوع زیارت و تشرف به بارگاه منور رضوی بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی ما حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مزیت دیگر استان خراسان رضوی معادن آن است و ۳۰ درصد از سنگ آهن فولاد کشور در استان خراسان رضوی و شهر خواف تامین می‌شود.

نظری با بیان اینکه مسئله ترانزیت از دیگر زنجیره‌های ارزش استان خراسان رضوی است، اظهار کرد: کوتاه‌ترین بخش مربوط به کریدور شمال به جنوب در شرق کشور واقع شده که مبدا آن چابهار است؛ لذا این کریدور از شرق کشور امتداد پیدا می‌کند و به کشور روسیه و کشور‌های آسیای مرکزی می‌رسد و ظرفیت ترانزیتی خوبی برای ایران ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه خراسان رضوی یک استان با سابقه در کشاورزی و فراورده‌های آن است افزود: بیشتر صنایع غذایی کشور، در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد