Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

این موضوع با دستور همتی رئیس کل بانک مرکزی در حال رسیدگی است و صحبت‌های روز چهارشنبه رئیس کل بانک مرکزی خطاب به مدیران عامل بانک‌ها در خصوص مراقبت بانک‌ها برای جلوگیری از سو استفاده از زیر ساخت‌ها و تراکنش‌های بانکی برای اهداف پول شویی و فعالیت مبادلات فردایی ارز در این راستا بوده است

به گزارش تابناک هفته گذشته در جلسه دوره‌ای رئیس‌کل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک‌ها و موسسات اعتباری به‌منظور تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های بانک مرکزی و نظام بانکی برای مقابله با فعالیت‌های پولشویی و همچنین موضوع نرخ سود بانکی، به موضوع شفافیت تراکنش‌ها و مبارزه با پولشویی پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر همتی در این جلسه، توجه به ساختار ادارات مبارزه با پولشویی و تقویت آن‌ها در بانک‌ها منطبق با مصوبات هیئت‌عامل بانک مرکزی و ضرورت اهتمام جدی مدیران عامل بانک‌ها بر این موضوع، ارتقای سطح مبارزه با پولشویی در سطح استان‌ها و همچنین افزایش اختیارات بیشتر و ایجاد دسترسی‌های کافی به سامانه‌های مربوطه از سوی حوزه‌های مبارزه با پولشویی بانک‌ها را ضروری دانست.

رئیس‌کل بانک مرکزی در این جلسه، با توجه به نوسانات و تلاطم نرخ ارز ناشی از عملکرد شبکه‌های ارز فردایی که در تلاش برای بر هم زدن تعادل نرخ ارز هستند، بانک‌ها را موظف کرد که تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده از زیرساخت‌های بانکی برای اهداف پولشویی و معاملات مخرب در بازار‌ها را از طریق تعبیه سیستم‌ها و سازوکار‌های مورد نیاز برای این موضوع با جدیت بیشتر پیگیری کنند.

حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که اخیرا حوزه فن آوری بانک مرکزی گزارش‌هایی در خصوص تخلفات جدی چند بانک در عدم رعایت مصوبات ابلاغی درخصوص ضوابط و سقف تراکنش‌ها به رئیس کل بانک مرکزی داده است.

در این باره یک منبع آگاه بانکی با اشاره به گزارش تخلفات جدی چند بانک گفت: این موضوع با دستور همتی رئیس کل بانک مرکزی در حال رسیدگی است و صحبت‌های روز چهارشنبه رئیس کل بانک مرکزی خطاب به مدیران عامل بانک‌ها در خصوص مراقبت بانک‌ها برای جلوگیری از سو استفاده از زیر ساخت‌ها و تراکنش‌های بانکی برای اهداف پول شویی و فعالیت مبادلات فردایی ارز در این راستا بوده است

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: رئیس کل بانک مرکزی پولشویی نرخ ارز صراط مدیران عامل بانک ها رئیس کل بانک مرکزی مبارزه با پولشویی تراکنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مشتریان گرانقدر با مراجعه به سامانه بانکداری اینترنتی اشخاص حقیقی بانک ملت به نشانی ebanking.bankmellat.ir و انتخاب گزینه فعال سازی در صفحه ورود می‌توانند از طریق فعال سازی با اطلاعات کارت بانکی و یا فعال سازی با برنامه کاربردی امضای ملت، رمز عبور دریافت و بانکداری اینترنتی را فعال کنند.

پیش از این برای فعال سازی خدمت بانکداری اینترنتی، مراجعه به یکی از شعب بانک ملت و احراز هویت حضوری الزامی بود.

بانکداری اینترنتی یکی از جامع‌ترین کانال‌های ارایه خدمات غیرحضوری بانک ملت است که بخش عمده‌ای از نیاز‌های بانکی مشتریان را برطرف می‌سازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند