Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌ جمعه اراک با تأکید بر اینکه همه باید دست‌به‌دست هم بدهیم تا کمر بیماری کرونا را بشکنیم گفت: هر کس در زمینه پیشگیری و مقابله با این بیماری سهل‌انگاری کند به خون شهدا خیانت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر گفت: در مسئله کرونا باید جدی‌تر باشیم و کاری کنیم بیمارها را فقط به سمت بیمارستان نفرستیم، باید جلوی بیماری کرونا از منازل گرفته شود و بیمارستان‌ها نیز باید مشکل اکسیژن را برطرف کنند و دستگاه‌های لازم در همه بیمارستان‌ها آماده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه اراک با تأکید بر اینکه همه باید دست‌به‌دست هم بدهیم تا کمر بیماری کرونا را بشکنیم افزود: هر کس در زمینه پیشگیری و مقابله با این بیماری سهل‌انگاری کند به خون شهدا خیانت کرده است.

بسیج یک مکتب و فرهنگ است/سردمداران سیاست غرب از اسلام سیلی خورده‌اند

دری نجف‌آبادی همچنین ضمن گرامیداشت مناسبت‌های پیش رو و به خصوص هفته بسیج گفت: هفته بسیج هفته عزت و شرف ماست، همه‌ی ما بسیجی هستیم چون بسیج یک مکتب و فرهنگ است که عامل وحدت و عظمت است.

وی ادامه داد: بسیج باید همچون گذشته در مسائل اصلی نظام و انقلاب، ولایتمداری، پیشرفت دین، صنعت و اقتصاد پیشاپیش همه حرکت کند و با تمام وجود فداکاری کند و قطعاً خداوند هم اجر خواهد داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه ماه ربیع‌الاول بیشتر به شخصیت عظیم حضرت محمد (ص) مربوط است گفت: بعضی حواشی اخیر هم باعث شد تا بیشتر به این مسئله توجه کنیم، اتفاقاتی که در فرانسه رخ داد و حمایت احمقانه رئیس‌جمهور این کشور از توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص) دنباله توطئه‌ اهانت به مقدسات مسلمانان است.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: اسلام شاخص‌هایی دارد که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها وجود پیامبر اکرم (ص) است، اهانت به وجود نورانی رسول گرامی اسلام اهانت به همه‌ی پیامبران، اولیان و ادیان الهی است.

وی ادامه: اگر اسلام نباشد که از مسیحیت و یهودیت دفاع کند و اگر قرآن مدافع انجیل و تورات واقعی نباشد این‌ها چه داشتند که به‌عنوان دین و معنویت عرضه کنند، جای تعجب است که سردمداران سیاست غرب چگونه به خود اجازه می‌دهند به شخصیت باعظمت پیامبر عظیم الشأن اسلام جسارت کنند.

امام‌جمعه اراک با بیان اینکه اگر اسلام دینی می‌بود که مدافع آن‌ها بود مشکلی نداشتند اما درگیری آنها با اسلامِ عزت و شرافت است افزود: این‌ها از اسلام سیلی خورده‌اند چون اسلام ضد جنایت، استکبار و ظلم است؛ اسلام دین عدالت و حمایت از مظلومان است و پوزه این‌ها را به خاک ذلت خواهد مالید.

ما از اهل‌بیت درس عزت آموخته‌ایم/ نباید حرفی زد که دشمن آن را به شکاف و اختلاف تعبیر کند

دری نجف‌آبادی در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه گفت: دستورات قرآن کریم، رسول اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) اختصاص به زمان و شخص خاصی ندارد و تا قیامت برای همه بشریت جاری است و ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: کتاب خدا کتاب زندگی و دستورالعمل قبل از ولادت تا بعد از مرگ انسان‌هاست، قرآن بزرگ‌ترین آیه الهی است که خداوند بر قلب مبارک پیامبر (ص) نازل کرد، قرائت و تلاوت مقدمه است برای فهم و فهم مقدمه‌ای برای عمل است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه امیدواریم در این ماه ربیع الاول عهد و پیمان خود با پیامبر را محکم‌تر کنیم افزود: باید غیرت دینی و قرآنی داشته باشیم یعنی حریم خدا را در تمام امور حفظ کنیم، خداوند غیور است و انسان‌های غیرتمند را دوست دارد؛ ما خوشحالیم که به برکت اهل‌بیت درس عزت آموخته‌ایم، مگر قرار است ما با دلار زندگی کنیم؟ خیر بناست ما با فکر و اندیشه خودمان دنیا را آباد کنیم.

امام‌جمعه اراک اظهار کرد: مگر ما از ابتدا موشک داشتیم، زمانی بود که حتی یک گلوله هم نداشتیم اما امثال شهید طهرانی مقدم همت کردند و توانستیم؛ نباید گفتن یک‌حرفی که فرصت‌ها را نمی‌سوزانیم باعث شود دشمن این‌طور برداشت می‌کند که در ایران شکاف و اختلاف است، باید مواظبت کرد و مراقب بود.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: استان مرکزی در بخش معدن گنج عظیمی دارد، کشاورزی و صنایع استان ظرفیت با ارزشی است؛ ما باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات استفاده کنیم تا بیکاری در استان مرکزی و حتی سایر استان‌ها وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان مرکزی امام جمعه اراک دری نجف آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۰۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است

حجت الاسلام و المسلمین «سیدعلی قاضی عسکر»، دهه کرامت را فرصت مناسبی برای ترویج سیره ائمه معصومین(ع) دانست و اظهار کرد: مردم طالب معارف و آموزه های دینی هستند، از همین رو اگر بتوانیم از نظر محتوایی پاسخگوی نیازهای روز جامعه و مردم باشیم، در مخاطبان تاثیرگذار خواهد بود.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی که در جامعه با آن روبرو هستیم و برنامه های دشمن برای معرفی الگوهای غربی به دختران و بانوان، ایام دهه کرامت فرصتی مغتنم برای معرفی الگوهای برتر معرفی شده از سوی جهان اسلام است.

وی با اشاره به برنامه دشمن برای انحراف نسل جوان و تأثیر سوء بر جامعه بانوان، گفت: ضرورت دارد که همه دستگاه ها و مراکز فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، تلاش کنند، مبارزه با آسیب های اجتماعی باید به شکل صحیح و با اقناع صورت گیرد و برخوردهای تند نمی تواند اثربخش باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر همچنین بر لزوم بهره گیری از ظرفیت مساجد، دستگاه ها و نهادها، چهره ها و شخصیت های فرهنگی و هنری برای تحقق شعار سال تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم، با تعامل و همکاری میان مجموعه ها و دستگاه ها می توان برای تحقق شعار سال با مشارکت مردمی تلاش کرد تا شاهد یک جهش اقتصادی در حوزه اقتصادی و صنایع باشیم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد