Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:47:52 GMT

شبکه بهداشت هشترود با کمبود امکانات مواجه است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۸۹۹۴

شبکه بهداشت هشترود با کمبود امکانات مواجه است

جواد بابایی روز شنبه در جلسه هماهنگی برای پیش بینی مواجهه با وضعیت مادران باردار در فصل سرما و برف گفت: مشکلاتی که ما با آن روبرو هستیم، نبود حتی یک راننده در شبکه بهداشت برای انتقال افراد نیازمند به مراکز درمانی، بارش زیاد برف و ناممکن بودن پذیرش بیش از یک مادر باردار در اتاق انتظار بیمارستان به علت شیوع ویروس کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد بابایی اضافه کرد: در چند سال اخیر با کاهش مرگ و میر مادران باردار در شهرستان مواجه بوده‌ایم، اما امسال به علت نبود امکانات به خصوص راننده حاذق، نگران افزایش مرگ و میر در مادران و سایر بیماران هستیم. 

وی افزود: علاوه بر این‌که از ظرفیت تمامی ادارات به خصوص هلال احمر برای انتقال مادران باردار استفاده خواهیم کرد، به بیمارستان هم دستورات لازم صادر شده تا به صورت ۲۴ ساعته مادران باردار را پذیرش کنند.

وی یادآوری کرد: ایجاد باند فرود بالگرد در نظرکهریز برای بالگرد، افزایش ظرفیت مخابرات، تقویت آنتن دهی در روستاها و اختصاص خطوط مخابراتی به روستاهای فاقد تلفن برای پیشگیری از مرگ و میر مادران الزامی است. 

بابایی اظهار کرد: اگر شرایط جوی اجازه پرواز به بالگردهای امدادی را بدهد، آماده انتقال بیماران بد حال و مادران بار دار از طریق اورژانس هوایی به مراکز درمانی شهرستان و استان هستیم.

بخشدار بخش مرکزی هشترود نیز در این جلسه از آمادگی کامل تمامی ماشین آلات و تجهیزات همه ادارات شهرستان برای نجات مادران باردار و بیماران خاص و انتقال آن‌ها به مراکز درمانی در ایام بارش برف و یخبندان خبر داد.

رقیه زارعی خاطرنشان کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هشترود با ۱۶ تیم در چهار مسیر آماده برف روبی و امداد جاده‌ای از اول آذرماه سالجاری هستند تا اگر مسافری در راه مانده باشد، به مرکز هشترود انتقال دهند. 

وی افزود: در انتقال مادران باردار و سایر بیماران به مراکز درمانی از ماشین آلات سایر ادارات نیز استفاده خواهیم کرد. 

شهرستان هشترود با ۵۷ هزار نفر جمعیت در ۱۲۸ کیلومتری جنوب تبریز به دلیل واقع شدن در دامنه ارتفاعات سهند از مناطق محروم و برف گیر آذربایجان شرقی است.

برچسب‌ها هشترود بارداری بارش برف زایمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هشترود بارداری بارش برف زایمان هشترود بارداری بارش برف زایمان اخبار کنکور مراکز درمانی مادران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۸۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: دو سازمان بیمه گر بیش از ۲۶ همت بدهی به داروخانه‌ها دارند و مدت بدهی‌های این بیمه‌ها به بیش از ۱۰ ماه رسیده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   احمدی ادامه داد: آخرین پرداخت‌های سازمان‌های بیمه گر مربوط اواسط سال قبل است. این در حالی است که سازمان غذا و دارو یک ماه قبل از کاهش کمبود‌های دارویی صحبت کرد رئیس اداره پایش مصرف دارو غذا و دارو در این باره گفت: کاهش ۶۷ درصدی در کمبود‌های دارویی داریم و از ۱۴۶ قلم دارو که کمبود داشت به ۱۱۲ قلم دارو رسیده ایم. همچنین در این هفته­ سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در خصوص علل کمبود دارو در کشور گفت: بخش کمی از پوشش ما به تفاوت ارز دارو از بیمه‌ها پرداخت شده که در بروز کمبود‌های دارویی نقش مستقیم دارد موضوعی که به تامین منابع آن از بانک مرکزی هم در بروز آن تاثیر داشته است.

دیگر خبرها

  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود
  • امحای ۱۵۳۹ کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت