Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: با ساخت دستگاه بومی‌سازی شده تصفیه شیمیایی تمام اتوماتیک روغن ترانسفورماتور حدود 600 هزار لیتر از روغن‌های فرسوده تصفیه شده‌اند و در واقع با این اقدام حدود 1.5میلیون یورو صرفه‌جویی اقتصادی برای کشور داشته‌ایم.

رضا ریاحی امروز، 24 آبان ماه، در آیین رونمایی از دستگاه بومی‌سازی شده تصفیه شیمیایی تمام اتوماتیک روغن ترانسفورماتور که در محل پست 63 کیلوولت دانشجو برگزار شد، اظهار کرد: هلدینگ مهام‌شرق کارهای بسیار خوبی در زمینه بومی‌سازی انجام داده و افتخار دیگری به افتخارات صنعت برق کشور اضافه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز برگ زرینی به افتخارات صنعت برق کشور، خصوصا صنعت برق استان خراسان اضافه شد. این موضوع در شرایط تحریمی و تحت این شرایط اقتصادی افتخار بزرگی است که ما با همت متخصصان و با نگاه به داخل توانستیم ثابت کنیم که هیچ ‌چیز در مقابل اراده یک ملت تاب مقاومت ندارد و اگر ملتی عزم کند که راه افتخار و توسعه را از پیش ببرد، حتما توان کافی برای انجام کار را خواهد داشت.

ریاحی بیان کرد: دستگاه تصفیه روغن ترانسفورماتور اتوماتیک اهمیت زیادی دارد، زیرا یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها در شبکه برق ترانسفورماتورهای قدرت بوده که سرمایه بسیار زیادی در رابطه با آن‌ها در شبکه انجام شده‌ و روغن داخل این ‌دستگاه پس از سال‌ها به دلیل حرارت، اکسیداسیون و رطوبت، کیفیت عایقی خود را از دست خواهد داد و لازم است تا این روغن تصفیه شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان خاطرنشان‌ کرد: سال ها پیش دستگاه تصفیه روغن فیزیکی ساخته ‌شده ‌بود و این دستگاه تنها ذرات معلق در ترانسفورماتور را فیلتر می‌کرد اما دستگاه تمام اتومات تصفیه شیمیایی روغن، زنجیره عایقی روغن را که به تدریج برهم می‌خورد، مجددا بازسازی می‌کند، روغن دقیقا به حالت و وضعیت اولیه خود در می‌آید و حتی روغن تصفیه‌شده کیفیت مطلوب‌تری برای ترانسفورماتور خواهد داشت.

وی در خصوص مزیت تصفیه شیمیایی روغن ترانسفورماتور گفت: از مزیت‌های این اتفاق می‌توان به عدم خروج حجم زیادی از ارز اشاره کرد، همچنین در زمینه محیط زیستی اتفاقات خوبی رخ خواهد داد، زیرا پیش از این با خروج روغن از ترانسفورماتور، باید این روغن امحا می‌شد و این موضوع مسائل زیست‌محیطی زیادی را به دنبال داشت. همچنین با تصفیه در داخل خود تانک ترانسفورماتور، لجن‌ها و مواد ته‌نشین ‌شده در تانک روغن نیز خود به‌ خود تصفیه خواهد شد و این سه فاکتور بسیار مهم هستند که با وجود این دستگاه شاهد این مشکلات نخواهیم بود.

ریاحی در خصوص آمار ترانسفورماتورهای موجود در منطقه خراسان تصریح‌ کرد: در حال حاضر در برق خراسان 49 دستگاه ترانسفورماتور و راکتور 400 و 230 کیلوولت وجود دارد که حدود 2.5 میلیون لیتر روغن داشته، همچنین 352 راکتور 132 و 63 کیلوولت داریم که حدود 7 میلیون لیتر روغن ترانسفورماتور در آن‌ها موجود است. از این تعداد دستگاه، حدود 40 دستگاه نیاز به تصفیه روغن داشت که تاکنون این کار برای حدود 25 دستگاه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان ادامه ‌داد: حدود 600 هزار لیتر از روغن‌های فرسوده تصفیه شده‌اند و در واقع با این اقدام حدود 1.5میلیون یورو صرفه‌جویی اقتصادی برای کشور داشته‌ایم. امیدواریم با حمایت از این دستگاه، بتوانیم آن را در کشور تکثیر کنیم تا کار با وسعت بیش‌تری توسعه یابد. در زمینه صادرات این دستگاه نیز اقداماتی انجام شده تا بتوانیم علاوه بر صادرات برق، صادرات دستگاه‌های برقی را نیز در دستور کار داشته ‌باشیم.

در ادامه علی رسولیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان ‌رضوی، در خصوص اهمیت دستگاه ساخته ‌شده اظهار کرد: گزارشات بسیار خوشحال‌کننده و امیدبخشی بود. امروز کشور ما با فشارهای خارجی بسیار جدی مواجه است که این فشارها ارکان اقتصادی و بخش‌های تولیدی ما را تحت تاثیر قرار ‌داده و این فشارهای شدید برای متوقف‌ کردن تولید در کشور است.

وی افزود: اگر بتوانیم تولید را گسترش دهیم، می‌توانیم در برابر تحریم‌ها مقابله و مقاومت کرده و به راحتی از آن‌ها عبور کنیم. تولید نیازمند تامین زیرساخت‌هایی مانند برق، مواد اولیه، حمایت و... بوده و ضروری است توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان داشته‌ باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌ رضوی در خصوص لزوم تولید داخل و حمایت از آن گفت: ما در تامین برخی از مواد اولیه و برخی از قطعات با مشکل مواجه هستیم و امروز بیش از هر زمان دیگری بر ما نمایان و آشکار است که باید از شرکت‌هایی که توان علمی دارند، می‌توانند مواد اولیه را تولید و تامین کنند و کارهایی خاصی را انجام دهند، حمایت کنیم.

رسولیان با اشاره به لزوم حمایت استان از تولید و شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح ‌کرد: خراسان در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان پس از اصفهان و تهران رتبه سوم را دارد و در این استان، شرکت‌های دانش‌بنیان رشد بسیار خوبی دارد که به ‌خوبی در زمینه فعالیت خود تلاش می‌کنند. نمی‌توان تولید داشت و برق را برای آن تامین نکرد. باید تمام دستگاه‌ها و بخش تولیدی ما از شرکت‌های برق حمایت کنند.

وی اضافه‌کرد: مصرف برق صنعتی استان از سال گذشته نزدیک به 10 درصد رشد داشته‌ که این رشد نیازمند به تامین برق بیشتری‌ است و فرصت بسیار خوبی داریم تا بتوانیم برق کشورهای همسایه خود را تامین کنیم، زیرا ما در همسایگی خود کشورهایی داریم که نیازمند به واردات برق هستند و ما در کشور خود ظرفیت و توانمندی تولید برق بیش‌تری داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنعت برق ترانسفورماتور روغن ترانسفورماتور شرکت های دانش بنیان تصفیه شیمیایی تصفیه روغن بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۳۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فعال درزمینه تولید مواد نانو ساختار و  مستقر در پارک فناوری پردیس در خصوص فعالیت‌های این شرکت توضیح داد: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است.

کازرونی نمونه‌هایی آورد و گفت: به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد و گفت: این لیسانس برای اولین بار در دنیا توسط این شرکت ایجاد شده و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • واکنش روزنامه شهرداری به افشای قرارداد ۲ میلیارد یورویی
  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی