Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: نزدیک ۹ ماه است که با معضل شیوه ویروس کرونا رو به رو هستیم و متاسفانه موج جدید این ویروس در جهان ظهور و بروز پیدا کرده و مشکلات زیادی را برای کشورها و مردم ایجاد کرده است. خیلی از دولت‌ها ناچار شدند که محدودیت‌ها را از نو افزایش دهند، ما هم به همین دلیل در هفته‌های اخیر یکبار در ۴۳ شهرستان و یکبار در ۴۶ شهرستان حدود ۹۰ شهرستان محدودیت زیادی را ایجاد کردیم از هفته پیش در مراکز استان‌ها محدودیت زیادی ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری افزود: هدف از این محدودیت‌ها این است که مردم لمس کنند که شرایط فوق العاده است و ما از شرایط عادی عبور کردیم، همه باید کمک کنند که بتوانیم از این مساله با کمترین ضرر عبور کنیم. آنچه مهم است در مرحله اول آموزش است ما باید سواد سلامت مردم را بالا ببریم. مردم باید به خوبی بدانند علائم این بیماری چیست،  هنوز هم در جامعه افرادی هستند که می‌گویند من علامتی ندارم فقط یه درد عضلانی دارم. باز هم از او می‌پرسند علامتی داری؟ می گوید یه چند روزی است که حس چشایی و بویایی کار نمی‌کند معلوم است آموزش به اندازه کافی به مردم داده نشده است.

روحانی ادامه داد: مردم فکر می‌کنند باید تب شدید داشته باشند فکر می‌کنند در شرایطی باشند مدام سرفه کنند تا احساس کنند این بیماری سراغ آنان آمده است. ما سطح آموزش را باید بالا ببریم دوم این که مردم باید اعتماد صد درصد به ستاد ملی کرونا و قرارگاه داشته باشد این اعتماد هر چه کمتر شود به ضرر ماست.

ادامه دارد...

 

اخبار مرتبط روحانی: شرایطی برای لغو تحریم مهیا شود از آن استفاده خواهیم کرد/ هیچکس حق فرصت‌سوزی ندارد روحانی: دولت جدید آمریکا باید در رفتار غیر انسانی خود با سایر کشورها تجدید نظر کند روحانی: ساعت پایان کار کسب و کارهای غیرضروری 6 بعداز ظهر است روحانی: برای ما شیوه آمریکا مهم است نه حزب و فردی که روی کار می‌آید روحانی: به بازگشت ثبات به بازار سرمایه و ارز امیدواریم

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا روحانی محدودیت های جدید کرونایی تعطیلات دو هفته ای سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • (عکس) واکنش یک روحانی به نقش یک زن در مسلمان شدن مورایس
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران