Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:41:48 GMT

دانش آموزان هرمزگان پادری هوشمند اختراع کردند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۵۱۸۸

دانش آموزان هرمزگان پادری هوشمند اختراع کردند

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان، این دانش آموزان پایه پنجم دبستان پسرانه غیر دولتی سما (شعبه یک) ناحیه یک بندرعباس هستند کهاختراع خود را به ثبت ملی رساندند.
مدیر دبستان سما در خصوص اختراع این دانش آموزان گفت: این پادری در ورودی منازل، خروجی حمام و دستشویی و هر جای دیگری که امکان وارد یا خارج شدن افراد با پاهای خیس وجود دارد مانند استخرها، پلاژها، باشگاه ها و غیره قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
اسحاق زارعی با اعلام این خبر افزود: خشک و ضد عفونی کردن پاها یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از انتقال آلودگی به پاها و فرش و موکت است.
 معلم راهنمای این ۲ مخترع نوجوان بندرعباسی نیز عنوان کرد: یکی دیگر از دلایل استفاده و ساخت این اختراع، زدودن نجاست و کثیفی موجود در پاهای افراد بعد از خارج شدن از توالت ها است که با خشک شدن پاها در ابتدای ورود دیگر هیچ کثیفی به مکان‌های دیگر منتقل نمی‌شود.
بابک دهقانی ادامه داد: پس از حمام، باید پاها و فاصله میان انگشتان پا به‌طور کامل خشک شود؛ چون پس از شستن پا، اغلب رطوبت میان انگشتان پا باقی می‌ماند که زمینه‌ساز پرورش قارچ‎هایی در محیط می‌شود که بیماری‌زا هستند.
اثر علمی پژوهشی یادشده در آبان ماه سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با راهنمایی معاون پرورشی و پژوهشی بابک دهقانی فعالیت خود را آغاز نمود و پس از مشورت با مدیریت و مهندسان پارک علم و فناوری و مرکز رشد و فناوری هرمزگان به رشته تحریر در آمد وسپس بعد از نقشه‌های فنی و اصلاحات انجام شده، گواهی ثبت اختراع را دریافت نمودند.

۲۲ منطقه آموزشی استان هرمزگان دارای پژوهش‌سرای دانش آموزی هستند.

برچسب‌ها اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان پژوهشگر هرمزگان علمی اختراع پارک علم و فناوری بندرعباس دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان پژوهشگر هرمزگان علمی اختراع پارک علم و فناوری بندرعباس دانش آموزان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان پژوهشگر هرمزگان علمی اختراع پارک علم و فناوری بندرعباس دانش آموزان اخبار کنکور دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده کیت‌های استخراج DNA، درباره طراحی این کیت‌ها توضیح داد: این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوانزا قابل استفاده است.

وی ادامه داد: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، درباره ضرورت ساخت چنین کیت‌هایی، گفت: تا قبل از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم.

وی ادامه داد: این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا پنج هزار واکنش نیز می‌رسید.

این دانش‌آموخته نانوشیمی اضافه کرد: در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • (ویدئو) روش خطرناک دانش آموزان یک روستا برای رفتن به مدرسه
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند