Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهره برداری از بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد که در منطقه محروم این شهر واقع شده جدیدترین طرح سلامت محوری است که در دولت تدبیر  و امید به همت مسوولان بهداشتی و درمانی خراسان رضوی اجرا شده است.
رییس جمهوری در آیین بهره برداری از بیمارستان شهید هاشمی نژاد که به  صورت ویدئو کنفرانس برپا شد از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در توسعه زیربناهای سلامت در خراسان رضوی  قدردانی کرد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، عوامل دانشگاه و مدافعان سلامت، کاری جهادی در  مقابله با بیماری کرونا انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هم اینک نزدیک به ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور به بقیه جمعیت این استان خدمات‌رسانی می‌کنند.

 زرین ترین پرونده ایجاد زیرساختهای سلامت در دولت امید 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این مراسم  گفت:  تردید ندارم به لطف خدا و حمایتهای بی بدلیل رییس جمهوری و همیاری عزیزان در دولت، دولت دوازدهم با زرین ترین اوراق در مساعدت به زیرساختهای سلامت بسته خواهد شد.
دکتر سعید نمکی  افزود: در اجرای پویش "ره سلامت" تا هفته سلامت در پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۰ هزار و ۴۰۰ طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی افتتاح خواهیم کرد که همه این موارد از درخشان ترین اوراق در کارنامه نظام سلامت کشور خواهد بود.
 وی همچنین به اضافه شدن ۱۰ هزار تخت بیمارستانی علاوه بر افتتاح صدها مرکز بهداشتی، خانه بهداشت، مراکز جامع سلامت و مراکز  آموزشی اشاره کرد و ادامه داد:  اضافه شدن این تعداد تخت در دولت تدبیر و امید به بیمارستانهای مشهد مقدس، زرند کرمان و قم، قبل و بعد از انقلاب رکوردی تاریخی خواهد بود.
 
ساخت ۶ بیمارستان بزرگ در خراسان رضوی 
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم از ساخت ۶ بیمارستان بزرگ دیگر در شهرستانهای مشهد، باخرز،خلیل آباد و فریمان در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: از این تعداد سه بیمارستان با مجموع هزار و ۲۰۰ تخت در کلانشهر مشهد راه اندازی شده است.
دکتر محمد حسین بحرینی افزود: بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهید هاشمی نژاد مشهد با هدف افزایش خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی ساخته شده است و هدیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم شهید پرور شمال شهر مشهد مقدس است.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد این بیمارستان در محوطه بیمارستان قدیمی شهید هاشمی‌نژاد و در یکی از مناطق محروم و کم برخوردار حاشیه شهر  در زمینی با بیش از ۳۲ هزار مترمربع مساحت در هشت طبقه و با ۱۴ اتاق عمل و پنج بخش مراقبت‌های ویژه  ساخته شده است.
وی ادامه داد: برای ساخت این بیمارستان که مجهز به بخشهای مختلف درمانی است از الگوی معماری ایرانی اسلامی استفاده شده و  سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه در بخش عمرانی و تجهیزات هزینه شده است.

۴۰۰ تخت بیمارستانی مورد نیاز مناطق محروم مشهد به ثمر رسید

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی نیز که امروز در آیین افتتاح بیمارستان هاشمی نژاد مشهد حضور داشت گفت: مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار کلانشهر مشهد نیازمند دو هزار تخت بیمارستانی بود که ۴۰۰ تخت امروز در قالب افتتاح این بیمارستان  به بهره‌برداری رسید و هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی دیگر در مناطق محروم مشهد نیاز است.
دکتر امیرحسین قاضی زاده افزود: این تخت های بیمارستانی باید در قالب سه بیمارستان در نقاط مختلف شهر مشهد به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: ساخت بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد که منطقه کم برخوردار طلاب و طبرسی شمالی را زیر پوشش دارد، نقش مهمی در ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به بیماران ساکن در آن منطقه خواهد داشت.

بهره برداری از ۲۸۲ طرح آموزشی در خراسان رضوی 

همزمان با آیین افتتاح بیمارستان هاشمی نژاد مشهد، حسن روحانی رییس جمهوری ۲۸۲ پروژه آموزشی نیز در  خراسان رضوی به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رساند.
جاسم حسین‌پور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی روز پنجشنبه در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ها هزار و ۱۹۹ کلاس درس با زیربنای ۱۳۸ هزار و ۸۲ متر مربع به ظرفیت این استان افزوده شد.

استان خراسان رضوی دارای بیش از هفت هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی و بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز است.

برچسب‌ها مشهد دولت تدبیر و امید دانشگاه علوم پزشکی مشهد حسن روحانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دولت دوازدهم سعید نمکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دولت تدبیر و امید دانشگاه علوم پزشکی مشهد حسن روحانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دولت دوازدهم سعید نمکی مشهد دولت تدبیر و امید دانشگاه علوم پزشکی مشهد حسن روحانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دولت دوازدهم سعید نمکی اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی مشهد هاشمی نژاد مشهد شهید هاشمی نژاد تخت بیمارستانی بهره برداری خراسان رضوی دولت تدبیر شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است

مهدی اله پور مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر این اساس، هوای مناطق سرافرازان، سمرقند، امامیه، الهیه، خیام جنوبی، ویلا، نخریسی و طرق مشهد پاک است.

وی اضافه کرد: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۵ نشانگر هوای سالم است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۷۴ از شرایط سالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم اکنون کیفیت هوای ۱۵ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط پاک تنفسی است.

اله پور افزود: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود