Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس به شهروندان توصیه کرد: از تردد در حوزه رودخانه‌ها، همچنین تردد غیرضروری در جاده‌ها اجتناب کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس اجتماعی شیرازه، رحیم آزادی در گفت‌وگو با این رسانه از احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر خبر داد و گفت: با توجه به گزارشی که اداره کل هواشناسی ارسال کرده است، سامانه‌ای همراه با بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید وارد استان شده که از امروز چهارشنبه آغاز می‌شود و تا اواخر روز جمعه 23 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای امروز بیشتر مناطق شمال غرب و مرکز استان بارندگی پیش‌بینی شده است، افزود: در این مناطق حدود 5 تا 10 میلی‌متر، بارندگی پیش‌بینی شده، همچنین روز پنج‌شنبه در نیمه شمالی استان شاهد حدود 20 تا 45 میلی‌متر بارندگی و روز جمعه تقریبا تمام استان جز مناطق جنوبی شاهد بارش باران بین 20 تا 50 میلی متر خواهیم بود.   مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به اینکه در این میان مخاطراتی نیز وجود دارد، بیان داشت: آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن سیل در مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و برخورد خودروها از جمله این مخاطرات است.   آزادی ادامه داد: در این راستا هماهنگی‌های لازم جهت آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان از جمله فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، هلال احمر، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، امور عشایر، راهداری و شرکت آب منطقه‌ای انجام شده تا در حالت آماده‌باش قرار گیرند.   وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: از تردد در حوزه رودخانه‌ها،همچنین تردد غیر ضرور در جاده‌ها اجتناب کنند.   مدیرکل بحران استانداری فارس همچنین درباره خسارات احتمالی به کشاورزان هشدار داد و گفت: بهره‌برداران تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و حفاظت از محصولات کشاورزی را بیندیشند و عشایر، دامداران و ساکنان بومی در هنگام وقوع رگبار و رعدوبرق نکات ایمنی را رعایت کنند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۶۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های ایمنی برای هشدار نارنجی بارندگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با توجه به هشدار‌های نارنجی اداره کل مدیریت بحران استانداری مبنی بر تقویت سامانه بارشی از امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت لغایت پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه توجه به نکات زیر برای شهروندان الزامی می‌باشد.

۱- از انجام سفر‌های غیرضروری اجتناب نمایید.

۲- مسافرین عزیز از تردد، توقف، اسکان، برپایی کمپ و چادر مسافرتی در حاشیه و مجاورت رودخانه، مسیل‌ها، کوه‌ها، دره‌ها، سیل‌بند‌ها و کانال‌ها خودداری نمایید و از محکم بودن چادر‌های مسافرتی و ایمن بودن محل اسکان اطمینان حاصل نمایید.

۳- خودرو‌های خود را در محل‌های مسقف و ایمن پارک نمایید.

۴- در زمان رعد و برق از تلفن همراه استفاده نکنید.

۵- در زمان اعلام هشدار، کوهنوردی نکنید و در ارتفاعات قرار نگیرید.

۶- از دست زدن به تابلو‌های برق جداً خودداری کنید.

۷- وسایل برقی خود را در زمان رعد و برق از پریز برق جدا کنید.

۸- از پناه گرفتن یا ایستادن زیر تک درخت در دشت خودداری کنید.

۹- با توجه به وزش باد‌های شدید از قرار گرفتن در زیر درختان و سقف‌های ناایمن خودداری کنید.

۱۰- شاخه‌های پوسیده و خشکیده درختان اطراف ساختمان خود را که هنگام وقوع توفان و تند باد احتمال سقوط دارند قطع کنید.

۱۱- کیف شرایط اضطراری و جعبه کمک‌های اولیه را همواره در منزل آماده داشته باشید.

۱۲- در صورتی که مجبور به ترک منزل یا محل سکونت خود هستید قبل از خروج حتما جریان برق، آب و گاز را قطع کنید.

۱۳- به آرامی رانندگی کنید و مراقب خرابی‌های جاده و شیب‌ها باشید.

۱۴- چوپانان و عشایر عزیز از خارج کردن دام و طیور از محل نگهداری و از چرا یا تعلیف دام در حاشیه و مجاورت رودخانه، مسیل‌ها، کوه‌ها، دره‌ها، سیل‌بند‌ها و کانال‌ها خودداری نمایید.

۱۵- کشاورزان عزیز از فعالیت بر روی زمین‌های نزدیک رودخانه و مسیل‌ها اجتناب نمایید.

دیگر خبرها

  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • توصیه‌های ایمنی برای هشدار نارنجی بارندگی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام