Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:46:12 GMT

تمدید رایگان دفترچه‌های بیمه سلامت تا پایان امسال

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۳۴۱۳

تمدید رایگان دفترچه‌های بیمه سلامت تا پایان امسال

مهراد کمانگری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا دفترچه تمامی افراد تحت پوشش بیمه سلامت تا پایان امسال به صورت رایگان تمدید می‌شود.

وی توضیح داد: با عنایت به مصوبه مذکور، تا پایان سال جاری، متقاضیان پوشش بیمه رایگان (اعم از صدور اولیه یا تمدید) در صورت سکونت در شهر، می توانند بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه پایه سلامت رایگان با اعتبار ۶ ماهه برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت گلستان ادامه داد: بدیهی است این گروه از بیمه شدگان مطابق ضوابط جاری صرفاً امکان استفاده از خدمات بخش دولتی را خواهند داشت.

کمانگری بیان کرد: خانوار های متقاضی پوشش بیمه ایرانیان (به منظور استفاده از خدمات موسسات خصوصی) کماکان می توانند بر اساس خوداظهاری و پرداخت حق بیمه کامل و یا با درخواست ارزیابی وسع و نتیجه آن (پرداخت ۵۰ یا ۱۰۰ درصد حق بیمه) و رعایت ضوابط مربوط به دوره انتظار، پوشش بیمه ایرانیان دریافت کنند.

وی گفت: بیمه شدگانی که در حال حاضر از پوشش بیمه سلامت همگانی (رایگان) برخوردار هستند هم، در صورت تمایل می توانند پس از ابطال دفترچه بیمه سلامت، از پوشش بیمه ایرانیان برخوردار و از خدمات بخش  بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان ادامه داد: ساکنان روستاها، شهرهای زیر 20 هزار نفر و عشایر هم می توانند تا پایان سال جاری بدون ارزیابی وسع پوشش بیمه روستاییان (رایگان) با اعتبار 6 ماهه دریافت و یا پوشش فعلی خود را در صورت اتمام اعتبار تمدید کنند.

کمانگری تأکید کرد: برای پیشگیری از ازدحام در دفاتر پیشخوان، متقاضیان پوشش بیمه کماکان می توانند درخواست خود را در سامانه بیمه سلامت ثبت و پس از انتخاب، به پیشخوان مورد نظر مراجعه و دفترچه بیمه خانوار خود را دریافت کنند.

 وی گفت: در استان ۴۷ هزار نفر تاکنون درخواست ارزیابی وسع کرده که برای ۴۶ هزار نفر آن ها پیامک ارسال شده است.

کمانگری بیان کرد: ۳۳ هزار و ۶۸۸ نفر معادل ۷۳ درصد از متقاضیان ارزیابی وسع در گلستان در دهک های یک، دو و سه بوده که به صورت رایگان می توانند از خدمات بیمه ای سازمان بهره مند شوند.

کد خبر 5069379

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان سازمان بیمه سلامت بیمه سلامت ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا محدودیت های کرونایی بارش باران شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا کرمانشاه شهرستان کرج احتکار استانداری سمنان گرگان ارزیابی وسع بیمه سلامت پوشش بیمه تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت

 اربابی گفت: حدود ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۶۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ۳۸۴ هزار نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خراسان جنوبی تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

به گفته وی هم استانی‌ها برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند.

وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌ها اشاره کرد و افزود: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت