Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به موارد مطرح شده در مصاحبه اخیر با حجت اله بنیادی، پژوهشگر و استاد دانشگاه فرهنگیان تحت عنوان « نابسامانی و آشفتگی در تامین معلم به روایت آمارها » توضیحاتی ارایه کرد.

معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:

«- مطرح نمودن برخی از موارد در گزارش به دلیل عدم اطلاعات کافی محقق در خصوص نحوه ساماندهی نیروی انسانی بوده است؛ در سال جاری دو شاخص موثر بر نحوه مدیریت منابع انسانی "نسبت دانش آموز به گروه معلم " و "نسبت دانش آموز مشمول به کارکنان تخصصی" به تفکیک در جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان تام الاختیار معاونت ها مورد بررسی و با عنایت به پراکندگی و میزان نیروی انسانی موجود هر استان به تفکیک دوره تحصیلی و جنسیت مصوب و سپس در تفاهم نامه های توسعه سنواتی استان ها لحاظ گردید؛ لذا شاخص مذکور که متناسب با نشانگرهای ارزشیابی و استانداردهای بیان شده در مصوبه 886 شورای عالی تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

-در خصوص 100 هزار نیروی مازاد در کادر پشتیبانی در سال 1396 نیز اعلام می دارد که افراد در پست های مصوب اداری بر اساس چارت های سازمانی و در پست های مربوط به عوامل اجرایی مدارس نیز بر اساس ترازهای واحد سازمانی منصوب می گردند لذا اعلام مازاد نیرو به هیچ وجه صحیح نمی باشد.

- در خصوص بیان "افزایش تعداد مشمولان قانون تعیین تکلیف از 60 به 200 هزار نفر" به استحضار می رساند که بر اساس تحلیل 10 ساله (۱۳۹۸-۱۳۸۸) مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و امور اداری تعداد کل نیروی انسانی جذب شده در 10 سال اخیر تعداد 407 نفر بوده اند که 197 هزار نفر از سه مجوز قانون تعیین تکلیف، مربیان قرآن و طرح مهرآفرین جذب شده اند لذا این موضوع که 60 هزار نفر مجوز قانون تعیین تکلیف به 200 هزار نفر رسیده اند نیز خلاف واقع می باشد.

- ضمناً در خصوص جذب نیروی انسانی از شیوه های غیرمتعارف گزارش های مربوط به تحلیل نیروی انسانی طی نامه های شماره ۲۳۴۰۴۳/۷۰۰ مورخ ۲۰/۱۲/۱۳۹۸ در اختیار مقام عالی وزارت و معاون محترم برنامه ریزی و توسعه منابع قرار گرفت و مطابق با آن سیاست های کلی جذب تدوین و پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و اخذ نظرات در حوزه ستادی و اداره کل استان ها در جلسه مشترک با حضور خانم دکتر علم الهدا، دبیر شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و نهایتاً جهت تصویب به شورای عالی ارسال گردید.»

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش معلم نیروی انسانی معلم نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش شورای عالی انقلاب فرهنگی نیروی انسانی برنامه ریزی شورای عالی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه با بیان اینکه در جلسه شورای عالی سه مصوبه مهم داشتیم، بیان کرد: حسین بهاروند و خانم اشرف معینی به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری جایزه کاظمی آشتیانی در جلسه امروز انتخاب شدند.

وی اعلام کرد: 5 نفر از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عضویت در بنیاد سعدی برگزیده شدند که اسامی ایشان شامل علی‌اشرف صادقی، محمد دبیر مقدم،  موسی اسوار، محمدجعفر یاحقی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبه سوم جلسه امروز تصویب نقشه راه اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بود، با اینکه سند تحول؛ قوی، مبنایی و اصولی نوشته شده، اما نقشه راه آن نوشته نشده بود این نقشه راه در شش ماه اخیر در وزارت آموزش‌وپرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و کلیات این نقشه راه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • در جلسه عصر امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛ تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم