Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@22:32:40 GMT

۲۳۳ کتابخانه کانون در سامانه بچه های مسجد ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۹۰۶۲

۲۳۳ کتابخانه کانون در سامانه بچه های مسجد ثبت شد

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، از ثبت ۲۳۳ کتابخانه کانون فرهنگی و هنری در سامانه بچه های مسجد خبر داد.

«هاشم شیرازیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستانه بیست و چهارم آبان ماه، آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، به اقدامات و برنامه های انجام شده اشاره کرد و  از رونق  توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی با اشاره به فعالیت های کتاب و کتابخوانی در کانون های مساجد این استان در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی  گفت: 233 کتابخانه در سامانه بچه های مسجد ثبت شده که 54 کتابخانه باز و 179 کتابخانه نیز مخزن دار فعالیت دارد.

 

وی افزود: حدود 100 کتابدار در این کتابخانه ها فعالیت دارند که 42 کتابدار در سامانه بچه های مسجد ثبت شده اند.

 

شیرازیان از فعالیت کتابخانه تخصصی شهید سید مرتضی محمدی، به همت کانون فرهنگی و هنری مرصاد  مسجد صفایی بجنورد و راه اندازی پانسیون مطالعاتی با هدف جهت دهی و جذب جوانان به مطالعه و کتابخوانی خبر داد و  گفت: این پانسیون با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور محدود افراد  توانسته با اجرای برنامه ها و ارائه خدمات فرهنگی زمینه مطالعه و ارتقاء علمی نوجوانان و جوانان را فراهم آورد.

 

وی برگزاری نمایشگاه دائمی کتاب و ارائه تازه های کتاب در این کتابخانه را نیز مورد توجه قرار داد.

 

شیرازیان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و محدودیت های فعالیت در کتابخانه کانون ها، از برگزاری دوره آموزش مجازی کتابداران کتابخانه های کانون های مساجد خبر داد و گفت:  دوره آموزش مجازی کتابداری ویژه کتابداران کتابخانه های فعال در کانون هاي فرهنگی و هنری مساجد، از ۳۱ شهریور سال جاری آغاز شده و تا ۳۰ بهمن سال جاری ادامه دارد.

 

وی فهرست نویسی و سازماندهی مواد، اصول و مبانی کتابداری و اطلاع رسانی، خدمات عمومی در کتابخانه ها و اداره کتابخانه ها را از جمله سرفصل های دوره آموزش مجازی کتابداری در کتابخانه های مساجد نام برد و افزود: نرم افزارهای کتابخانه ای، حفاظت و نگهداری مواد، مجموعه سازی و مرجع و آرشیو از دیگر سرفصل های دوره آموزش مجازی کتابداری در کتابخانه های مساجد می توان نام برد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: پس از پایان دوره آموزش مجازی کتابداری و کسب امتیاز لازم، گواهی حضور در دوره آموزشی نیز صادر می شود.

 

شیرازیان در بخشی دیگر، از تلاش کانون های مساجد در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی خبر داد و کسب عنوان روستای دوستدار کتاب ایران توسط کانون های مساجد روستایی این استان در روستاهای بزنج، ارکان، زوارم، اسفیدان و قلعه خان و طبر این استان در  پنج دوره متوالی این جشنواره به همت مدیران این کانون ها و نیز کسب عنوان مروج برتر کتابخوانی کشور توسط رابط کانون اسفیدان بجنورد را از آن جمله نام برد.

 

وی افتتاح کتابخانه عمومی در روستای بزنج و رونمایی از 25 عنوان کتاب تالیف «هاجر قادری»، مدیر کانون معراج السعاده این روستا را نیز از اقدامات ارزشمند حوزه کتابخوانی در کانون های مساجد استان نام برد.

 

وی توزیع نزدیک به دوهزار جلد کتاب بین کتابخانه های کانون های برگزیده نخستین رویداد ملی فهما از ابتدای سال تاکنون را نیز اعلام کرد.

 

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی برگزاری شنبه های کتاب، برگزاری نشست کتابخوانان به صورت مجازی و نیز به صورت حقیقی با حضور محدود افراد و تقدیر از کتابداران نمونه و فعال  را به اهم برنامه ها ویژه هفته کتاب و کتابخوانی افزود.

 

شیرازیان به برگزاری مسابقه و پویش کتابخوانی «نامه ای به نویسنده» ویژه هفته کتاب  نیز اشاره کرد و گفت: این مسابقه شامل نگارش نامه به نویسنده، مترجم و یا تصویرگر کتابی است که هر فرد به تازگی مطالعه کرده است.

 

وی افزود: لازم است برای شرکت در این مسابقه  تصویر نامه تا تاریخ 24 آبان ماه جاری به شماره 09158886367 در شبکه های اجتماعی تلگرام یا واتساپ ارسال شود.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: فهما کتابخانه کانون بچه های مسجد دوره آموزش مجازی کتابداری سامانه بچه های مسجد کتاب و کتابخوانی کانون های مساجد فرهنگی و هنری خراسان شمالی کتابخانه ها مدیر ستاد هفته کتاب کانون ها نام برد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۹۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست و این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود.

اسماعیلی گفت: در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در برخی مناطق کم برخوردار محدود است، این موضوعات به طور جدی پیگیری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد اقداماتی را انجام دهیم. در مناطق محروم کشور نیز در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند