Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@05:03:48 GMT

رفتار نقد لیدومایی؛ مهار نسیه پس فردایی!

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۰۸۷۶

رفتار نقد لیدومایی؛ مهار نسیه پس فردایی!

این تعلل پشت سر هم، در حالی است که آمار ابتلا به نزدیک 12 هزار نفر و آمار فوتی های کرونا به 460 نفر (سه برابر هشت ماه قبل) رسیده است.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای درباره تصمیمات ستادملی کرونا در خصوص تعطیلی تهران در کانال تلگرامی خود نوشت: قرار بود ستاد مبارزه با کرونا امروز تصمیمات فوریت دار برای سخت گیری بیشتر را تصویب و به اجرا بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آقای روحانی اعلام کرد: "محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذر ماه (یک هفته بعد) اعمال می‌شود".

این تعلل پشت سر هم، در حالی است که آمار ابتلا به نزدیک 12 هزار نفر و آمار فوتی های کرونا به 460 نفر (سه برابر هشت ماه قبل) رسیده است.

در همین حال آقای حریرچی، معاون وزیر بهداشت هشدار داده "موسسات تحقیقاتی رفتارسنجی پیش‌بینی کرده‌اند با رسیدن آمار فوتی‌ها به روزی ۷۰۰ نفر، مردم و دولت ایران جدی‌ تر عمل می‌کنند! پیش بینی ها این است که با روند فعلی، در دو هفته آینده،  تا دو برابر  افزایش ابتلا و مرگ و میر خواهیم داشت".

 حاصل جمع این دو اظهار نظر این است که ستاد -به اراده شخص آقای روحانی- حداقل یک هفته دیگر دست روی دست می گذارند، احتمالا شیوع بیماری شدت می گیرد و تازه پس از آن، تدابیر سخت گیرانه اجرایی می شود!

اما چرا؟ اگر از دست دادن زمان، موجب  قربانی شدن چند هزار نفر و ابتلای یکصد هزار نفر شد، یا حتی شدت شیوع، از پیش بینی فراتر رفت، تصمیمی عقلانی اتخاذ شده است؟!

تفاوت هفته یعد با هفته جاری، جز این که حداقل چند هزار نفر بر تعداد قربانیان و یکصد هزار نفر بر تعداد مبتلایان افزوده شود و مهار را سخت تر کند، چیست؟ آیا با این تعلل، انتظار می رود زنجیره بیماری خود به خود قطع گردد؟

اگر ملاحظه کسب و کارها و رکود اقتصادی می شود که دغدغه مهمی هم هست، باید در نظر داشت که خدای ناکرده در صورت شیوع بیشتر، به جای تعطیلی یکی دو هفته ای، مجبوریم با تعطیلی چند هفته ای و البته خسارت های جانی و مالی مضاعف روبه شویم.

تجربه نُه ماه گذشته می گوید تعلل و سخت گیری های نیم بند، هزینه می تراشد اما بازدارنده نیست؛ یعنی دو سر خسارت. از یک طرف سخت گیری کردن و سمت دیگر را باز گذاشتن، خسارت کم بازده است.

این که با کاهش ساعت فعالیت اتوبوس و مترو، استرس و ازدحام تولید کنیم، اما از آن طرف، در محدودیت تردد های برون شهری و تجمعات درون شهری (مانند حراجی شلوغ دیشب در پاساژ لیدوما در غرب تهران) جدیت نداشته باشیم، نقض غرض است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ محمد ایمانی ویروس کرونا تعطیلی تهران محدودیت کرونایی ستاد ملی کرونا رئیس جمهور آمار مبتلایان به کرونا تلفات کرونا هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۰۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • آقای اوسمار نقد را ول کردی نسیه را چسبیدی | حسرت بزرگی خوردم بابت دوبار از دست دادن برتری دوگله
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • نوید فردایی آکنده از ظلم ستیزی از دانشگاه‌های آمریکا به گوش می‌رسد
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت