Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@23:39:59 GMT

طلاب حدود ۶۳ حوزه علمیه را حمایت معیشتی می کنیم

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۳۵۲۱

طلاب حدود ۶۳ حوزه علمیه را حمایت معیشتی می کنیم

حجت الاسلام هلالی گفت: بعد از افتتاح دفتر آیت الله یعقوبی در مشهد نزدیک به ۶۳ مدرسه علمیه در این شهر را حمایت و شهریه اساتید را پرداخت کنیم؛ همچنین مبلغین زندان ها که نیازمند حمایت هستند به این افراد دفتر ما رسیدگی می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «شیخ عمار هلالی» امروز(۲۱ آبان) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان کرد: در جهان به صورت عام و به صورت خاص بر مومنین پوشیده نیست که ارتباط و برادری نسبی، سببی، خونی، تاریخی و مدهبی و عقایدی بین ایران و عراق وجود دارد و این ارتباط ما را بر این می دارد که این برادری و ارتباطات و ارزش افزوده فرهنگی را به جهانیان نشان دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر دفتر آیت الله شیخ محمد یعقوبی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ ایران و عراق گفت: این ارتباط که بین ایران و عراق به ویژه در صنف حوزه های علیمه قم و مشهد وجود دارد و به عبارتی منشا و خواستگاه حوزه های تشیع در نجف است، نمود واضح تری را به نشان می دهد.

 

وی در خصوص تاسیس دفتر آیت الله یعقوبی در مشهد گفت: آیت الله یعقوبی 14 سال است که در قم دفتری تاسیس کردند و حدود دو سال پیش با برگزاری جلسه ای با آیت الله علم الهدی دفتری در مشهد برای دستگیری از حوزه های علمیه و اساتید بعد از قم تاسیس کردند

 

حجت الاسلام هلالی با بیان اینکه ما از همه طلاب از کشورهای مختلف که در مشهد تحصیلات حوزوی می گذرانند حمایت می کنیم؛ گفت: این دفتر از جامعه المصطفی که از ۵۳ ملیت طلبه دارند و مدارس موجود در مشهد که طلاب یرانی ، افغانستانی، پاکستانی و هندی و از دیگر کشورها طلبه دارند حمایت می کنند.

 

وی مشهد مقدس را آبروی تشیع و پایتخت شرق جهان دانست و گفت: بعد از عراق بیشترین علما در ایران هستند و اکثر علمای طراز اول جهان اسلام در نجف اشرف در مدارس حوزوی علوم حوزه را فرا گرفتند و علمای بزرگ ایرانی اکثرا در نجف اشرف تحصیلات حوزوی خود را گذراندند و بعد از مرجعیت خود به ایران بازگشتند.

 

وی با بیان اینکه بعد از سقوط صدام مراجع ایرانی در نجف دفاتری تاسیس کردند و حمایت معیشتی از طلاب عراقی کردند و اکنون همین کار را آیت الله یعقوبی در کشور ایران و برای طلاب ایرانی انجام میدهند؛ گفت: بعد از افتتاح دفتر نزدیک به 63 مدرسه علمیه که در مشهد وجود دارند ساپورت کردیم و شهریه اساتید را پرداخت کنیم؛ همچنین مبلغین زندان ها که نیازمند حمایت هستند به این افراد دفتر ما رسیدگی می کند .

 

مدیر دفتر آیت الله یعقوبی در خصوص حمایت ایشان از طلاب غیر ایرانی در مشهد گفت: ما همه طلاب جامعه المصطفی و اساتید آن آن را آنرا حمایت و شهریه پرداخت می کنیم و همچنین  ۷ مرتبه در سال در مناسبت های مختلف به طلاب ایرانی عیدی پرداخت می شود.

 

وی اظهار داشت: این برداری و ارتباط که بین دو کشور وجود دارد همیشه  مورد نفرت دشمنان اسلام بوده و هست و مورد بغض و کینه آنها لست و از هر فرصتی برای از بین بردن این اتحاد در هر صنف و لباسی از بین ببرند و خلق فتنه کنند.

 

وی افزود: یکی از اتفاقاتی که باعث تاسف ما شد روزی بود که کفار به کل ایمان حمله ور شد و سردار سلیمانی و ابو مهدی مهندس دو تا از بهترین فرماندهان مقاومت اسلامی را شهید کردند لذا ما در واکنش به این اتفاق بیانیه ای صادر کردیم و همه روحانیون و طلاب را برای مراسم تشییع دعوت کردیم و پرچم هایی حاضر کردیم و در خود نجف که دفتر رهبر مطعظم انقلاب مراسمی برای این دو شهید برگزار کردند که تنها مرجعی که در این مراسم شرکت کردند آیت الله یعقوبی بود.

 

حجت الاسلام هلالی ادامه داد: این دفتر در پی این بود که فعالیت خود را کشوری کند و استان به استان حضور پیدا کند به عنوان مثال به هرمزگان برای تبریک هفته وحدت به علمای اهل سنت که بسیار در باطل کردن توطئه هایی که به اسم ایران هراسی و به ویژه شناسی موثر هستند حضور پیدا کردیم چرا که دشمنان بهتان هایی وارد می کنند که اهل سنت در عراق و ایران  مظلومند و به حقوق ابتدایی خود نمی رسند و سنی ها در ایران اجازه ندارند که نماز جمعه داشته باشند.در حالی که بیش از 52 نماز جمعه در قشم برگزار می شود و به عنوان خطیب به امارات می روند و ارتباط بین علمای شیعه تنگاتنگ است.  

 

وی بیان کرد: اخیرا اهانتی به اهل تسنن شده بود لذا یکی از علمای اهل سنت که امام جماعت در بندرعباس است کلنگ زنی زمینی را برای مسجد به نام حضرت علی (ع) انجام دادند و گفتند این جواب آن اهانت است و این نشان دهنده اتحاد بین شیعه و سنی است.

 

وی با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی صحیفه سجادیه توسط اهل تسنن همه ساله در بندرعباس؛ گفت: اهل تسنن هر سال بین دو روایت شهادت امام سجاد (ع) این کنگرع برگزار می شود و نتیجه آن را به جهان منعکس می کنند و ما به اینها پیشنهاد دادیم تا مسابقه آواها و نواها را در این کنگره برگزار شود.

 

مدیر دفتر آیت الله یعقوبی خطاب به کشورهای اسلامی و عربی که در تحریم ظالمانه  که علیه ایران شد، حمایت کردند؛ گفت: ما اقدامات این ها را محکوم و از آنها می خواهیم در افکار خود تجدید نظر کنند و با کشوری که هم دین و هم کیش شما است ارتباطات خود را درست کنید و عادی سازی روابطشان را با رژیم صهیونیستی محکوم می کنیم و این توهین به دین اسلام و پیامبر بزرگ اسلام (ص) و تضعیفی برای مردم فلسطین است.

 

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله یعقوبی مرجعیت حوزه علمیه عراق آیت الله یعقوبی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا

حوزه‌های علمیه کشور برای دهه کرامت تدارک ویژه دیده و در هزار نقطه کشور و ۴۰۰ نقطه جهان برنامه‌ خواهند داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محسن اراکی در دیدار اعضای ستاد ملی دهه کرامت، گفت: پیش از امام رضا(ع) مذهب تشیع در انزوا قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه در آثار شعرا و هنرمندان می‌توان به این موضوع یقین پیدا کرد، افزود: این موارد موضوعاتی است که هنوز به درستی در تاریخ تحقیق نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تبیین این نکات موجب می‌شود مردم قدر وضعیت امروز تشیع را بدانند، گفت: عجیب‌ترین پدیده اجتماعی عشق مردم به اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه نقش اولاد امام کاظم(ع) در انتشار این عشق و جوشش بی‌نظیر بوده است، خاطرنشان کرد: اقداماتی که دهه کرامت انجام می‌شود نیز به معنای ترویج و تقویت این عشق و جوشش است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه این عشق و شور باید به جریان اجتماعی تبدیل شود، تصریح کرد: در دوران صفویه برخی مداحان با حضور در بازارها به نوحه خوانی می‌پرداختند که یک اقدام بسیار موثر در تربیت مردم بود.

وی با اشاره به اینکه ارزش دهه کرامت باید حفظ شده و به یک اقدام روتین تبدیل نشود، گفت: مراسم دهه کرامت باید زنده، با روح و پویا باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اولاد امام کاظم(ع) در کشور کانون‌های جریان فرهنگی هستند، افزود: اولاد امام کاظم(ع) محبت اهل بیت(ع) و اسلام را در نقاط مختلف به صورت یک جریان اجتماعی ترویج دادند.

وی با اشاره به اینکه مسئله حب اهل بیت(ع) در تمام جریانات اسلامی وجود دارد، بیان کرد: هیچ جریان اجتماعی به قدرت و گستردگی جریان محبت اهل بیت(ع) وجود ندارد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه تمام کار اهل بیت(ع) معجزه و فرابشری است، افزود: باید این معجزات را تبدیل به داستان و فیلم کرده و به مردم معرفی کرد.

نماینده حوزه‌های علمیه کشور در ستاد بزرگداشت دهه کرامت نیز در دیدار با آیت الله اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: به عنوان حوزه علمیه اعتقاد داریم که دهه کرامت باید طراوت بخش باشد.

حجت الاسلام سید حسن طیب حسینی با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت باید امید افزا، نشاط آفرین و مروج شادی حلال باشد، افزود: شعار جهاد تبیین باید یکی از برنامه‌های محوری در دهه کرامت باشد.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تلاش داریم از ترویج برنامه‌های بدون وجاهت شرعی جلوگیری شود، عنوان کرد: به عنوان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در طول دهه کرامت در هزار نقطه کشور و 400 نقطه جهان برنامه‌هایی خواهیم داشت.

وی از تولید محتوای فاخر، به روز و مورد نیاز اقشار مختلف در قالب‌های مختلف یاد کرد و گفت: حدود 5 هزار مورد از این محتواها از هم‌اکنون قابل استفاده است.

 طیب حسینی تصریح کرد: برگزاری نشست‌های علمی و همایش‌های ملی و بین المللی در دستورکار حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی