Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:12:50 GMT

سپاه عاشورا با تمام توان در کنار بهداشت و درمان است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۸۴۷۶

سپاه عاشورا با تمام توان در کنار بهداشت و درمان است

سرهنگ الیاس گل محمدزاده روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی جهت اجرای «طرح شهید قاسم سلیمانی» برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، افزود: در این طرح از پتانسیل های انسانی، ارتباطی و عملیاتی جهت مقابله با بیماری کرونا با تشکیل و راه اندازی تیم های متشکل از بسیج به اجرا گذاشته می شود و از مدت ها قبل برنامه ریزی های مربوطه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تلاش های مدافعان سلامت در  خدمات رسانی به آحاد مردم و بیماران کرونایی قدردانی کرد و اظهار داشت: علاوه بر نیروهای بسیجی برای اجرای طرح های آگاه سازی مردمی در مقابله با کرونا در قالب تیم های محله محور، امکانات پزشکی و درمانی سپاه عاشورا در تبریز و تمامی شهرستان های آذربایجان شرقی نیز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است.

گل محمدزاده یادآور شد: طرح شهید سلیمانی در اصل پیشگیری و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در بین افراد جامعه است که در آن همکاری بسیج محله محور بوده و بیماران در منزل تحت مراقبت های بهداشتی و درمانی قرار  گرفته و بسته های حمایتی مورد نیاز در اختیار خانواده های آنان قرار می گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه برای شکست ویروس کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی فردی و اجتماعی و همکاری های بین بخشی سازمان ها و ارگان ها امری الزامی است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مسئول سلامت مردم است و در جهت انجام این رسالت خود از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کند.

محمدحسین صومی ادامه داد: بقیه ارگان ها نیز نسبت به ساختار و رسالت سازمانی خود مسئولیت هایی دارند که در خصوص مبارزه با بیماری کرونا باید انجام دهند.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی وآگاهی بخشی نقش بسیار مهم در نشان دادن اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی و آموزشی بیماران مبتلا به ویروس کرونا با هر شغل و عنوانی دارد، افزود: برای جلوگیری از انتشار این بیماری در جامعه باید افراد میانسال و سالمند استانداردهای قرنطینه را به دقت رعایت کنند و تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

صومی اهمیت آموزش همگانی از نظر شناخت راه های انتقال، پیشگیری و مراقبت بیماری به مردم را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: یکی از وظایف مهم تیم های تشکیل شده بسیج باید ارتقای سواد سلامت مردم در این حوزه باشد و ارگان های مسئول فرهنگ ساز از جمله صداوسیما، جراید و خبرگزاری های باید فعالانه وارد این عرصه شوند.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ویروس کرونا سازمان بسیج مستضعفان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ویروس کرونا سازمان بسیج مستضعفان بهداشت و سلامت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ویروس کرونا سازمان بسیج مستضعفان بهداشت و سلامت اخبار کنکور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۸۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد

سعید رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: گزارشاتی مبنی بر فعالیت غیر قانونی پزشکی که ظاهراً با ادعاهای واهی اقدام به معالجه اهالی یکی از روستاهای کوهستانی تالش می‌کرد، دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه سریعاً مراتب در دستور کار کارشناسان نظارت شبکه بهداشت و درمان تالش قرار گرفت، افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات تکمیلی مشخص شد خبر مذکور صحت دارد و این پزشک متخلف با استفاده از یک دستگاه اقدام به کلاهبرداری از اهالی این روستا می‌کند.

رستمی تصریح کرد: مراتب به اطلاع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسانده شد و با دستور دادستان تالش و با حضور نیروهای فراجای این شهرستان این پزشک متخلف به اتهام فعالیت و مداخله غیر مجاز در امور پزشکی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پس از بازجویی اولیه در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در پایان از توجه و همکاری دادستان محترم و فرماندهی محترم فراجای شهرستان تالش در حوزه سلامت تشکر قدردانی نمود.

کد خبر 6089833

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت