Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، و به نقل از خانه ملت، نشست بررسی مشکلات استان اردبیل امروز با حضور علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت شهرک‌های صنعتی، بنیاد مسکن، شرکت مهندسی آب و فاضلاب، قرارگاه خاتم الانبیاء، سازمان زمین و مسکن، سازمان راهداری‌ها و حمل‌ونقل جاده‌‎ای، رئیس سازمان بهزیستی کل کشور و استاندار اردبیل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست حوزه‌های مختلف آب، راه، بهداشت و سلامت، مسکن، فاضلاب شهری، فرهنگی، ورزشی، مرکز بهزیستی و توانبخشی، وضعیت سد خداآفرین، تامین اعتبارات لازم برای سدهای معیشتی و... مورد بررسی قرار گرفت.

این نشست مصوباتی به همراه داشت که به شرح زیر است:

- بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی مصوب سفر رئیس جمهور حداکثر تا پایان سال ۹۹ به پایان مرحله فندانسیون برسد، همچنین ساخت اسکلت تا این مدت به پایان برسد. متولی این مصوبه سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی و متولی این پروژه است.

- جهت تکمیل ورزشگاه علی دایی مقرر شد همه مقدمات لازم فراهم شود و پس از بهمن ماه با مساعد شدن شرایط جوی، اجرای پروژه در اسرع وقت انجام شود.

- مرکز بهزیستی اردبیل تا پایان سال به اتمام برسد.

- جهت تکمیل مرکز توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مقرر شد تامین هزینه به صورت ۵۰ درصد توسط استانداری اردبیل و ۵۰ درصد توسط بنیاد شهید اقدام شود. این مهم تا سقف یکصد میلیون ریال است و مابقی در سال ۱۴۰۰ پیگیری خواهد شد.

-تکمیل سدهای سرخاب و پیله سحران با اعتبار یکصد میلیارد ریال حداکثر تا تابستان سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد و احداث سد نئور با یکصد میلیارد ریال اعتبار در سال آینده شروع خواهد شد و متولی آن معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی است و پیگیری لازم جهت قرار گرفتن اعتبار سدهای معیشتی در ردیف های ملی در بودجه ۱۴۰۰ مدنظر قرار گیرد.

- جهت تعیین تکلیف مجتمع فرهنگی تالار شهر اردبیل با توجه به پیش‌بینی منابع تکمیلی از طریق فروش اراضی یا واگذاری انجام شود، همچنین مقرر شد حداکثر تا یک ماه تصمیم نهایی توسط استانداری اردبیل اتخاذ شده و اجرا شود.

- جهت تکمیل شهرک‌های صنعتی استان و رفع مشکلات مقرر شد شرکت شهرک‌های صنعتی ایران تعهدات سال جاری خود به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال را حداکثر تا پایان سال پرداخت کند و استانداری اردبیل نیز در تامین سایر هزینه‌ها مشارکت کند.

- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۵۰ میلیارد ریال جهت تسریع در اجرای طرح هادی شهرستان‌های نیر، نمین، سرعین و اردبیل پرداخت کند؛ همچنین مقرر شد جهت کمک به مسکن محرومان برای ساخت ۵۱۰ واحد مسکن در نمین و سرعین اقدام شود و از مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال بلاعوض بنیاد مسکن، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال در ابتدا و ۱۵۰ میلیون ریال در مراحل بعدی پرداخت شود.

- جهت رفع مشکلات آب شرب روستایی شهرستان های نیر، نمین، سرعین و اردبیل از محل اعتبارات تنش آبی مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال به نمین و عنبران و مبلغ یکصد میلیون ریال برای اردبیل پرداخت شود همچنین جهت اصلاح شبکه داخلی آب اردبیل نیز مساعدت خواهد شد.

- جهت خط انتقال فاضلاب اردبیل از محل تبصره ۱۲ در تخصیص مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال تصویب شود.

- برای تصفیه‌خانه اردبیل رایزنی لازم با بانک ملت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور انجام شده و در صورت نیاز مجوز جابجایی اعتبار اخذ شود.

- پیگیری لازم در مجلس شورای اسلامی جهت حفظ اعتبار ملی آبرسانی خلخال در بودجه ۱۴۰۰ مدنظر قرار گیرد.

- جهت نیرورسانی به پروژه‌های مسکن مهر، اردبیل، نیر، نمین و سرعین، وزارت راه و شهرسازی تا بهمن ماه مبلغ ۵۰ میلیارد ریال و تا خردادماه مبلغ ۵۰ میلیارد ریال دیگر به وزارت نیرو پرداخت کند و با این مصوبه، تامین آب و فاضلاب این پروژه‌ها برعهده شرکت مهندسی آب و فاضلاب است و تعهد دیگری برعهده دستگاه‌ها نخواهد بود.

- زمین موردنیاز برای طرح اقدام ملی مسکن توسط سازمان ملی زمین و مسکن تامین شود.

- سازمان راهداری‌ها و حمل‌ونقل جاده ای، زیرسازی ۳۰ کیلومتر از راه‌های روستایی توسط استانداری و روکش آسفالت توسط سازمان راهداری‌ها انجام شود.

- جهت خط دوم اتصال سد یامچی به تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل به طول ۲ کیلومتر حداقل مبلغ ۵۰ میلیارد ریال تخصیص داده شود همچنین جهت ارتقاء کمی و کیفی تصفیه خانه و تکمیل برج آبگیر اعتبارات مستمر لازم با حداقل ۵۰ میلیارد ریال تخصیص داده شود.

- جهت حل مشکل آب نمین، مخزن ۵۰۰ مترمکعبی اختصاص داده شود همچنین خط انتقال ۲۰ کیلومتری به نمرین و بهسازی ۳ دهانه چشمه در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گیرد.

- حداکثر تا خرداد ۱۴۰۰ آب به شبکه سد خداآفرین متصل شود.

- زیرسازی قطعه ۴ راه آهن میانه- اردبیل حداکثر تا پایان بهمن ماه توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) به اتمام خواهد رسید.

- شهرداری اردبیل حداکثر تا ۱۰ روز در همکاری با قرارگاه خاتم الانبیاء در زمینه اجرای ۴ پروژه پسماند و تقاطع تعیین تکلیف کند.

- حداکثر تا یک هفته نقشه، جانمایی و منابع بیمارستان ۵۰۰ و ۵۴۰ تختخوابی اردبیل توسط دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده و به قرارگاه ابلاغ شود.

- استانداری اردبیل در زمینه تکمیل بیمارستان‌ها اعتبارات لازم را تامین کند.

- حداکثر تا یک هفته تجهیز و عملیات اجرایی بهسازی و ۴ خطه کردن سرچم- اردبیل آغاز شود.

-انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی نیکزاد مجلس شورای اسلامی اردبیل آب شهید سد خداآفرین استانداری اردبیل ۵۰ میلیارد ریال میلیون ریال آب و فاضلاب تا پایان مبلغ ۵۰ مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند

به گزارش خبگزاری مهر، دکتر علی اکبر محمدی افزود: این تسهیلات و ارائه وام تحصیلی با هدف ایجاد انگیزه در میان دانشجویان متاهل در راستای سیاست های افزایش جمعیت و قانون حمایت ازخانواده صورت گرفت.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همچنین صندوق در راستای حمایت از دانشجویان متاهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواستهای ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی خاطرنشان کرد:یک هزار و ۲۱۶ نغر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

کد خبر 6089570

دیگر خبرها

  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • آغاز حراج جدید شمش طلا فردا ۹ اردیبهشت ماه
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • پرداخت ۴۶ هزارمیلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان وبلوچستان
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان