Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@01:12:29 GMT

تاثیر مصرف لبنیات پروبیوتیک دار بر سلامتی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۳۸۱۲

تاثیر مصرف لبنیات پروبیوتیک دار بر سلامتی

رویداد۲۴ باکتری های خوب موجود در روده با بدن رابطه ی همزیستی دارند، باکتری ها انرژی موجود در غذاها را دریافت میکنند و مواد مغذی موجود در آنها را در اختیار بدن میگذارند.

همه ی پروبیوتیک ها یکسان نیستند و بدن هر شخص میکروبیوتای روده ی منحصر به فردی دارد که به پروبیوتیک ها پاسخی متفاوت میدهد.

مصرف انواع مواد لبنی غنی شده با پروبیوتیک ها علاوه بر افزایش سطح باکتری های خوب در روده، خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش داده و ویتامین، پروتئین و سایر مواد معدنی مورد نیا بدن را تامین میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدن ما به چه میزانی از این مواد نیاز دارد؟

میزان مورد نیاز هر فرد بسته به انواع مختلف پروبیوتیک ها و مواد معدنی که نیاز دارد متفاوت است. پروبیوتیک های مختلف در سطوح مختلفی در بدن تاثیر دارند: برخی از محصولات در سطح 50 میلیون سلول زنده در روز و برخی دیگر در بیش از یک تریلیون سلول موثر هستند. ماست معمولا در هر وعده حاوی 100 میلیون تا 10 میلیارد پروبیوتیک زنده است. محصولات پروبیوتیک مدت زمان زیادی در معده باقی نمیمانند، از این رو مصرف روزانه این محصولات توصیه میشود.

چه غذاهایی حاوی مواد پروبیوتیک هستند؟

پروبیوتیک ها هم در غذا و هم در داروهای مکمل یافت میشوند. مکمل ها نسبت به غذاهای طبیعی مقادیر بیشتری از این مواد را در خود دارند اما غذاها، علاوه بر مواد پروبیوتیک، حاوی سایر مواد معدنی دمورد نیاز بدن هستند.

باکتری های پروبیوتیک و محصولات لبنی با یکدیگر گره خورده اند، زیرا برخی از باکتری های که در محصولات لبنی تخمیر شده (ماست، پنیر، کفیر و خامه ترش) استفاده میشود، میکروبیوتای روده را نیز تشکیل میدهد.

بیشتر بخوانید: کلسیم یک لیوان شیر برابر با پنج لیوان کلم بروکلی

به دلایل مختلف مصرف محصولات لبنی یکی از بهترین روش ها برای رساندن محصولات پروبیوتیک به بدن هستند:

• محصولات لبنی از پروبیوتیک ها در برابر میزان بالای اسید معده محافظت میکنند تا به سطوح بالاتری در روده برسند.

• نگهداری محصولات لبنی در یخچال باعث پایداری پروبیوتیک ها میشود.

• محصولات لبنی حاوی پروبیوتیک بر ارتقا سطح سلامت بسیار تاثیر گذارند. این محصولات ارزش افزوده ای برای مواد لبنی ایجاد میکنند. مواد لبنی خود سرشار از پروتئین ها، ویتامین ها و سایر مواد مورد نیاز بدن هستند.

پروبیوتیک ها و سلامت دستگاه گوارش:

پژوهش ها نشان داده است مصرف پروبیوتیک ها باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و پیشگییری از بیماری ها میشود. مصرف روزانه پروبیوتیک در کودکان و بزرگسالانی که آنتی بیوتیک مصرف میکنندف باعث جلوگیری از اختلال در ئکارکرد معده و اسهال میشود.

پروبیوتیک ها و نارسایی لاکتوزی:

افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند، میتوانند هرازگاهی ماست پروبیوتیک مصرف کنند. پروبیوتیک ها به هضم لاکتوز در روده کوچک قبل از رسیدن آن به روده بزرگ موثر هستند.

پروبیوتیک و سیستم ایمنی:

سیستم ایمنی سالم یکی از مولفه های مهم در سلامت هر فرد است و پروبیوتیک ها نقشی مهم در این زمینه ایفا میکنند.نتایج پژوهشی که بر بزرگسالانی که ماست پروبیوتیک مصرف میکنند نشان داد، این ماده باعث کاهش بروز عفونت های تنفسی و آنفولانزا میشود. همچنین در کودکان نیز باعث پیشگیری از سرماخوردگی، آنفولانزا و بیماری میشود.

پروبیوتیک ها و سلامت روان:

تاثیر مصرف پروبیوتیک ها بر سلامت روان یکی از حوزه های جدید مطالعه ی خواص این مواد است. پژوهشگران معتقدند ارتباط بین مغز و روده – که به عنوان "محور مغز-روده شناخته میشود" بر سلامت جسمی و روانی تاثر مثبت دارد. پروبیوتیک ها به دلیل تاثیر در کاهش خشم و استرس و بهبود وضعیت مغزی مورد مطالعه قرار گرفته اند.

پژوهشگران تاثیرات این ماده را در دیگر حیطه های سلامتی نیز مورد بررسی قرارداده اند. در این میان غذاهای سرشار از پروبیوتیک میتوانند به عنوان بخشی از الگوی غذایی روزانه دربیایند و تاثیر گذاری فراتری بر سلامتی داشته باشند.



منبع: سلامت نیوز لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت لبنیات پروبیوتیک ها محصولات لبنی ی پروبیوتیک باکتری ها بر سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این مواد غذایی درد را فراموش کنید

آفتاب‌‌نیوز :

اگر شما هم در میان بزرگسالانی هستید که دارای دردهای مزمن مانند روماتیسم مفصلی ،میگرن یا کمردرد هستند، ممکن است غذا خوردن برایتان بیشتر شبیه به یک کار طاقت فرسا باشد تا لذت‌بخش و همیشه نگران باشید که برخی غذاها به طور ناخودآگاه ناراحتی شما را تشدید کنند.

اطلاعات آنلاین در گزارشی نوشت: تحقیقات نشان می دهد که کاهش نشانگرهای التهابی می تواند شدت درد مزمن را کاهش دهد.

رژیم غذایی برای کاهش التهاب

برخی از رژیم‌های غذایی ممکن است به کاهش التهاب کمک کند.

آنتی اکسیدان ها را فراموش نکنید

این ترکیبات در میوه ها، سبزیجات، چای، ادویه جات و مکمل هایی مانند کورکومین یافت می شوند. آنها به خنثی کردن رادیکال های آزاد آسیب رسان به سلول کمک می کنند.

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳

این مواد در ماهی های چرب، گردو و کتان یافت می‌شوند.

کاهش کربوهیدرات های تصفیه شده، قندها و چربی های اشباع شده

اینها می توانند قند خون را بالا برده و التهاب را افزایش دهند.

مصرف محدود گوشت فرآوری شده و گوشت قرمز

اینها حاوی چربی های اشباع التهابی هستند.

هیدراته بمانید

روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب مصرف کنید.

الکل نخورید

الکل می تواند پاسخ های التهابی را تحریک و تشدید کند.

مصرف میوه و سبزیجات

انواع میوه و سبزیجات مصرف کنید.

همچنین کمبود برخی مواد مغذی می تواند درد شما را افزایش دهد.

کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی می تواند باعث شود که التهاب شما کنترل نشود.
- ویتامین D: این ویتامین برای سلامت استخوان و عضلات شما ضروری است. سطوح پایین ویتامین D با درد اسکلتی عضلانی مرتبط است.
- منیزیم: منیزیم برای ساخت بیش از ۳۰۰ نوع آنزیم مورد نیاز است. کمبود منیزیم با میگرن، اسپاسم عضلانی و فیبرومیالژیا مرتبط است.
- ویتامین های گروه B: اینها به سلامت و عملکرد اعصاب شما کمک می کنند. کمبود این ویتامین ها با درد عصبی و نوروپاتی مرتبط است.
- ویتامین C: این آنتی اکسیدان قوی با رادیکال های آزاد مبارزه می  کند.

دیگر خبرها

  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • قصه عبرت آموز یک دزد!
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟