Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 عباس مقتدایی با ارزیابی عملکرد سفرای ایران در خارج از کشور، گفت: مدتی قبل وزیر امور خارجه با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص دیپلماسی اقتصادی قول فعال تر شدن ساختارهای وزارت امور خارجه و سفارتخانه های ایران در سایر کشورها را داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه که پس از گذشت چند ماه از قول وزیر امور خارجه قابل ارزیابی اولیه است عدم مشاهده ایجاد تحول قابل توجه در روندهای وزارت امور خارجه است و به نظر می رسد وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور خارجه که دو وزارتخانه کلیدی برای رونق دیپلماسی اقتصادی هستند، نتوانسته اند در تراز نیاز کشور عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر همین روند تدوام داشته باشد، باید در خصوص ناکارآمدی سفارتخانه های ما در خارج از ایران برای دستیابی به اهداف اقتصادی و تجاری کشور قضاوت کنیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: بر همین اساس معتقدم وزارت امور خارجه باید برنامه عملیاتی خود که در همکاری با سایر بخش های دولت شکل می گیرد را ارائه و آن را محقق کند، هر یک از سفارتخانه های ایران در خارج از کشور می توانند به عنوان یک پایگاه برای تحقق دیپلماسی اقتصادی فعالیت کنند در حالی که تمرکز فعالیت ها سفارتخانه ها بر جنبه های سیاسی و بعضا فرهنگی بوده و این یعنی خط مشی وزارت امور خارجه با وجود تغییرات و تحولات جهانی، در دهه های قبل مانده است.

مقتدایی تاکید کرد: در دوران جدید و با آموختگی بسیار زیاد سیاست و اقتصاد، توقع آن می رود که ساختارها، رفتارها، برنامه ریزی ها و جهت گیری وزارت امور خارجه بر موضوع اقتصاد و تجارت و مباحث مرتبط با آن سوق پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اکنون گلایه جدی از وزارت امور خارجه و از کلیت دولت وجود دارد که دیپلماسی اقتصادی فقط در حد شعار و حرف باقی مانده و عمدتا این حرف ها به عملیات اجرایی ملموس و قابل توجه تبدیل نشده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر امور خارجه دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه مقتدایی دیپلماسی اقتصادی دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه سفارتخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در ادامه سفر خود به ارومیه از پروژه مرمتی خانه انصاری این شهرستان بازدید کردند.   معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید اظهار کرد: خانه انصاری ارومیه از جمله خانه‌های قدیمی این شهرستان بوده که با تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اقدامات مرمتی آن آغاز شده و امید است در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده میزبانی از گردشگران باشد.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتناجس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.   مرتضی صفری تصریح کرد: انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.

دیگر خبرها

  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد