Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه روند سرعت بخشی در ترخیص کالاها از گمرکات کشور همچنان تداوم دارد، گفت: در آینده نیز انشالله دیگر شاهد رسوب کالاها نخواهیم بود و کالاهای ترخیص شده به تدریج وارد شبکه توزیع خواهد شد و تاثیر خود را بر بازار ظرف هفته‌های آینده می‌گذارد.

علیرضا رزم‌حسینی شامگاه جمعه در گفت و گوی زنده با شبکه یک سیما از بندرعباس با اعلام این مطلب با اشاره به ترخیص ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیون تن از کالاهای رسوبی مانده در گمرکات پس از ابلاغ مصوبه ستاد اقتصادی دولت بیان کرد: ۸۰۰ هزار تن از این کالاها، کالاهای اساسی و ۴۰۰ هزار تن دیگر مواد اولیه کارخانجات بوده است.
وی بیان داشت: این میزان از کالاهای ترخیص شده از مجموعه ۸.۳ میلیون تن کالاهای رسوبی مانده در گمرکات بوده که ۴.۳ میلیون تن آن کالاهای اساسی و چهار میلیون تن دیگر مواد اولیه کارخانجات بوده است.
وزیرصنعت، معدن وتجارت با اشاره به اینکه ترخیص ۱.۲ میلیون تن کالاهای رسوبی گمرکات از ۱۰ روز گذشته پس از ابلاغ مصوبه ستاد اقتصادی دولت به ریاست رییس جمهور مبنی بر ترخیص سریع کالاهای رسوبی مانده در گمرک انجام شده است، گفت: تعامل و همکاری بسیار خوبی میان گمرک جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت، دادستانی کشور و دستگاه قضا بوده است.
به ‌دنبال فراوانی کالا و تامین مواد اولیه کارخانجات هستیم
رزم حسینی همچنین با اعلام اینکه به‌ دنبال فراوانی کالا و تامین مواد اولیه کارخانجات هستیم، گفت: باید بپذیریم که در یک شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و در این شرایط همه باید دست به دست هم دهیم و با تعامل شرایط را تسهیل بخشیم.
وی در خصوص برخی کالاها که صاحبان آن‌ها تمایلی به ترخیص شان از گمرکات کشور ندارند، بیان داشت: بر اساس قوانین، گمرک تصویب کرده که چنانچه صاحبان کالاها نسبت به ترخیص کالاهای خود اقدام نکنند این کالاها به املاک تملیکی می‌روند و به مزایده گذاشته خواهند شد.
ترخیص ۳۵ هزار تن برنج های مانده در گمرکات کشور
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان این گفت و گوی زنده تلویزیونی از ترخیص ۳۵ هزار تن برنج‌های مانده در گمرکات کشور خبر داد و افزود: این میزان از برنج نیز به بازار عرضه خواهدشد و تاثیر خود را به زودی بر بازار خواهد گذاشت.

علیرضا رزم حسینی عصرجمعه با ورود به بندرعباس، خط تولید ماسک سه لایه ویژه کودک و بزرگسالان این شهر و همچنین ساختمان نظام مهندسی معدن هرمزگان را افتتاح کرد.همچنین با حضور وی، ۱۶ واحد معدن غیرفعال درهرمزگان به چرخه فعالیت بازگشت.
رزم حسینی همچنین روز شنبه نیز بازدیدی میدانی از گمرکات و بنادر بندرعباس خواهدداشت که در جریان این بازدید به ارزیابی و بررسی مشکلات موجود در فرآیند ترخیص کالاهای اساسی با حضور مدیران گمرک و بنادر و سایر مدیران اقتصادی هرمزگان خواهدپرداخت.

 

ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مواد اولیه کارخانجات مانده در گمرکات کالاهای رسوبی مانده در گمرک ترخیص کالاها گمرکات کشور رزم حسینی میلیون تن هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی

امیر جمشیدی ناظر گمرکات مازندران از افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات استان از تجارت خارجی خبر داد و گفت: در فروردین ماه امسال، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش۱۵۵میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

او افزود: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

جمشیدی گفت: امارات حدودا ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه امسال مربوط به این کشور‌ها است.

او افزود:واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

جمشیدی با اشاره به واردات کالا‌های اساسی از گمرکات مازندران، گفت: طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی‌ها وروغن‌های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد