Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@03:15:57 GMT

نقش مازندران در حماسه آزادسازی سوسنگرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۲۲۲۲

نقش مازندران در حماسه آزادسازی سوسنگرد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ولی الله شیرامه دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس مازندران با گرامیداشت فرا رسیدن ۲۶ آبان سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد گفت: شهر سوسنگرد از شهر‌های خوزستان است که در ۶۰ کیلومتری شمال غربی اهواز قرار دارد و با حمله گسترده هوایی دشمن بعثی به نقاط مختلف کشور و زیر آتش قرار دادن پایگاه‌ها و مناطق مرزی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ مورد هدف دشمن قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه هدف دشمن محاصره و تصرف محور سوسنگرد اهواز بود، به کارشکنی‌های بنی‌صدر در عملیات آزادسازی اشاره کرد و افزود: بنی صدر در آخرین لحظات عملیات، مانع از اعزام تیپ و مقاومت رزمندگان در برابر دشمن بعثی شد و شهید چمران به عنوان نماینده حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع در نامه پرغصه و دردی در این رابطه گفت: من اعلام جرم می‌کنم.

بیشتر بخوانید

تولید دو اثر موسیقی مازندرانی با موضوع دفاع مقدس

شیرامه ادامه داد: این شهر به‌خاطر نقاط استراتژیکی که داشت بعضا مقاومت مردم و جوانان تا صبح به طول انجامید و با پیام امام خمینی (ره) که فرمودند: تا فردا سوسنگرد باید آزاد شود و فرماندهی مقام معظم رهبری سوسنگرد در ۲۶ آبان ۱۳۵۹ آزاد شد.

او با اشاره به اعزام نیرو‌های مازندران در این عملیات گفت: این استان ۴۳ شهید در عملیات آزادسازی سوسنگرد تقدیم کرد که سردار شهید حسین بهرامی ولشکلایی از آن جمله است.

دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس مازندران افزود: علاوه بر رشادت‌های فرزندان این استان در مقاومت در برابر دشمن بعثی و اعزام رزمندگان و همزمانی با اعزام نیرو به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور و همچنین مبارزه با گروهک‌های الحادی و منافقین به ویژه اتحادیه کمونیست‌ها در جنگ جنگل که سبب ورود مسلحانه به شهر آمل شد با همه این درگیری‌ها ساخت و بازسازی شهر سوسنگرد را نیز به عهده گرفت.

او ادامه داد: با هدایت و حمایت آیت الله روحانی نماینده وقت حضرت امام (ره) در استان و با محوریت استانداری و دستگاه‌های اجرایی ستاد بازساری سوسنگرد توانست تا سال ۶۳ و ۶۴ شهر سوسنگرد را بازسازی کند.

شیرامه گفت: امروز هم جوانان نسل چهارم و پنجم در ادامه این راه در قالب اردو‌های جهادی با حضور در مناطق محروم و کم‌برخوردار همانند حماسه‌سازان بازسازی سوسنگرد در ساخت خانه‌های محروم پیشتاز هستند و به لطف خدا همان فرهنگ ادامه دارد.

او به نقش تاثیرگذار آیت الله روحانی، آیت الله طبرسی، آیت الله معلمی و مجدآرا استاندار مازندران در بازسازی شهر سوسنگرد اشاره کرد و گفت: در حوزه پژوهش و اسناد نیز کتاب نقش مازندران در بازسازی سوسنگرد جمع آوری و تدوین شد که به عنوان یک اثر کارنامه‌ای و اسنادی بر افتخارات مردم استان برگ زرین دیگری بر کتاب این حماسه افزوده است.

دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس مازندران با اشاره به چهلمین سال بزرگداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد گفت: به این مناسبت برنامه‌هایی در استان پیش‌بینی شده است که ساخت مستند سوسنگرد، تبلیغات محیطی و فضای مجازی، طراحی پوستر، گفت‎وگو با پیشکسوتان بازسازی سوسنگرد و تهیه گزارش خبری از اقدامات و برنامه‌های ویژه ۲۶ آبان از جمله آن است.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفظ آثار مازندران آزادسازی سوسنگرد دفاع مقدس مازندران آزادسازی سوسنگرد شهر سوسنگرد دفاع مقدس آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۲۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم اقامه عزای امام جعفرصادق (ع) در مدرسه علمیه آیت‌الله خویی (ره) مشهد گفت: حوزه باید عالم به زمان خود و فرهنگ‌های رایج روزگارش باشد و از سیاست و سیاست مداران زمان با خبر و دنیای خودش را بشناسد و از آنچه که در غرب، مراکز نظامی، اماکن صنعتی و نظام بانکداری اطلاع جامع داشته باشد.

آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی افزود: حوزه علمیه علاوه بر عالم بودن و نگهبانی از ارزش‌های دینی، و صیانت از عزت، شرف و استقلال ملت باید اهل عمل باشد، چرا که اگر از پیشرفته‌ترین فنون و مهارت‌ها در عرصه‌های مختلف دانش برخوردار باشد، اما اهل عمل نباشد در انجام رسالتش موفق نخواهد شد.

وی گفت: حوزه با مردم و در میان مردم باشد، چرا که اگر حوزه به عنوان علامه دهر روزگار خود شناخته شود، اما از مردم بریده و جدا باشد، دیگر نمی‌تواند نگهبان ایمان، عقیده، فرهنگ، اخلاق، ادب و حجاب و عفاف ملت باقی بماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه مردم پشتوانه حوزه‌های علمیه هستند، یکی از دلایل پایداری روحانیت را، حمایت ملت خواند و افزود: حوزه‌های علمیه با همه زهد، تقوا و دیانت بدون حمایت مردم اعتبار ندارند.

آیت الله حسینی خراسانی در ادامه  با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: نظام جمهوری اسلامی به فرماندهی فرمانده کل قوا و فقیهی از مکتب امام صادق (ع) توانست مراکز حساس اسرائیل را هدف قرار دهد و گنبد آهنین این رژیم منحوس را در هم کوبد.

 

دیگر خبرها

  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • زمان بازسازی افغانستان فرارسیده است
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • امام جمعه ساری: ماماها از مسئله زشت سقط جنین فاصله بگیرند
  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه
  • حماسه «وعده صادق» روایت فتح می‌خواهد
  • حماسه «وعده صادق» نیازمند تبیین و روایتگری است
  • حماسه وعده صادق باید در سطح جامعه روایت گری شود
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است