Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: تخصیص ۷۰ درصدی به طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای داده شد که در جلسات بعدی پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها مطرح می‌شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، رقیه یادگاری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی با اشاره به لایحه بودجه سال 1400 و توزیع اعتبارات اظهار داشت: توزیع فصلی اعتبارات تملک دارایی در لایحه 1400 در استان انجام شد که بخشی از اعتبارات استان و 3 درصد نفت و گاز و 27 درصد آموزش است و در مجموع 252 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که حدود 35 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و توزیع فصلی نیز در 33 فصل انجام شد که در لایحه بودجه قرار می‌گیرد و اگر مصوب شود باید اعتبارات عمرانی و پروژه‌ها را در قالب فصول هزینه‌ای توزیع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمینه بودجه هزینه‌ای استان در لایحه 1400 رشد بسیار خوبی داشته که به سبب افزایش حقوق کارمندان دولت در سال گذشته بود که برای سال آینده هم دولت ضریب افزایش را برای کارمندان 25 درصد درنظر گرفته است، در نتیجه رشد مناسبی در حقوق و مزایای کارمندان در سال 1400 داریم و بودجه هزینه‌ای به تفکیک 23 دستگاه توزیع شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: در زمینه واگذاری‌ها و حق استفاده از ساختمان‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی حدود 5 مورد از این ساختمان‌ها مورد بررسی قرار گرفت تا در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار گیرند و مصوب شد که این ساختمان‌های مازاد در اختیار میراث فرهنگی، ورزش و جوانان و سایر موارد قرار گیرد.

هر میزان از برنامه اصلاح ساختار بودجه که در مجلس تصویب شود، در لایحه 1400 گنجانده خواهد شدعضو کمیسیون بودجه مجلس: ورود سالانه تنها 5 میلیون گردشگر خارجی به کشور؛ سهم گیلان از این ورود گردشگران«ناچیز» استرشد بودجه سازمان مدارس غیردولتی 10 برابر بودجه آموزش عمومی

یادگاری بیان کرد: ساختمان بلااستفاده هنرستان شهید آوینی در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قرار می‌گیرد به طوری که نهاد کتابخانه‌های عمومی که در قسمت سالن مطالعه کتابخانه مستقر است باید به مدت 2 سال در ساختمان شهید آوینی مستقر شوند تا پس از راه‌اندازی کتابخانه مرکزی بخشی از آن در اختیار کتابخانه‌های عمومی برای استقرار بخش اداری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید پیگیری‌های لازم از دستگاه ملی خود در زمینه سهم اعتبارات ملی را داشته باشند و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید گزارشی از وضعیت تلاش دستگاه‌ها در دریافت سهم از دستگاه ملی ارائه دهد بنابراین دستگاه‌ها باید عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و طرح‌ها را انجام دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با اشاره به اینکه امسال تخصیص مناسبی برای طرح‌های تملک داشتیم که نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود، گفت: تخصیص 70 درصدی به طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای داده شد که در جلسات بعدی پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها مطرح می‌شود و دستگاه‌ها موظف هستند از ظرفیت قانونی اوراق خزانه در راستای تهاتر بدهی و مطالبات خود به پیمانکاران استفاده کنند.

انتهای پیام/713/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان طرح های تملک استان مرکزی تملک دارایی دستگاه ها پروژه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فلاح ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، ضمن بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی رشت، افتتاح این مرکز بزرگ فرهنگی را در رشد و بالندگی بیشتر فرهنگی گیلان مؤثر دانست و اظهار کرد: حوزه فرهنگ یکی از مهمترین ارکان رشد و توسعه کشور محسوب شده و حمایت از کتابخانه های عمومی وظیفه مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدی فلاح رسیدگی به وضعیت معیشتی کتابداران در مجلس شورای اسلامی را از اهم وظایف نمایندگان ملت برشمرد و افزود: همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کنار سایر نمایندگان، اهمیت به مقوله معیشتی کتابداران به ویژه در دوره جدید حاکی از نگاه امید بخش به موضوعات فرهنگی و آینده کشور است.

فلاح توسعه کتابخانه های عمومی در کشور و به ویژه در استان گیلان را امری بسیار مهم ارزیابی و نیاز استان در این حوزه را پراهمیت توصیف کرد و گفت: کتابخانه مرکزی رشت به عنوان مهمترین پروژه فرهنگی استان باید با تعامل و همکاری همه مسؤولین امر تکمیل و برای استفاده مردم فرهنگ دوست استان تجهیز و مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 6092053

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی