Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از چند روز پیش دارا بودن تست منفی کرونا برای کسانی که پیش از این به کرونا مبتلا بوده‌اند، در سفر‌های ریلی، هوایی و ناوگان عمومی جاده‌ای به صورت محدود اجرا شد و در هفته جاری این روند افزایش می‌یابد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شهرام آدم‌نژاد درباره مصوبه اخیر معاونت بهداشتِ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مبنی بر اجرای بند هفت مصوبه جلسه چهل ودوم ستاد ملی مدیریت کرونا در مورد عدم جابه‌جایی مسافران دارای تست کرونای مثبت، توضیح داد: این موضوع را به شرکت‌های حمل و نقلی ابلاغ کرده‌ایم، در این باره شرکت حمل و نقل ریلی رجا کار را شروع کرده است و تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی هم در روز‌های اخیر این مصوبه را اجرا کرده‌اند و در هفته جاری کار گسترده‌تر دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به نامه معاونت بهداشت درباره موضوع مذکور، اظهار کرد: به محض اینکه نامه را دریافت کردیم، هماهنگی‌ها در حوزه حمل و نقل انجام دادیم، زیرساخت‌ها عمدتا انجام گرفت و کار شروع شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در تشریح روند اجرای کار توضیح داد: از هفته گذشته در همکاری با وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمار بیمارانی که تست کرونای آن‌ها در دوره‌ای مثبت شده، استخراج شد، همچنین موضوع ردیابی مد نظر قرار گرفته است که این برای قطع زنجیره شیوع کرونا مهم است.

آدم نژاد با بیان اینکه هماهنگی با همه حوزه‌ها در بخش حمل و نقل انجام شده است، گفت: زیرساخت‌ها را اجرا کرده‌ایم، به همه شرکت‌های بخش حمل و نقل نیز این موضوع ابلاغ شده است تا مسافرانی که پیش از این تست کرونای آن‌ها مثبت بوده است و فهرست آن‌ها در بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت موجود است و در دوره مشخص هر روز آپدیت می‌شود، برای انجام سفر آزمایش منفی کرونا داشته باشند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در این راستا با اجرای زیرساخت‌ها تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی از روز چهارشنبه ۲۱ آبان این موضوع را اجرا کرده است و در هفته جاری نیز این موضوع در بقیه شرکت‌های هواپیمایی و حمل و نقلی اجرا می‌شود.

آدم‌نژاد تاکید کرد: مسافرانی که قبلا تست کرونای آن‌ها مثبت بوده است ضرورت دارد برای انجام سفر آزمایش تست کرونا داشته باشند و همه مسافران نیازمند انجام تست کرونا نیستند و این طبق آنچه است که در برنامه ابلاغ شده است.

گفتنی است، به تازگی علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای خطاب به معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیرعامل راه‌آهن و معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع اجتناب از هرگونه جابه‌جایی مسافر، به صورت هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت تست کرونا اعلام کرده است: در راستای اجرای بند هفت مصوبه جلسه چهل‌ودوم ستاد ملی مدیریت کرونا در مورد عدم جابه‌جایی مسافران دارای تست کرونای مثبت و با عنایت به تسریع در قطع زنجیره انتقال کرونا از تاریخ ۲۸ آبان ۹۹ هرگونه جابه‌جایی مسافر به صورت هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت تست کرونا ممنوع است. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهرام آدم نژاد تست کرونا وزارت بهداشت ستاد ملی کرونا وزیر راه و شهرسازی تست کرونای تست کرونا جابه جایی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی گفت: پرواز مشهد به تهران شرکت هواپیمایی چابهار به دلیل نقص فنی با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های خراسان رضوی،حسن جعفری اظهارداشت: پرواز مشهد به تهران شرکت هواپیمایی چابهار  به شماره 8759 قرار بود ساعت 21 و 35 دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر 500 دقیقه ای مواجه شد.

وی افزود: پذیرایی از مسافران در 2 نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و 55 دقیقه صبح امروز انجام شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • ماجرای توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران چیست؟
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان