Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@22:58:03 GMT

رونمایی از سیمرغ و ضحاک ماردوش

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۱۱۹۱

رونمایی از سیمرغ و ضحاک ماردوش

مراسم رونمایی از کتاب‌های «سیمرغ» و «ضحاک ماردوش» به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 این مراسم به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، مصادف با سی‌امین سال تأسیس انتشارات مدرسه، در برنامه «سالِ سی»، روز دوشنبه (۲۶ آبان‌ماه) از ساعت ۱۰ برگزار خواهد شد.
در خبر برگزاری این  مراسم آمده است: «سیمرغ» دومین جلد از مجموعه «شاهکارهای ادبی ایران» است که به تازگی روانه بازار نشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب را مرجان فولادوند، نویسنده و پژوهشگر بر اساس «منطق الطیر» عطار نیشابوری متناسب نیازهای ویژه نوجوانان نوشته است.

«سیمرغ» به تازگی به فهرست کتاب‌های کلاغ سفید ۲۰۲۰ راه پیدا کرده و پیش‌تر با تصویرگری محمد برنگی جایزه سوّم نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری شارجه امارات متحده عربی را از آن خود کرده است.

«ضحاک ماردوش» هم سومین کتاب از مجموعه «شاهکارهای ادبی ایران» است که  بر اساس شاهنامه توسط آتوسا صالحی با هدف آشنایی نوجوانان با شاهنامه به نثری روان نوشته شده است.

«مجموعه شاهکارهای ادبی ایران» که در انتشارات مدرسه چاپ می‌شود به آثار شاهنامه، مولوی، عطار، سعدی و... می‌پردازد. گلستان سعدی از این مجموعه مدتی قبل چاپ شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از طریق صفحه اینستاگرامی @madresedpub دنبال کنند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۱۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداشت سعید امیرسلیمانی به بهانه رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» + تیزر مستند

مراسم پاسداشت سعید امیرسلیمانی بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما و رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» به همت شبکه مستند در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیین پاسداشت سعید امیرسلیمانی، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما و رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» تولید جدید شبکه مستند برگزار شد.

 

این مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی ابوالفضل توکلی تولید شده است و شب گذشته ۱۰ اردیبهشت با حضور جمعی از هنر دوستان و علاقه‌مندان در فرهنگسرای ارسباران از این مستند رونمایی شد.


در ابتدای این مراسم ایرج راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با تشکر و قدردانی از خانم علی‌پور همسر استاد امیرسلیمانی عنوان کرد: همسر سعید امیرسلیمانی این بار عظیم را به دوش کشید تا او بتواند روی صحنه تئاتر و جلوی دوربین تلویزیون برود. او کار‌های ارزنده و اثرگذاری از خودش باقی گذاشته تا بتواند خدمت گذاری در زمینه فرهنگ و هنر این سرزمین باشد.


ایرج راد با نقل خاطره‌ای از هم بازی شدن با امیرسلیمانی گفت: اولین که باری بر روی صحنه رفتم و از نزدیک با ایشان آشنا شدم به سال‌های ۱۳۵۴ یا ۱۳۵۵ برمی‌گردد که اولین اجرا و نمایشی بود به نام «حادثه در ویشی» نوشته آرتور میلر که در سالن انجمن ایران و آمریکا بر روی صحنه رفت. به خاطر دارم با سعید امیرسلیمانی حتی در زمان جنگ در طبقه سوم اداره تئاتر لباس تمرین پوشیده بودیم و ایشان به خاطر عشق و علاقه‌ای که به تئاتر داشتند هر روز در آنجا حاضر بودند و تمرین می‌کردند.


در این مراسم سپند امیرسلیمانی، گوهر خیراندیش، مسعود فروتن، رضا بنفشه خواه و احمد درویشعلی پور، از این هنرمند پیشکسوت تقدیر و تشکر کردند.
در ادامه ابوالفضل توکلی تهیه کننده و کارگردان «دیدار در سنگلج» از روند آشنایی با سعید امیرسلیمانی و چگونگی تهیه این مستند گفت: در اولین تماسی که با استاد امیرسلیمانی داشتم ایشان با خون گرمی بسیاری که دارند از صحبت‌های من به خوبی استقبال کردند و این باعث شد من انرژی بالایی را برای تهیه این مستند داشته باشم.


توکلی در پایان از خانم علی‌پور، سپند و کمند، همسر و فرزندان این هنرمند و استاد ایرج راد تشکر کرد و گفت: ایشان با وجود کسالتی که داشتند لطف کردند بنده را در تکمیل این مستند همراهی کردند.


در پایان این مراسم با اهدای تندیس شبکه مستند و لوح تقدیر از بیش از نیم قرن فعالیت هنری استاد سعید امیرسلیمانی قدردانی و از مستند «دیدار در سنگلج» رونمایی شد.


«دیدار در سنگلج» تولید جدید شبکه مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی روایتی از سال‌ها فعالیت هنری و اجرای تئاتر در سنگلج است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • پاسداشت سعید امیرسلیمانی به بهانه رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» + تیزر مستند
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟