Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 25 آبان) در جلسه علنی مجلس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد مشکلات تامین ارز و توزیع نهاده‌های دامی در اجرای ماده 101 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.

وی در همین راستا افزود: تامین نهاده های دامی مورد نیاز مانند جو، ذرت و کنجاله سویا برای پرورش دام و آبزیان و طیور از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و مدیریت ارزی در واردات نهاده‌های دامی مشکلاتی را در این حوزه داشته‌ایم.

خضریان گفت: تراکنش مالی ۱۳۵ هزار میلیارد تومانی نهاده‌های دامی در کشور با چالش و مشکلات زیادی در طول سال روبرو بوده است و تولیدکنندگان با کمبود مواد اولیه روبه‌رو شده‌اند.

وی افزود: تهدید امنیت غذایی و افزایش قیمت‌ها و نارضایتی عمومی در سطح جامعه بخشی از مشکلات ناشی از تامین نهاده‌های دامی است چرا که حدود ۹۰ درصد نهاده‌های دامی از طریق واردات تامین می‌شود.

نماینده تهران در مجلس اظهار داشت: ما در طول هر سال نیازمند حدود ۹ میلیون تن ذرت، ۴ میلیون و ۲۰۰ میلیون تن سویا، ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن جو هستیم که عدم تأمین نهاده‌ها موجب کاهش تولید طیور و آبزیان شده است.

وی افزود: حدود ۷۰ درصد قیمت تمام شده طیور و آبزیان مربوط به نهاده های دامی است.

پربیننده ترین ماءالشعیر و مالت ۵۰درصد گران شد قیمت جدید مرغ اعلام شد قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز به مرز ۱۴۰هزار تومان رسید عرضه قطره‌چکانی به بازار در گرانی و کمبود روغن چه اثراتی داشت؟ عراق ۲۰۰کامیون گوجه فرنگی ایران را برگشت زد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کشاورزی مجلس شورای اسلامی نهاده دامی کنجاله سویا تراکنش مالی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۲۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر گزارش مرکز آمار، جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راس برآورد شده که ۱۸ میلیون راس آن آماده کشتار است، درحالیکه سال های گذشته ۷ تا ۷.۵ میلیون راس بود.

 به گفته او، با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، قیمت روند کاهشی به خود گرفته است.

پوریان متوسط قیمت هر کیلو دام زنده را ۲۱۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هرکیلو لاشه گوساله و گوسفند ۳۷۰ تا ۳۷۵ هزارتومان است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: طی ماه‌های اخیر با افزایش جمعیت دامی و رشد توزیع دام زنده در مراکز عرضه، قیمت گوشت قرمز روند کاهشی به خود می گیرد که می تواند با گوشت وارداتی قابل رقابت باشد.

به گفته او، با توجه به افزایش جمعیت دام زنده کشور نسبت به سال گذشته و گرم شدن هوا نگهداری جمعیت دامی مازاد داخلی برای دامداران و دامپروران نگران کننده شده است.

پوریان گفت: با توجه به اشباع بازار، رایزنی‌هایی با وزارت جهاد کشاورزی در راستای خرید حمایتی دام‌توسط پشتیبانی لمور دام و صادرات دام در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد