Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:05:32 GMT

فرماندار: قرچک به کتابخانه سیار روستایی نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۰۸۸۲

فرماندار: قرچک به کتابخانه سیار روستایی نیاز دارد

بهمن خطیبی روز شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی که به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار کرد: هفته کتاب و کتابخوانی، فرصتی مغتنم برای گرامیداشت شأن و مقام کتابداران و اعتلای نقش فرهنگی آنان در سوق دادن افراد به سمت کتاب است.
وی افزود: شهرستان قرچک به دلیل نوپا بودن از برخی کمبودها برخوردار است که یکی از این کمبودها در حوزه فضای کتابخانه به ویژه در مناطق روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: بسیاری از ساکنان شهرستان قرچک، درمناطق روستایی سکونت دارند و ایجاد کتابخانه‌های سیار می‌تواند گامی مؤثر و راهی مناسب برای ارائه خدمات و ارتقای سطح کتابخوانی در روستاها باشد و مردم را بیش از پیش با کتاب مأنوس کند.
خطیبی تصریح کرد: حمایت مادی و معنوی ارگان‌هایی نظیر شهرداری از کتابخانه‌های عمومی امری ضروری است و از همه فعالان فرهنگی می‌خواهیم این اداره را در تحقق اهداف مربوطه یاری رسانند.
وی از شهرداری قرچک خواست تا تعدادی از بیلبوردهای فرهنگی و هنری سطح شهر را برای معرفی هنرمندان و آثار آنان به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در اختیار انجمن کتابخانه‌های عمومی قرار دهد.
قرچک به ۸ کتابخانه جدید نیاز دارد
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرچک در حاشیه این جلسه به خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان قرچک در حال حاضر از ۴ کتابخانه شهری برخوردار است که برای رسیدن به استاندارد کشور به احداث ۸ کتابخانه جدید نیاز دارد.
مریم بیات افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نفر از شهروندان قرچکی عضو کتابخانه‌های عمومی بوده و از ۱۰۰ هزار جلد کتاب موجود در کتابخانه‌ها استفاده می‌کند.
وی تصریح کرد: بیشترین تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی گفت: قرچک از یک کتابخانه فعال روستایی در روستای قشلاق دوم نیز برخوردار است که این کتابخانه، در اختیار دهیاری روستا قرار دارد و با راه‌اندازی کتابخانه سیار، می‌توان جمعیت بیشتری از روستانشینان را تحت پوشش خدمات کتابخانه‌های عمومی قرار داد.
وی بااشاره به نحوه فعالیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: هر چند که امکان حضور علاقمندان به کتاب در فضای کتابخانه نیست ولی تمامی خدمات کتابخانه‌ها در فضای مجازی به علاقمندان ارائه می‌شود.
وی از برگزاری مسابقه کتابخوانی، نمایشگاه مجازی کتاب، معرفی کتاب، معرفی نویسندگان شهرستان، مسابقه نقاشی کودکان عضو کتابخانه و تجلیل از خانواده معظم شهدا به عنوان بخشی از برنامه‌های قرچک در هفته کتاب و کتابخوانی یاد کرد.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
۲۴ تا ۳۰ آبان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.
 

برچسب‌ها بهمن خطیبی ورامین نهاد كتابخانه های عمومی کشور قرچک کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهمن خطیبی ورامین نهاد كتابخانه های عمومی کشور قرچک کتاب بهمن خطیبی ورامین نهاد كتابخانه های عمومی کشور قرچک کتاب اخبار کنکور هفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه های عمومی شهرستان قرچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر جریان حکمت ملی عراق در تهران، تعداد ۲۰۰۰ نسخه کتاب را برای استفاده اعضا و مخاطبان با پیوستن به پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» به کتابخانه‌های عمومی کشور اهدا کرد.

«حبیب خدا؛ روایت تصویری از ۲۳ سال حضور آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم در ایران»، «روابط اجتماعی در اسلام؛ ابعاد و اصول (جلد اول)» از مجموعه سخنرانی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم؛ «حکومت اسلامی در اندیشه و عمل» اثر آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم، «شرح عهدنامه امام علی (ع) به مالک اشتر؛ آئین حکومت‌داری در اسلام» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم، «شرح رساله حقوق (جلد اول)» از مجموعه درس‌گفتارهای حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم و «حوزه علمیه بنیانی برخاسته از اسلام و تمدن» اثر آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم عناوین کتب اهدایی به کتابخانه‌های عمومی کشور است.

کد خبر 6090159 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی