Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سود بخش عضو بازنشسته هیات علمی دانشگاه شیراز، گفت: بیگانه بودن فرد از کتاب و مطالعه را باید در دوران کودکی جستجو کرد، چرا که در دوران کودکی باید بنای علاقه مندی به کتاب کذاشته شود.

او، بیان کرد: با وجود کتاب‌های متنوع ویژه سنین نوزادی تا بزرگسالی، می‌توان از سن ۴، ۵ ماهگی بچه‌ها را به سمت کتاب متمایل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سود بخش، با اشاره به کشور مالزی و ژاپن با سرانه بالای مطالعه، تصریح کرد: برای نهادینه شدن مطالعه، خانواده‌ها باید گام اول را بردارند، ودر ساعاتی در از روز با مطالعه، فرزندان خود را به سمت کتاب متمایل کنند.

عضو بازنشسته هیات علمی دانشگاه شیراز، نقش والدین در تشویق کودکان به مطالعه را بی بدیل دانست و ادامه داد: تا والدین کتاب دست نگیرند نباید از کودک توقع روی آوردن به کتاب را داشت.

حسام پور استاد دانشگاه شیراز نیز با با تاکید بر نقش خانواده در ترویج فرهنگ مطالعه، افزود: والدین باید از روش‌های انگیزشی مختلف باید برای تشویق کودکان به کتاب استفاده کنند.   او، بهره گیری از شخصیت‌های کتاب یا اسباب بازی کودکان به جای شخصیت‌های داستانی کتاب، مشارکت دادن کودک در یافتن پاسخ سوالات در کتاب‌های مختص سنین آنها، نقاشی کرد و تصویر نگاری داستان و تصاویر کتاب با کمک کودک، هزینه کردن برای خرید کتاب‌های کودک، در نظر گرفتن کتابخانه در منزل را از جمله شیوه‌های ترغیب کودک به سمت کتاب و مطالعه برشمرد. حسام پو ، بر تخصیص ساعتی معین در شبانه روز برای مطالعه تاکید و اضافه کرد: بر اساس نظر این اساتید دانشگاهی، نباید نقش بی بدیل رسانه ها، به ویژه صدا وسیما، و آموزش و پرورش و سایر نهاد‌های فرهنگی را در حفظ و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب خوانی نادیده گرفته شود.   منبع: صدا و سیما   انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی مطالعه کتاب نهادهای فرهنگی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۹۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم

شهر شیراز در استان فارس واقع شده است و به عنوان یکی از زیباترین شهر‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود. بازار وکیل یکی از مکان های تاریخی و دیدنی این شهر محسوب می شود که قدمت آن به دوران زندیه باز می‌گردد و معماری خاص بازار وکیل، یکی از علت‌های شگفتی گردشگران در بازدید از این بازار قدیمی است.

شهروندخبرنگار ما فیلمی از این بازار تاریخی را به نمایش گذاشته است که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - فارس

بیشتر بخوانید:

فیلمی از مسجد وکیل بازمانده‌ای از دوران زندیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم
  • پینوکیویی که کارآفرین است