Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد مستضعفان در بازدید از ۲ کارخانه کاشی سازی وابسته به بنیاد، با اشاره به سهم ۵ درصدی این شرکت‌ها در تامین نیاز کاشی و سرامیک کشور گفت: در نظر داریم همانطور که سیمان را به صورت رایگان برای ساخت مسکن محرومان اختصاص می‌دهیم، کاشی و سرامیک مورد نیاز برای پروژه مسکن محرومان را نیز به صورت رایگان تامین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید پرویز فتاح روز گذشته از 2 کارخانه کاشی پارس و کاشی و سرامیک سینا از زیرمجموعه های هلدینگ گسترش پایا صنعت سینا وابسته به بنیاد مستضعفان بازدید کرد.

در این بازدید رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به میزان تولیدات این صنعت در کشور اظهار کرد: کشور ایران در جایگاه هشتم تولید این صنعت در جهان قرار دارد و با توجه به فراوانی انواع خاک به عنوان مواد اولیه مورد نیاز تولید کاشی و سرامیک، تمرکز بر روی این صنعت توانسته، مانع خام فروشی مواد اولیه در کشور شود.

فتاح با بیان اینکه هم اکنون 2 کارخانه در زیرمجموعه بنیاد مستضعفان، در این صنعت حضور دارند، گفت: این دو شرکت که از جمله شرکت های فعال در بازار سرمایه نیز هستند و مردم، بخشی از سهام این شرکت ها را در اختیار دارند، سالانه بالغ بر 13 میلیون متر مربع انواع کاشی و سرامیک و همچنین 3 هزار تن چینی بهداشتی تولید می کنند و تولیدات این 2 کارخانه توانسته 5 درصد نیاز کشور را در این حوزه تامین کند.

وی با تاکید بر ارزآوری این صنعت برای کشور گفت: این صنعت علاوه بر جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه، ارزآوری خوبی برای کشور دارد و کارخانجات کاشی بنیاد مستضعفان سالانه نزدیک به 60 درصد تولیدات خود را به بازارهای کشورهای دیگر صادر می کنند که ارزش این صادرات معادل 20 میلیون دلار است.

فتاح در ادامه افزود: علاوه بر این موارد، فعالیت 2 شرکت کاشی و سرامیک سازی وابسته بنیاد مستضعفان، اشتغالزایی برای بیش از 1050 نیروی متخصص و کارگر را به صورت مستقیم فراهم کرده و این شرکت ها با طرح های توسعه ای خود، این قابلیت را دارند که اشتغالزایی بیشتری را برای متخصصان و کارگران ایجاد کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به طرح های توسعه ای این 2 کارخانه گفت: با بهر برداری از پروژه های توسعه ای این 2 کارخانه که در سال جاری و سال آینده به اتمام می رسد، 5 میلیون متر مربع به ظرفیت تولید کشور در این صنعت اضافه خواهد شد و اشتغال زایی بیشتری برای متخصصان و کارگران فراهم می شود.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم گفت: بنیاد مستضعفان با استفاده از ظرفیت های تولیدی خود، بدنبال خدمت رسانی به محرومان و مردم است و در نظر داریم برای ساخت مسکن محرومان در اقصی نقاط کشور، همانطور که از ظرفیت های کارخانجات تولید سیمان این بنیاد برای تامین سیمان رایگان در ساخت مسکن محرومان استفاده می کنیم، از ظرفیت تولیداتمان در صنعت کاشی و سرامیک نیز استفاده کنیم تا علاوه بر سیمان، کاشی و سرامیک نیز به طور رایگان در اختیار پروژه بزرگ ساخت مسکن محرومان و ساخت و ساز ارزان و مقاوم، استفاده شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرویز فتاح بنیاد مستضعفان کاشی پارس ساخت مسکن محرومان بنیاد مستضعفان کاشی و سرامیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا صالحی در جلسه شورای معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: متقاضیان زمین در روستاهای شهرها که واحد صلاحیت دریافت نهضت ملی مسکن هستند، می‌توانند از روستاهای حاشیه شهرها زمین دریافت کرده و مسکن ویلایی بسازند.

وی با تاکید بر اینکه بانک زمین روستاها باید افزایش یابد گفت: در شرایط فعلی که دولت زمینه الحاق زمین را فراهم کرده، باید زمین مورد نیاز ساخت مسکن برای افراد بی سرپناه و فاقد مسکن تأمین شده و برای آنها مسکن مقاوم ساخته شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی تعامل خوبی در این زمینه دارد، بنابراین استان‌هایی عملکرد مناسبی در واگذاری زمین مسکن محرومین ندارند، مشکلات را احصا کنند تا از وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم را دریافت کنیم.

صالحی با بیان اینکه بخشی از مشکلات استان‌ها در خال حل و قوانین دست و پا گیر در حال اصلاح است، افزود: شعبه‌های بنیاد مسکن در شهرستان‌ها با حل مشکل سازمانی تقویت خواهد شد تا کار مسکن دار کردن مردم را با جدیت پیش ببریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: اگر اعتبار لازم فراهم شود، سالانه طرح هادی ۲۰۰ روستا در آذربایجان شرقی بازنگری خواهد شد.

سروری افزود: سهمیه مقاوم سازی مساکن روستایی استان امسال ۲۰ هزار واحد است که ۱۲ هزار سهمیه جدید و هشت هزار از محل متمم سهمیه سال قبل است که برای هرکدام ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با ۵ درصد کارمزد پرداخت خواهد شد.

کد خبر 6088361

دیگر خبرها

  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • 5 تفاوت اساسی در کاشی و سرامیک - کاویان سرام
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل