Web Analytics Made Easy - Statcounter

احکام ۸۴ امام جمعه اهل سنت شهرستان‌های چابهار،کنارک، دشتیاری، نیکشهر و قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان از سوی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  در بخش پایانی گردهمایی ائمه جمعه شهرستان‌های چابهار،کنارک، دشتیاری، نیکشهر و قصرقند، احکام 84 امام جمعه اهل سنت این شهرستان‌هااز سوی آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اعطا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان در ادامه سفر به چابهار با فرهنگیان دیدار و در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه آموزشی شرکت کرد؛ وی همچنین با بانوان شهرستان چابهار دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در نشست با بانوان چابهار اظهار داشت: ساخت مدارس شبانه‌روزی دخترانه و پسرانه در نقاط مختلف سواحل مکران محدوده این استان با توجه به پراکندگی روستاهای منطقه از ترک تحصیل دانش‌آموزان جلوگیری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اشتغال بانوان سواحل مکران از جمله درخواست‌های مهم است و باید با تشکیل شرکت‌های تعاونی و عرضه مستقیم صنایع دستی محصولات تولیدی خودشان را به فروش برسانند. جایگاه زنان در ایران اسلامی به خوبی شناخته شده و مزیت مدیرت آنان باید شناسایی شود.

وی بیان کرد: در عرصه‌های مدیریتی مسئولان باید شغل‌های متناسب با زنان را انتخاب کنند تا بتوانند در این پست و سمت واگذار شده موفق باشند. زنان در پزشکی، مدیریت سیاسی و اجتماعی نقش دارند و در مسئولیت‌های مختلف بکارگیری شده‌اند و بخوبی وظایف خودشان را انجام داده‌اند.

امام جمعه زاهدان افزود: آسیب‌های اجتماعی زنان را بیشتر اذیت می‌کند و  زنان سرپرست خانوار در جامعه با سختی‌هایی روبه رو هستند و حتی در برخی موارد و در بین خانواده ها مرد بیکار و زن کار می‌کند که این به روح لطیف زنانه آسیب می‌زند. در زمان جاهلیت اعراب به حقوق زنان هیچ توجهی نداشتند و دختران خوذشان را زنده به گور می‌کردند.

وی گفت: خداوند وقتی از انسان‌ها به نیکی یاد می‌کند در کنار آنها به همسر فرعون اشاره شده که توانست ایمانش را حفظ و در دامن کفر آلوده نشود. همیشه زنان در اسلام سربلند هستند و فراتر از جنسیت به آنان توجه که در این رابطه به حضرت مریم(س) اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بانوان نقش مهمی در جامعه دارند و در آیات و روایات برخی از رنج‌های زنان در حد شهادت اجر و مزد دارد. زنان در تاریخ اسلام در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، دفاعی ونظامی، پرستاری و مدیریت خانواده، علمی وفرهنگی حضور و نقش محوری داشتند. قشرهای فعال زنان شغل‌های متناسب را شناساسی و آسیب‌ها فهرست و به آنان پرداخته شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام جمعه اهل سنت نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۲۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان سیستان و بلوچستان گفت: از بعدازظهر پنجشنبه تا شب جمعه (۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت) برای همه مناطق استان به ویژه زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، دلگان رخداد رگبار پراکنده بهاری گاهی رعدو برق، بارش تگرگ و تندباد موقتی پیش بینی می‌شود.

ملاشاهی در گفت وگو با ایسنا، افزود: از پیش از ظهر پنج شنبه تا شب جمعه (۱۳ الی ۱۴ اردیبهشت) برای شهرستان زاهدان، مناطق مرکزی و جنوبی و سواحل وزش باد شدید به همراه کاهش دید رخ خواهد داد.

وی توصیه کرد: از فعالیت های کوهنوردی و چرای دام در ارتفاعات خودداری و از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی پرهیز شود و در ترددهای دریایی احتیاط لازم صورت گیرد. همچنین از سفرهای غیرضروری پرهیز و از پوشش گلخانه ها محافظت شود. برای کاهش خسارات احتمالی نیز تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • صدور دو هشدار زرد جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد