Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:34:51 GMT

تولید بیش از ۱۳.۹ میلیون تن شمش فولادی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۰۲۴۳

تولید بیش از ۱۳.۹ میلیون تن شمش فولادی

گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از جداول آماری وزارت صنعت، معدن وتجارت حاکی است: میزان تولید شمش فولادی در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ برابر با ۱۲ میلیون و ۷۸۲.۳ هزار تن بود.

افزایش تولید ۱۱.۷ درصد شهریور

باستناد آمارهای وزارتخانه مزبور، شهریورماه امسال میزان تولید شمش فولادی به رقم دو میلیون و ۴۶۹.۳ هزار تن رسید که نسبت به دو میلیون و ۲۰۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ هزار تن عملکرد ماه مرداد ۹۹ افزایش ۱۱.۷ درصدی را ثبت کرد.

۱۱.۶ میلیون تن تولیدات فولادی

تولیدات فولادی( مقاطع تخت و طویل)  در نیمه ابتدایی امسال رقم ۱۱ میلیون و ۶۶۴ هزار تن را نشان می دهد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی را گواهی می دهد.

سال گذشته در نیمه نخست ۱۰ میلیون و ۵۹۹.۱ هزار تن تولیدات فولادی انجام شد که امسال بیش از یک میلیون و ۶۵ هزار تن افزایش دارد.

مقاطع فولادی بارشد ۶.۱ درصدی

 آمارهای مورد بررسی نشان می دهد که شهریورماه امسال دو میلیون و ۲.۹ هزار تن تولیدات فولادی ( مقاطع) انجام شد که نسبت به مرداد ماه ۹۹ با رقم یک میلیون و ۸۸۷.۱ هزار تن افزایش بالغ بر ۶.۱ درصدی را ثبت کرد.

به گزارش ایرنا، انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، پیش از این میزان تولید شمش فولاد( فولاد میانی) را در نیمه نخست امسال ۱۴ میلیون و ۳۹۲ هزار تن اعلام کرد که در مقایسه با ۱۳ میلیون و ۸۹ هزار تن عملکرد ۶ ماهه ابتدایی ۹۸ رشد ۱۰ درصدی دارد. 

همچنین میزان تولیدات فولادی در ۶ ماهه ابتدایی امسال نیز از سوی انجمن یاد شده ۱۱ میلیون و سه هزار تن ثبت شد و در مقایسه با ۱۰ میلیون و ۱۷۳ هزار تن عملکرد پارسال، افزایش هشت درصدی دارد.

  

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت انجمن تولید کنندگان فولاد ایران معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت صنعت معدن و تجارت اخبار کنکور تولیدات فولادی میزان تولید شمش فولاد هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلسله قطب تولید کلزای لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ شهرستان سلسله از میزان سه هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزای لرستان با یک هزار و ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت مقام اول این محصول استراتژیک را دارد و به عنوان قطب محصول کلزای استان معرفی شده است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت:کاشت محصولات استراتژیک همچون کلزا ضرورت امروز جامعه است و  تنها راه بالا رفتن بهره وری در مزارع و افزایش راندمان و توجیه محصولات کشاورزی برای کشاورزان در تحقیق و آموزش است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان هم با اشاره به شعار امسال گفت:تناوب کشت یکی از راه‌های افزایش تولید است که هم در جهت کاهش آفات بیماریها، کاهش مصرف سم، غنی سازی تولید زمین و افزایش تولید نقش مهمی دارد.
 شرفی فرماندار سلسله با بیان اینکه نسبت به سال گذشته تولید کلزا ۹۳ درصد در این شهرستان رشد داشته است ، افزود:بیش از ۷۰۰ هکتار کلزا سال گذشته کاشته شد و امسال بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار درشهرستتن سلسله کاشته شده است 
منصوری مدیر جهاد کشاورزی سلسله هم توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان را موجب بالا بردن راندمان تولید است، افزود: عملکرد در این شهرستان بالای ۶ تن در هکتار ثبت شده است.

پیش بینی می‌شود امسال در مزارع شهرستان سلسله چهار هزار تن دانه روغنی کلزا تولید شود

دیگر خبرها

  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر