Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پایگاه تحلیلی می گوید پناهجویان در اروپا شاهد وضعیت وخیمی شده اند که با فشار دولت های اروپایی تشدید شده است.

خبرگزاری میزان – آتش سوزی اردوگاه پناهجویان در «موریا» باعث آوارگی بیش از ۱۲ هزار نفر شد و اردوگاهی دیگر برای این افراد در نظر گرفته شد که تنها گنجایش ۳ هزار نفر را دارد.

به گزارش پایگاه «جیکوب این مگ»، ازدحام عمدی این افراد آن هم در زمان شیوع ویروس کرونا یک پیام سیاسی واضح دارد؛ زندگی پناهجویان از ارزش کمتری نسبت به شهروندان اروپایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری اردوگاه جدید و بسیار شلوغ را حتی بدتر از اردوگاه موریا توصیف می‌کنند که فاقد امکانات ضروری مانند حمام و توالت‌های تمیز است.

افراد محلی ساکن جزیره لسبوس با ساخت اردوگاه جدید مخالفت می‌کنند و در عوض خواستار جابجایی پناهجویان به کشور‌های اطراف اتحادیه اروپا هستند.

حتی با توجه به این شرایط وخیم، کشور‌های اتحادیه اروپا تنها حرکات نمادین انجام می‌دهند؛ آلمان و فرانسه هر کدام متعهد شدند که ۱۰۰ تا ۱۵۰ کودک، هلند ۵۰ کودک و فنلاند نیز ۱۱ کودک را بپذیرند.

در همین حال دستکم ۲۴۰ پناهجو به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

بیشتر بخوانید: وضعیت پناهجویان در اروپا شیوع کرونا و وضعیت دشوار پناهندگان در غرب

موریا همیشه یک هدف دوگانه داشت؛ ارسال پیام به افراد داخل و خارج اردوگاه؛ وقتی صحبت از افراد خارج از موریا می‌شود، پیام کاملا ساده است؛ این یک بازدارندگی است به این معنا که اگر می‌خواهید به اروپا بیایید، باید این روند وحشتناک را پشت سر بگذارید.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد در مقابل کسانی هم که در داخل اردوگاه هستند، دو هدف وجود دارد؛ نخستین مورد، تسهیل به اصطلاح بازگشت داوطلبانه است (یعنی پناهجویانی که تصمیم به بازگشت به کشور خود دارند و از آنجا فرار می‌کنند)؛ بخش دوم این است که پناهجویانی را که به کشورهایشان برنخواهند گشت، در نقش هویت اجتماعی جدیدشان تربیت شوند.

یک نکته وجود دارد، آن هم این است که مقام‎های اروپایی با اینکه از تعداد پناهجویان مطلع هستند، اما همچنان اقدام به ساخت اردوگاه‌های با ظرفیت‌های بسیار پایین‌تر و با شرایط غیر مناسب می‌کنند و این یک سیاست برای اتحادیه اروپاست.


انتهای پیام/

برچسب ها: اتحادیه اروپا حقوق بشر موریا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتحادیه اروپا حقوق بشر موریا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۷۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی

برخی پناهجویان افعان در «جاکارتا» نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برخی از پناهجویان افغان در «جاکارتا» پایتخت اندونزی با برپایی تجمع در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، دست به اعتراض زدند و خواستار حمایت این نهاد برای اسکان در کشورهای دیگر شدند.

خیابان‌های شهرهای مختلف اندونزی در سال‌های اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات بسیاری از سوی پناهجویان افغان بوده است.

بسیاری از پناهجویان افغانستانی، بیش از 10 سال است که به اندونزی آمده‌اند با این حال پس از گذشت این مدت، جز سرگردانی و بلاتکلیفی چیزی عایدشان نشده است.

گفته می‌شود بیشتر این پناهجویان خواستار ورود نهادهای بین‌المللی به موضوع و کمک به انتقال آنها به کشور ثالث هستند.

ضرب و شتم پناهجویان افغان در اندونزیرنج بسیار پناهجویان افغانستانی در ترکیه و اندونزیجان باختن صدها پناهجوی افغان در مسیر مهاجرت به دیگر کشورها

براساس آمارها، حدود 14 هزار پناهجو در اندونزی حضور دارند که حدود نیمی از آنها را شهروندان افغانستان تشکیل می‌دهند.

این پناهجویان به امید رسیدن به استرالیا راهی اندونزی شده‌اند اما به دلیل برخی سیاست‌های دولت کانبرا، راهی برای ورود ندارند و با حالت سرگردانی و بلاتکلیفی در اندونزی متوقف مانده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • رئیس دانشگاه شیراز : دانشجویان اخراج‌ شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • رئیس دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی