Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@00:00:22 GMT

مردم خراسان رضوی در روز ۱۶ دقیقه کتاب می‌خوانند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۵۷۳۵

مردم خراسان رضوی در روز ۱۶ دقیقه کتاب می‌خوانند

‍‍‍‍‍‍

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سوال از سرانه مطالعه باید به یک پرسش عمومی تبدیل شود. ما در طول سال بارها انواع آمارها را از رسانه‌ها، صدا و سیما و خبرگزاری‌ها سوال می‌کنیم اما در خصوص سرانه مطالعه تنها دو بار در سال سوال می‌پرسیم که یکی از آن‌ها مربوط به هفته کتاب و دیگری مربوط به نمایشگاه کتاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر مروارید در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به عقیده من عمومی شدن پرسش سرانه مطالعه یک نیاز فرهنگی است، به این معنی که هر خانواده و نهادی باید این سوال را همیشه به عنوان یک سوال مهم در ذهن داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهایی که تا کنون به دست آمده، سرانه مطالعه کشور ۱۲ دقیقه و در استان خراسان رضوی ۱۶ دقیقه است؛ این ارقام نشان می‌دهند که در مورد فرهنگ باید اقدامات جدی‌تری صورت گیرد تا در راستای آن شاهد افزایش سرانه مطالعه باشیم.

گفت‌وگوی ایسنا را با دکتر جعفر مروارید، مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در این خصوص در ویدیو زیر مشاهده می‌کنید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی فرهنگ کتابخوانی کتاب هفته کتاب سرانه مطالعه سرانه مطالعه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در سال گذشته با مشارکت بیش از ۵ هزار نفر در قالب بیش از ۵۰ گروه متشکل از سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در استان مقدار ۹۱۲ هکتار از اراضی استان و به مقدار حدود ۶۱۳ تن زباله جمع آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

مهدی اله پور افزود: برای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و کاستن از آسیب‌هایی که به آن وارد می‌شود، پرداختن به مشارکت در حوزه محیط زیست بسیار مهم و حیاتی است و مشارکت آگاهانه مردم می‌تواند، از هزینه‌های هنگفتی که بر محیط پیرامونی ما که همان محیط زیست است وارد می‌شود، جلوگیری نماید.

وی گفت: در همین راستا این پویش با اجرای ۱۴ محور کاری در استان پیگیری و اجرا شد  که استقرار مخازن جمع‌آوری پسماند در مناطق تفرجگاهی، توزیع پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر پسماند میان گردشگران، پاکسازی مناطق تحت مدیریت با حضور مسوولان ادارات و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های زیست محیطی، پاکسازی زیست محیطی محوطه‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان‌ها و پاکسازی ورودی و حریم‌های راه‌های مواصلاتی با همکاری مردم و سایر دستگاه‌های متولی از محور‌های این پویش به شمار می‌رود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: نصب پارچه نوشته آموزشی و بروشور اطلاع رسانی در جهت فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی گردشگران با محور حفاظت از محیط زیست و طرح جمع‌آوری سبزه هفت سین و رهاسازی ماهی‌های قرمز در استخر پارک‌های شهری از دیگر اقدامات در قالب پویش مزبور است.

دیگر خبرها

  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟ (اینفوگرافی)
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است