Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک محقق آمریکایی با استفاده از دوربین‌های پرسرعت الگوی جریان هوا که با استفاده از ماسک N۹۵ از دهان خارج می‌شود را تصویر برداری کرده است.   خبرگزاری میزان _ ایسنا به نقل از دیلی میل نوشت: یافته‌های یک مطالعه نشان داده که ماسک‌های صورت N ۹۵ دریچه دار باعث می‌شود جریاناتی از هوای بدون فیلتر هنگام بازدم به بیرون خارج شوند که این موضوع آن‌ها را در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بی‌فایده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  یک محقق آمریکایی با استفاده از دوربین‌های پرسرعت الگو‌های جریان هوا را که از دهان فرد بدون ماسک، دهان فرد دارای ماسک N ۹۵ بدون دریچه و ماسک دریچه دار به بیرون پخش می‌شود را تهیه کرد تا عملکرد آن‌ها را نشان دهد.   این فیلم نشان داد که ماسک‌های فاقد دریچه با موفقیت اکثر قطرات تنفس را هنگام بازدم فیلتر می‌کنند و در نتیجه خطر انتقال کووید-۱۹ کاهش می‌یابد. با این حال، دریچه‌ها اجازه می‌دهند که یک فواره از هوای مملو از قطرات تنفس از ماسک خارج شود که این به آن معنا است که اگر افراد مبتلا به کووید-۱۹ از این ماسک‌ها استفاده کنند، هنگام بازدم امکان گسترش ذرات ویروسی به بیرون بسیار زیاد است. ماسک‌های N ۹۴ بدون دریچه در این زمان که کرونا در سراسر جهان پخش شده است نسبت به ماسک‌های جراحی نیز بهتر عمل می‌کنند.    "متیو استیمیتس" (Matthew Staymates) نویسنده این مقاله و مهندس مکانیک از مؤسسه ملی فناوری و استاندارد‌ها در مریلند گفت: وقتی فیلم‌ها را مشاهده می‌کنید و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنید می‌توانید این تفاوت چشمگیر در عملکرد آن‌ها را مشاهده کنید. این فیلم‌ها نشان می‌دهد که چگونه دریچه‌ها اجازه می‌دهند هوای بدون فیلتر از ماسک خارج شود، که این امر هدف ماسک را بی فایده می‌کند. ماسک‌های دریچه دار در میان مردم محبوب‌تر هستند چرا که نفس کشیدن با آن‌ها راحت‌تر است.   این ماسک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سبب فیلتر شدن ذرات ورودی می‌شوند و بنابراین از آن‌ها برای محافظت از کارگران ساختمانی در برابر گرد و غبار و کارکنان بیمارستان در برابر عفونت استفاده می‌شود.   با این حال، ماسک‌های مورد نیاز برای جلوگیری از شیوع کووید-۱۹ عمدتا به منظور محافظت از دیگر افراد در برابر خطر ابتلا به کروناویروس مورد استفاده قرار می‌گیرند.   استیمیتس گفت: من برای محافظت از خودم ماسک نمیزنم بلکه من آن را برای محافظت از همسایه‌ام میزنم، زیرا ممکن است بدون علامت باشم و ویروس را بدون اطلاع پخش کنم. استفاده از ماسک دریچه‌دار در این زمینه کمکی نمی‌کند. مطالعات قبلی حاکی از آن بود که ماسک‌های دریچه دار ممکن است دارای نقص باشند، اما این مطالعه برای اولین بار دقیقاً دلیل آن را نشان داد.   یافته‌های این مطالعه در مجله "Physics of Fluids" منتشر شد.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بیشتر بخوانید: هر تنگی نفسی نشانه کرونا نیست   انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: کرونا ماسک تنفس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا ماسک تنفس دریچه دار ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته یک منبع آگاه ایلان ماسک روز گذشته به پایتخت چین سفر کرد و قرار بود درباره راه اندازی نرم افزار کاملا خودران و اجازه انتقال داده های رانندگی به خارج از کشور گفتگو کند.

سفر ناگهانی این میلیاردر که طی آن با لی کیانگ نخست وزیر چین نیز ملاقات کرد، یک هفته پس از آن انجام شد که وی برنامه های سفر به هند برای ملاقات با نارندا مودی نخست وزیر این کشور را به دلیل مسئولیت های سنگین تسلا لغو کرد.

امروز دو منبع آگاه فاش کردند تسلا با بایدو توافق کرده تا از لیسانس فناوری نقشه بندی این شرکت برای جمع آوری داده ها در جاده های عمومی چین استفاده کند. تسلا مدعی است چنین فرایندی، گامی کلیدی برای معرفی نرم افزار کاملا خودران در این کشور است.

از سوی دیگر یک انجمن خودروی مهم چین اعلام کرد خودروهای مدل 3 و Y تسلا از جمله مدل هایی هستند که آزمایش شده و الزامات امنیت داده چین را دارا هستند.

امنیت داده و پیروی از قوانین دلایل اصلی هستند که این خودروساز برقی آمریکایی تاکنون نتوانسته نرم افزار کاملا خودران را در چین فراهم کند.

رگولاتورهای چینی از 2021 میلادی تسلا را ملزم کرده اند تمام داده هایی که از ناوگان خودروهای چینی اش در شانگهای جمع آوری می شود را ذخیره کند، در نتیجه شرکت آمریکایی نمی توانست هیچ یک از داده ها را به آمریکا انتقال دهد.

ماسک خواستار تاییدیه انتقال داده های جمع آوری شده به خارج از این کشور بود تا الگوریتم هایش را برای فناوری های خودران آموزش دهد.

کد خبر 6091857

دیگر خبرها

  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • معلمان دریچه دانایی را به روی دانش آموزان می گشایند
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • شکایت رسمی علیه سعید آقاخانی و سریال نون خ
  • فوتبال از دریچه فان؛ هواداران بارسلونا در هر مرحله از لیگ قهرمانان
  • دریچه تنظیم هوا در ساختمان
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • صداوسیما بازهم حقوق هنرمندان را نقض کرد/ اعتراض خواننده سرشناس کُرد به استفاده غیرقانونی از آثارش در «نون.خ»