Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه افراد قالیبافی که تاکنون تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند می‌توانند از بیمه قالیبافی بهره‌مند شوند، گفت: ثبت‌نام این افراد نیز رایگان بوده و برای این طرح سقف تعداد افراد تعیین نشده است.

علیرضا جیلان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای توسط مرکز ملی فرش ایران و صندوق بیمه روستائیان و عشایر کشور منعقد شده است، اظهار کرد: مفاد این تفاهم‌نامه شامل افراد قالیبافی است که تاکنون تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند و این افراد می‌توانند از کمک‌های دولتی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از اجرای این طرح را کمک به اقشار کم‌درآمد عنوان و تصریح کرد: طی یک سال نخست تمامی هزینه‌های بیمه را دولت متقبل می‌شود و این در حالی است که قبلا دولت تنها ۷۰ درصد بیمه را پرداخت و مابقی توسط قالیباف پرداخت می‌شد، به‌علاوه در این دوره تا چهار سال بعد نیز دولت کمک‌های خود را ادامه خواهد داد.

وی مزایای دیگر این بیمه را شامل مستمری در دوران بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت دانست و توضیح داد: درمان شامل فواید این بیمه نیست، اما باید گفت که جمعیت کثیری از قالیبافان استان در روستاها بوده و این افراد بیمه رایگان سلامت دریافت می‌کنند.

جیلان با بیان اینکه افراد برای بهره‌مندی از دیگر بیمه‌ها باید هزینه‌های زیادی در ابتدای کار پرداخت کنند، یادآور شد: در این بیمه می‌توان با حداقل پرداخت هزینه مانند ماهیانه ۷۰ هزار تومان آغاز به‌کار کرد، اما زمان بازنشستگی مبلغ بیمه کاهش می‌یابد، لازم به ذکر است که ثبت‌نام این افراد نیز رایگان بوده و این فرصت مناسبی برای آن‎ها است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این طرح پیش از این مشمول روستاها و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت بود، گفت: در حال حاضر پوشش‌دهی برای تمامی شهرها  امکان‌پذیر است.

 وی اجرای این طرح را مشوقی برای بهره‌مندی از خدمات بیمه دانست و گفت: قالیبافان در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال مشمول این طرح هستند و افراد متقاضی یک عکس سه در چهار تحویل شرکت‌های فرش دستباف روستایی و شهری دهند، مشخصات دیگر نیز هنگام مراجعه در سامانه ثبت می‌شود.

جیلان با بیان اینکه ۱۰۰ هزار نفر بافنده در استان فعالیت دارند، افزود: کمتر از ۱۰ هزار نفر از این افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و این فرصت خوبی برای بهره‌مندی از خدمات بیمه است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری پایان آبان‌ماه را آخرین فرصت برای ثبت‌نام مشمولان این طرح عنوان و بیان کرد: افراد هرچه سریع‌تر برای ثبت‌نام به شرکت‌های فرش دستباف روستایی و شهری مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری بیمه قالی بافی چهارمحال و بختیاری ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۸۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری