Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با واگذاری زمین مسجد در مجموعه شهید کشوری از سوی شهرداری به متقاضیان، عملیات احداث آن با سرعت و اطمینان خاطر بیشتری دنبال شده و به‌زودی ساکنان منطقه از یک مسجد و مجموعه فرهنگی درخور استفاده خواهند کرد.

مهدی مزروعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه احداث مسجد و مجموعه‌های فرهنگی یکی از مطالبات و نیازهای ساکنان مجموعه شهید کشوری در منطقه شش شهرداری اصفهان است که این خواسته را به شورای شهر نیز انتقال داده بودند، اظهار کرد: در سال‌های گذشته با اهتمام خیرین کار ساخت یک مسجد و مجموعه با کاربری‌های مختلف فرهنگی آغاز شده بود که زمین آن اکنون در مالکیت شهرداری بوده و این خیرین درخصوص مالکیت آن نگرانی‌هایی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این مجموعه در قطعه زمینی به مساحت تقریبی شش هزار و ۴۰۰ متر مربع احداث و با حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی عملیات احداث آن دنبال می‌شود، افزود: عرصه این مسجد پیش از آنکه به مالکیت شهرداری درآید، در اختیار مالک قبلی که شرکت عمران آبشار اسپادانا است بوده و این شرکت به خیرین سازنده مجموعه قول وقف شدن زمین را داده بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در جریان تهاتری که میان شهرداری و این شرکت انجام شده، این زمین به همراه زمین‌های دیگر به تملک شهرداری درمی‌آید و شهرداری قائم مقام مالک قبلی شده و طبیعتاً تعهدات مالی قبلی هم به نوعی به شهرداری منتقل می‌شود. بعد از این نقل و انتقالی که اتفاق افتاد، متقاضیان به شهرداری مراجعه کرده و درخواست واگذاری این زمین را می‌کنند تا پروژه را با خیال آسوده به نتیجه برسانند.

وی ادامه داد: در بازدید و جلسه‌ای که من و رئیس شورای شهر با متقاضیان از محل احداث مسجد داشتیم، بحث نوع واگذاری زمین بررسی و قرار شد این قطعه زمین با حفظ مالکیت شهرداری در عرصه، به هیئت امنای مسجد که از سوی سازمان امور مساجد معرفی و تأیید می‌شوند واگذار شود.

مزروعی با اشاره به تصویب پیشنهاد واگذاری زمین مسجد به متقاضیان، خاطرنشان کرد: پس از موافقت اعضای شورای شهر با این امر در جلسه علنی شورا، عملیات احداث مجموعه با سرعت و اطمینان خاطر بیشتری نسبت به مالکیت توسط خیرین دنبال خواهد شد.

وی این مسجد بزرگ را مجموعه‌ای درخور و در شأن ساکنان منطقه دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه مجموعه شهید کشوری منطقه‌ای وسیع با بارگذاری گسترده مجتمع‌های مسکونی بوده و مجموعه فرهنگی و مذهبی نیز در آن وجود ندارد، امیدواریم بهره‌برداری از این مجموعه پاسخگوی نیازهای مردم منطقه باشد.

بیشتر بخوانید:

زخمی که با یک افتتاحیه باز شد کد خبر 454884

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهید کشوری مسجد پروژه های شهری مهدی مزروعی شورای شهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مجموعه شهید کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۸۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «القاصی» رئیس کل دادگستری استان تهران در جلسه امروز شورای عالی قضایی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تعیین تکلیف و ساماندهی اراضی ملی و دولتی و به‌طور مشخص صدور اسناد مالکیت برای پلاک ثبتی ۳۸ اصلی موسوم به خجیر، گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده و مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال و تشکیل کارگروه‌های متعدد، طی هفته گذشته سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ به مساحت چهار هزار و ۲۵۱ هکتار از اراضی موسوم به خجیر که در مجاورت شهرهای تهران و پردیس قرار دارد، به نام دولت صادر شد.

وی افزود: این اراضی که بخش مهمی از اراضی پلاک ۳۸ اصلی خجیر هستند و دربردارنده اراضی مناطق حفاظت شده محیط زیست، اراضی و تاسیسات و ساختمان‌های مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، بخشی از اراضی ملی و منابع طبیعی و همچنین بخشی از بستر رودخانه جاجرود و سد ماملو می‌باشند، پیش از این همواره مورد تعرض، دست‌بُرد و طمع زمین‌خواران بودند.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین با اشاره به روند پیگیری‌های قضایی انجام شده در خصوص واگذاری اراضی پلاک ثبتی ۷۷/۲ محمودآباد شهرستان فیروزکوه به شرکت تعاونی پاژن البرز، گفت: در سال ۱۳۸۵ و در حالیکه اداره کل منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و کمیسیون‌های ذیربط تنها با واگذاری دو هکتار از اراضی پلاک ۲ فرعی از ۷۷ اصلی شهرستان فیروزکوه به شرکت دامپروری پاژن البرز موافقت کرده بودند، پس از معرفی به دفترخانه اسناد متأسفانه بر اثر اشتباهی که صورت می‌گیرد، سند مساحت دو هزار و ۸۱۳ هکتار، شامل کل پلاک ۲ فرعی از ۷۷ اصلی فیروزکوه، به نام شرکت مذکور می‌شود.

وی‌ با بیان اینکه از آن سال تاکنون علی‌رغم اطلاع مراجع ذیربط، اقدامی در جهت اصلاح اسناد به عمل نیامده و شرکت مذکور علاوه بر اخذ سند، اقدام به تصرف کامل اراضی مذکور کرده و به هیچ وجه حاضر به استرداد این اراضی نبوده است، گفت: پس از پیگیری‌های گسترده صورت گرفته، اسناد مالکیتی که به اشتباه صادر شده بود باطل شد و سند مالکیت دو هزار و ۶۴۰ هکتار از این اراضی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران اخذ شد و ما بقی نیز در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۴ رسید
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۳ رسید
  • معارضات پروژه بزرگ بسط شرقی حرم مطهر برطرف شد
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • احداث دو سالن ورزشی در شهرک شهید یاغچیان تبریز
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • ایران زمین فرزندان خود را به آغوش گرفت