Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@16:48:01 GMT

اجرای طرح پائیزه کتاب در استان خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۳۵۱۰

اجرای طرح پائیزه کتاب در استان خوزستان

جمشیدی از طرح‌های حمایتی پاییزه کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۰ کتابفروشی شرکت‌کننده خوزستان در این طرح با ۲۰ درصد یارانه خرید تا سقف ۲۰۰ هزار تومان خریداری کنند و همچنین با ثبت اطلاعات خود در

«مرتضی جمشیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی این هفته را فرصت خوبی برای ارائه دستاوردهای یک ساله مرتبط با ترویج فرهنگ مطالعه دانست و اظهار کرد: در ایام کرونا و ماندن مردم در خانه اقبال به سمت مطالعه کتاب افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان آغاز برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی را از ۲۴ آبان ماه اعلام کرد و افزود: تجلیل از ناشران و چاپخانه‌داران، برگزاری پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، ثبت باشگاه‌های کتابخوانی، اهدای کتاب به دفاتر تسهیل‌گری مناطق کم‌برخوردار، اهدای کتاب به روستاهای حاشیه اهواز از جمله برنامه‌های هفته کتاب در استان است.

 

وی ادامه داد: پویش نامه به نویسنده، رونمایی و نقد کتاب نویسندگان استان به صورت مجازی، برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی به صورت مجازی، بازدید اهالی فرهنگ و هنر از کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌های استان از دیگر برنامه‌های بیست و هشتمین دوره هفته کتاب خوزستان است.

 

جمشیدی اضافه کرد: بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان با شعار «دانایی، مانایی»  با رعایت پروتکل.های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در طرح پاییزه کتاب امسال ۲۰ کتابفروشی از استان خوزستان شرکت می‌کنند ادامه داد: این طرح به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ تا ۳۰ آبان برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه در پانزدهمین دوره طرح‌های حمایتی (پاییزه کتاب) سقف خرید برای هر خریدار ۲۵ درصد نسبت به طرح تابستانه کتاب ۹۹ افزایش داشته است.

 

وی ابراز کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۰ درصد یارانه خرید، تا سقف ۲۰۰ هزار تومان بهره‌مند شوند؛ از ۲۰ کتابفروشی شرکت‌کننده در طرح پاییزه، ۱۴ کتابفروشی در اهواز و ۶ کتابفروشی دیگر متعلق به سایر شهرستان‌های استان هستند.

 

جمشیدی با اشاره به مشارکت خوب کتابفروشی‌های استان نسبت به دوره تابستانه ابراز کرد: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا متقاضیان می‌توانند با ثبت اطلاعات در پنل پاییزه، خرید کتاب را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

 

وی عنوان کرد: مدیریت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در زمان طرح برعهده‌ کتابفروشی است اما کنترل مختصات و ارزیابی عملکرد کتابفروشی‌ها بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به وارد شدن آسیب جدی به پیکره کتابفروشان و ناشران در همه‌گیری ویروس کرونا یاد آور شد: امیدواریم با اجرای این طرح، بر رونق کتابفروشی‌های استان و ترغیب مردم به خرید کتاب افزوده شود.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرتضی جمشیدی طرح پائیزه کتاب هفته کتاب و کتابخوانی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته پهلوانی را قوی‌تر برگزار کنیم

دریافت 29 MB

به گزارش خبرنگار مهر، میرجلیلی مسئول بسیج ورزشکاران گفت: در جهت ترویج فرهنگ پهلوانی واینکه قهرمانان باید مسیر روحیه ایثار و گذشت را در پیش بگیرند باید هفته پهلوانی را قوی‌تر برگزار کنیم.

وی افزود برنامه‌های متعددی در هفته پهلوانی در سطح کشور در نظر گرفته شده است و در هفته پهلوانی از شهید شاخص ورزش رونمایی خواهد شد تا فرهنگ و منش پهلوانی در جامعه گسترش یابد.

کد خبر 6091361

دیگر خبرها

  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • هفته پهلوانی را قوی‌تر برگزار کنیم
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه