Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:24:58 GMT

افزایش سرایت‌زایی ویروس کرونا نسبت به ماه‌های گذشته

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۲۲۷۲

افزایش سرایت‌زایی ویروس کرونا نسبت به ماه‌های گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید محمد جمالیان ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با تشریح و مقایسه آمار ابتلاء و فوت ناشی از کرونا در هفته دوم و سوم آبان ماه اظهار کرد: در هفته دوم آبان ماه تعداد موارد ابتلاء در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک یک هزار و ۳۷۹ مورد بود که این رقم در هفته سوم به یک هزار و ۳۴۹ مورد رسید که حاکی از کاهش ۲ درصدی موارد ابتلاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در هفته دوم آبان ماه موارد ابتلاء در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی ساوه ۸۱۰ نفر بود که در هفته سوم به ۹۰۶ نفر رسید که افزایش ۱۲ درصدی را به دنبال داشته است. همچنین تعداد موارد ابتلاء در دانشکده علوم‌پزشکی خمین نیز بدون تغییر در هفته سوم، به مانند هفته دوم ۶۰ نفر باقی ماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در مجموع تعداد مبتلایان به کرونا در هفته دوم آبان ماه در استان مرکزی ۲ هزار و ۲۴۹ نفر بوده که در هفته سوم به ۲ هزار و ۳۱۵ نفر رسیده است و سه درصد افزایش تعداد مبتلایان را شاهد بودیم.

میزان بستری‌ها در استان ۱۳ درصد کاهش یافته است

جمالیان گفت: تعداد موارد بستری در دانشگاه علوم پزشکی اراک در هفته دوم آبان ماه از ۳۵۰ نفر به ۳۰۱ نفر در هفته سوم رسید که کاهش ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در دانشگاه علوم پزشکی ساوه با ۴ درصد کاهش از ۱۱۱ نفر به ۱۰۷ نفر و در دانشکده علوم پزشکی خمین با ۲۸ درصد کاهش از ۳۹ نفر به ۲۸ نفر رسیده است بنابراین می‌توان گفت در مجموع میزان بستری‌ها در استان ۱۳ درصد کاهش یافته است.

رشد ۷ درصدی در درمان سرپایی

وی در خصوص میزان موارد درمان سرپایی در کل استان مرکزی گفت: موارد درمان سرپایی در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک از یک هزار و ۲۹ مورد در هفته دوم آبان ماه به یک هزار و ۴۸ نفر در هفته سوم آبان ماه رسید که رشد ۲ درصدی را در این بخش نشان می‌دهد. موارد درمان در دانشگاه علوم پزشکی ساوه با ۱۴ درصد رشد از ۶۹۹ نفر به ۷۹۹ نفر و در دانشکده علوم پزشکی خمین با ۵۲ درصد رشد از ۲۱ نفر به ۳۲ نفر رسید و در نهایت رشد ۷ درصدی را در درمان سرپایی در کل استان شاهد بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی موارد فوت ناشی از کرونا در استان مرکزی در هفته سوم آبانماه نسبت به هفته دوم، بیان کرد: در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک تعداد موارد مثبت در هفته دوم ۶۸ مورد فوت با ۱۹ درصد رشد به ۸۱ نفر در هفته سوم رسید، در دانشگاه علوم پزشکی ساوه ۱۵ مورد فوتی با رشد ۴۷ درصدی به ۲۲ نفر و در دانشکده علوم پزشکی خمین نیز ۵ مورد فوتی به ۷ مورد رسیده است.

جمالیان در خصوص میانگین سنی مبتلایان به کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: بیشترین ابتلاء در شهرستان‌های زیرمجموعه علوم پزشکی اراک در گروه سنی ۳۰ تا ۳۹ سال، دانشکده ساوه ۴۰ تا ۴۹ سال برآورد شده است که نسبت به هفته دوم آبانماه تغییر نداشته است و متأسفانه در شهرستان خمین موارد ابتلاء در گروه سنی ۵۰ تا ۵۹ سال در هفته دوم آبان ماه به ۳۰ تا ۳۹ سال در هفته سوم رسیده که حاکی از کاهش سن ابتلاء در شهرستان خمین است.

کاهش سن موارد فوتی زنگ خطر بزرگی است

به گفته وی در هفته دوم آبان ماه بیشترین میانگین سنی فوت شدگان در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۸۰ تا ۸۹ سال بود که این گروه سنی در هفته سوم به ۶۰ تا ۶۹ سال کاهش یافته که در واقع کاهش سن موارد فوتی زنگ خطر بزرگی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در دانشکده ساوه گروه سنی ۶۰ تا ۸۹ سال بیشترین میانگین سنی فوت شدگان هفته دوم آبان بود که این آمار ثابت باقی ماند و در دانشکده خمین نیز سنین ۸۰ سال به بالا بیشترین میزان فوتی را داشتند.

ایران در فوت و ابتلاء نسبت به میانگین جهانی بالاتر است

جمالیان گفت: به ازای هر ۱۰ هزار نفر در دنیا ۶۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند که این رقم در ایران ۸۶ نفر است و در موضوع فوت ناشی از کرونا، از هر ۱۰ هزار نفر در جهان ۲۴۴ نفر جان خود را از دست می‌دهند که این رقم در ایران ۵۵۲ نفر است و ایران در فوت و ابتلاء نسبت به میانگین جهانی بالاتر است.

وی ضمن ابراز نگرانی از عدم وجود تهویه مناسب در اماکن مختلف تاکید کرد: اگر در یک جمع ۱۵ نفره و فضای بدون تهویه یک نفر با صدای بلند، داشتن ماسک و حتی رعایت فاصله گذاری صحبت کند، پس از یک ساعت هفت نفر از ۱۵ نفر به ویروس مبتلا می‌شوند، اما اگر تهویه مناسب در فضا وجود داشته باشد این هفت نفر به یک نفر کاهش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشک اراک خاطر نشان کرد: باید در فضاهای مسقف مانند ادارات، رستوران‌ها، آزمایشگاه، داروخانه و … که تهویه مناسب نیست مردم در فضای بیرون منتظر بمانند و حتماً پنجره‌ها باز باشد، این امر مصرف انرژی را بالا می‌برد، اما حفظ سلامت مردم لازم است، تهویه مناسب باید در رستوران‌ها و کلوپ های ورزشی وجود داشته باشد.

مردم از مراجعه به مراکز درمانی و مطب‌ها وحشت دارند

جمالیان با بیان اینکه مراجعه دیرهنگام برخی از بیماران به مراکز درمانی موجب تشدید بیماری افراد شده است، گفت: در حال حاضر فضای بیمارستان ولیعصر و امیرالمومنین سالم نگهداشته شده است. مردم از مراجعه به مراکز درمانی و مطب‌ها وحشت دارند و همین امر باعث افزایش بیماری‌های دیگر و میزان مرگ و میر شده است و کرونا نباید موجب فراموش شدن سایر بحران‌های دیگر شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی اپیدمیولوژیست‌ها و بررسی ضریب مولد و سرایت‌زایی بیان کرد: اگر این ضریب بالای یک باشد به این معناست که در ماه پیش‌رو وضعیت خوبی را در بعد ابتلاء نخواهیم داشت، روز گذشته ضریبی پیش‌بینی شد که در ۹ ماهه اخیر بی سابقه بود و شرایط نشان می‌دهد که اگر با همین روند پیش رویم در هفته‌های آینده بیشترین آمار ابتلاء و مرگ و میر را خواهیم داشت به همین دلیل اگر محدودیتی لحاظ می‌شود باید جدی‌تر از قبل باشد و هشدار جدی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به کمک شهرداری اراک در خصوص تأمین اکسیژن مایع برای بیمارستان امیرالمومنین اراک اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ تخت ICU برای بیمارستان امیرالمومنین در نظر گرفته شده است که به دلیل کمبود اکسیژن نمی‌توان آن را تا پایان ماه به بهره‌برداری رساند به همین دلیل از شهرداری اراک درخواست تسریع در تأمین اکسیژن را داریم.

کد خبر 5071249

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اراک شیوع کرونا ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا بارش باران بوشهر محدودیت های کرونایی گرگان کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا هفته کتاب شهرکرد مجلس شورای اسلامی شهرستان کرج رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک دانشکده علوم پزشکی خمین شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی ساوه دانشگاه علوم پزشکی هفته دوم آبان ماه ابتلاء در شهرستان موارد ابتلاء استان مرکزی هفته سوم درمان سرپایی تهویه مناسب تعداد موارد درصد کاهش یک هزار نفر رسید گروه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۲۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­پورحسینی افزود: در دو سال گذشته در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ظرفیت خوابگاه‌های متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران دو برابر شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت: این تعداد خوابگاه کفایت نمی‌کند و معاونت دانشجویی فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد است طی یک سال آینده ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را دو برابر کنند.   مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: به تعداد تخت‌های خوابگاه‌های مجردی هم ۱۰ هزار تخت افزوده شده است.   پورحسینی ضمن تشکر از خیرینی که در این امر مشارکت داشتند، افزود: همچنان از همکاری خیرین در این حوزه استقبال می‌کنیم. ­

دیگر خبرها

  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی