Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:20:22 GMT

پنج ایستگاه سیار تشخیص کرونا در اردبیل دایر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۰۲۸۵

پنج ایستگاه سیار تشخیص کرونا در اردبیل دایر شد

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان اردبیل روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این ایستگاه‌ها، در اجرای مصوبه ستاد کرونای استان و شناسایی بیشتر مبتلایان به کرونا و از طریق نمونه‌برداری جهت تشخیص کرونا در نقاط پرتردد شهر اردبیل دایر شده است.

دکتر محمدرضا خلفی‌زاده افزود: هم‌اکنون پنج پایگاه آزمایشگاهی در منطقه دروازه مشکین‌شهر، تازه میدان، میدان بسیج، میدان علی آباد و میدان علی‌سرباز شهر اردبیل جهت انجام تست PCR به صورت رایگان دایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از دایر شدن این پایگاه‌ها را بیماریابی و جلوگیری از شیوع کرونا ذکر و بیان کرد: به منظور نظارت بر روند مهار شیوع بیماری کرونا اکیپ ویژه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در فرمانداری اردبیل تشکیل شده است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان اردبیل در ادامه، از انجام یک هزار و ۲۴۶ مورد بازدید به منظور برخورد با موارد نقض پروتکل‌های بهداشتی بویژه در اماکن دارای ممنوعیت و محدودیت فعالیت در سطح شهرستان اردبیل خبر داد و گفت: در این راستا، ۶ واحد صنفی متخلف پلمب و تعطیل شد.

وی اضافه کرد: از روز گذشته اکیپ‌های نظارتی ستاد مدیریت کرونا متشکل از ناظران ستاد مدیریت کرونا و بازرسان بهداشت در جهت کنترل و نظارت بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و بر اساس ارزیابی اولیه، حدود ۸۴ درصد از اصناف و اماکن عوممی، از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع کرونا وضعیت مطلوبی داشته‌اند.

دکتر خلفی‌زاده بیان کرد: اجرای محدودیت فعالیت تا ساعت ۱۸ برای برخی گروه‌های شغلی در شهر اردبیل آغاز شده و در این زمینه ۱۶ مورد اخطاریه و تذکر به متصدیان متخلف صادر شده است.

وی نظارت بر تدفین اجساد افراد فوت شده به علت کرونا را از جمله فعالیت‌های شبکه بهداشت شهرستان اردبیل به منظور کاهش ابتلای شهروندان ذکر کرد و گفت: بدون همراهی شهروندان، مهار بیماری کرونا میسر نیست.

به گزارش ایرنا، شهرستان اردبیل در زمنیه شیوع بیماری کرونا در ردیف مناطق بحرانی و با وضعیت مشکی قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، در شبانه روز گذشته، ۵۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی شهرستان اردبیل بستری شده و چهار نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بهداشت و سلامت ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بهداشت و سلامت اخبار کنکور شهرستان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران هم راستا با نهضت مبارزه جهانی با مالاریا موفق شده است طی ۴ سال از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ گزارش صفر موارد بومی مالاریا را در کشور گزارش کندکه نشان دهنده پیشرفت قابل توجه برنامه کنترل مالاریا بعد از ۶ دهه مبارزه با بیماری در کشور است.

حسین فرشیدی افزود: این پیشرفت ایران در کنترل مالاریا با توجه به تحریم‌های فلج کننده، محدودیت‌های دسترسی به اقلام مورد نیاز بهداشتی بین المللی و شیوع کووید ۱۹ به دست آمده است که بدون حمایت سازمان بهداشت جهانی و کمک‌های فنی این سازمان، دستیابی به این موفقیت میسر نبود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در کنار کمک های سازمان بهداشت جهانی، تلاش به ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشکی جنوب و جنوب شرقی کشور؛ استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بخش جنوبی استان کرمان یعنی محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، موجب شد که ایران در کنار کشور  آلوده‌ای مثل پاکستان با تخمین بیش از دو میلیون مورد سالیانه مالاریا، چنین دستاورد بزرگی داشته باشد.

حسین فرشیدی افزود: باید به این نکته توجه داشت که ایران کشوری پهناور و بزرگ و قابل قیاس با کشور‌هایی نظیر امارات و مراکش که در سال‌های گذشته و دو کشور آذربایجان و تاجیکستان که سال پیش گواهی حذف مالاریا را دریافت کرده اند، نیست. ایران بیش از ۸۰ میلیون جمعیت دارد و در جوار کشور‌هایی مانند پاکستان و افغانستان قرار دارد که آمار بیماری مالاریا در آن‌ها بیش از خیلی از کشور‌های منطقه است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: یکی از دستاورد‌های  ایران، گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی مالاریا به ویژه سطح تشخیص میکروسکوپی است در حدی که در مدیترانه شرقی به زعم همه کارشناسان بین المللی ایران در این زمینه پیشتاز است.

دکتر فرشیدی افزود: در دو سال گذشته بعد از حدود  ۱۰ سال کاهش موارد مالاریا، افزایش مواردی را شاهد بودیم که موارد وارده از مرز‌های جنوب و جنوب شرقی کشور و بیشتر از کشور پاکستان بود، این افراد همگی مسافرت‌های مرزی به مناطق سیستان بلوچستان به ویژه شهر‌های سرباز، چابهار و سراوان داشتند.

به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت ؛ پارسال  پرونده موارد مالاریای کشور با حدود ده هزار مورد بیماری بسته شد که همه این موارد از ملیت ایرانی، افغان یا پاکستانی وارده از خارج از کشور بودند ؛ ایرانی‌هایی که این بیماری را گرفته اند به دلیل شغل حمل سوخت قاچاق در مرز‌های جنوب شرقی یا حسب ضرورت‌های شغلی دیگر در مناطق صفر مرزی مشغول به خدمت بودند یا به آنسوی مرز‌های شرقی کشور تردد داشته اند.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد