Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تالاب‌ های استان اردبیل در مسیر کوچ هزاران قطعه پرنده مهاجر از مناطق سردسیر سیبری به مناطق گرم جنوب، نقاط امنی هستند که با تلاش محیط ‌بانان و همکاری مردم برای زمستان‌گذرانی این مهاجران فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تالاب ‌های دریاچه‌ میل مغان و کشت و صنعت پارس‌آباد، تالاب توپراق کندی، سد گیلارلو، سد سبلان، سد ملااحمد، شورابیل، نئور، سد یامچی و پته‌خور از جمله مکان‌هایی هستند که پاییز و زمستان هر سال میزبان جمعیت فراوانی از انواع پرندگان مهاجر هستند.

شهند گفت:  با اقدامات ضروری از جمله اعلام ممنوعیت شکار در تالاب‌ها و مناطق حفاظت‌شده در فصل مهاجرت، تشکیل گروه‌های گشت و کنترل و نیز آماده باش محیط‌بانان بویژه در شمال استان در حراست از پرندگان مهاجر تلاش می‌شود.


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: فرهنگ‌سازی مراقبت از پرندگان مهاجر در بین شهروندان بومی نیز باعث شده  تا کمتر کسی سراغ شکار این موجودات زیبای طبیعت رفته و بندرت شاهد ایجاد بازار پرندگان حتی به نوع پنهان آن در منطقه هستیم.


پرندگان مهاجر از جمله انواع قو، غاز، چنگر، باکلان، درنا، حواصیل، آبچلیک‌ ،خودکا،‌ اردک سیاه کاکول، فلامینگو، هواسیل‌ها، کاکائی نقره‌ای و سرسیاه، بالابان، طرلان، مرغابی‌ ، اردک سرسبز،  سرحنایی و گونه‌های دارای اهمیت بین‌المللی از جمله درنای سیبری و غاز پیشانی سفید کوچک پاییز از نواحی سرد شمالی بویژه منطقه سیبری وارد کشور شده و گروهی از آنها تا فرارسیدن بهار در استان اردبیل باقی می‌مانند و تعدادی نیز پس از مدتی استراحت و تغذیه، به مناطق گرم‌تر از جمله حاشیه دریای خزر مهاجرت می‌کنند.


همچنین جمعیت کثیری از  پرنده حمایت شده زنگوله‌بال که به نوعی پرنده بومی مناطق شمالی استان  هستند هر سال از جمهوری آذربایجان به تالاب‌های شهرستان‌های بیله سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز مغان شمالی اردبیل مهاجرت ‌می‌کنند.

انتهای پیام/ع




 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تالاب های اردبیل پرندگان مهاجر پرندگان مهاجر استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، بمناسبت روز زمین پاک طرح جمع آوری و پاکسازی حریم و محیط پیرامونی امامزاده و تالاب پیرسلمان تنها تالاب زنده استان همدان از زباله با حضور کارکنان اداره کل حفاظت از محیط زیست استان همدان و شهرستان، همکاران شرکت صنعتی صبا نور، مدیران  دستگاه‌های اجرایی اسدآباد و جمعی از دوستداران محیط زیست در راستای حفاظت از طبیعت و پاکیزگی محیط از زباله انجام شد.

تالاب پیرسلمان در بیست کیلومتری شهر اسدآباد و در مجاورت امامزاده پیرسلمان قرار دارد و مساحت این تالاب سه هکتار میباشد که به عنوان تالاب زنده استان شناخته میشود.

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • تالاب دورگه‌سنگی نقده میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت