Web Analytics Made Easy - Statcounter

لوییس همیلتون مهم ترین رکوردهای تاریخ فرمول یک را به نام خود کرده است.

لوییس همیلتون با پیروزی در گرندپری ترکیه، هفتمین قهرمانی خود در فرمول یک را قطعی کرد و به رکورد میشائیل شوماخر به عنوان بیشترین قهرمانی در تاریخ فرمول یک به عنوان راننده رسید.

به گزارش طرفداری، پیشبینی هفتمین قهرمانی لوییس همیلتون کار سختی نبود و سرانجام امروز این اتفاق رخ داد و راننده انگلیسی مرسدس، توانست به رکورد میشائیل شوماخری برسد که 14 سال پیش به هفتمین قهرمانی اش رسیده بود و به نظر می رسید این رکورد دست نیافتنی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همیلتون با این قهرمانی اکنون چهارمین قهرمانی متوالی اش را نیز تجربه می کند و فصل نیز بعد در صورت ماندن در تیم مرسدس، شانس خوبی برای رسیدن به دیگر رکورد شوماخر، یعنی 5 قهرمانی متوالی دارد. همیلتون امروز یکی دیگر از رکوردهای شوماخر را نیز شکست و آن بیشترین قهرمانی با یک تیم است که اکنون همیلتون با 6 قهرمانی به همراه مرسدس، به تنهایی بالاتر از 5 قهرمانی شوماخر با فراری قرار گرفت.

در 11 دوره اخیر فرمول یک، تنها 3 راننده به قهرمانی رسیده اند. همیلتون 6 بار، سباستین فتل 4 بار و نیکو رزبرگ یکبار توانسته اند قهرمان فرمول یک شوند و از سال 2010 تا به امروز، هیچ راننده ای به غیر از این 3 طعم قهرمانی را نچشیده است. جالب است که تنها تیم های مرسدس و ردبول در این سال ها راننده های شان به قهرمانی رسیده اند. تمام قهرمانی های فتل به همراه ردبول بود و 7 قهرمانی مرسدس نیز به دست همیلتون و رزبرگ رقم خورده است. در لیست زیر نگاهی داریم به رکوردداران قهرمانی در تاریخ فرمول یک به عنوان راننده.

راننده کشور قهرمانی میشائیل شوماخر آلمان 7 لوییس همیلتون بریتانیا (انگلیس) 7 خوان مانوئل فانجو آرژانتین 5 الن پروست فرانسه 4 سباستین فتل آلمان 4 جک بربم استرالیا 3 جکی استوارت بریتانیا (اسکاتلند) 3 نیکی لائودا اتریش 3 نلسون پیکه برزیل 3 ایرتون سنا برزیل 3

لوییس همیلتون علاوه بر بیشترین قهرمانی، با 94 پیروزی، بیشترین تعداد پیروزی در تاریخ فرمول یک را نیز در دست دارد. این پایان دستاوردهای بی شمار همیلتون نیست و او 163 بار روی سکو قرار گرفته و 97 بار نیز پول پوزیشن را در اختیار داشته که هر دو رکورد تاریخ فرمول یک به شمار می روند. یکی دیگر از رکوردهایی که همیلتون می تواند فصل بعد به آن برسد، تعداد قهرمانی های متوالی است که لیست آن به شرح زیر است:

راننده کشور قهرمانی متوالی میشائیل شوماخر آلمان 5 خوان مانوئل فانجو آرژانتین 4 لوییس همیلتون بریتانیا (انگلیس) 4 سباستین فتل آلمان 4 بیشتر بخوانید:

نگاهی به رکوردداران بیشترین پیروزی تاریخ فرمول یک؛ لوییس همیلتون با عبور از میشائیل شوماخر به تنهایی در صدر قرار گرفت

مسابقه اصلی گرندپری ترکیه | تاریخ سازی لوییس همیلتون و قطعی کردن هفتمین قهرمانی

فرمول یک | تبریک سباستین فتل به لوییس همیلتون بابت هفتمین قهرمانی / عکس

همکاری دبلیو سریز با فرمول یک از فصل 2021؛ آغازی بر حضور رانندگان زن در فرمول یک؟

فرمول یک | تصاویری از تمرین فرناندو آلونسو با خودروی رنو در بحرین

فرمول یک | عربستان سعودی از سال 2021 میزبان مسابقه فرمول یک خواهد بود

فرمول یک | تقویم فصل 2021 منتشر شد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: تاریخ فرمول یک میشائیل شوماخر هفتمین قهرمانی لوییس همیلتون سباستین فتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۵۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، سامیار عبدلی، سریع‌ترین شناگر ایران که پنج شنبه (ششم اردیبهشت ۱۴۰۳) در جریان ماده تیمی ۴ در ۱۰۰ متر آزاد مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان موفق به جابجایی رکورد ۱۰۰ متر آزاد شده بود، بار دیگر خوش درخشید و توانست حدنصاب این ماده را بهبود بخشد.   عبدلی (جمعه ۷ اردیبهشت) در ماده ۱۰۰ متر آزاد انفرادی مسابقات قهرمانی کشور آلمان که در شهر برلین برگزار می‌شود، موفق شد با ثبت زمان ۰۰:۵۰.۳۴ رکورد این ماده را در فاصله یک روز برای دومین بار پیاپی جابجا کند.   پیش از این عبدلی با زمان ۰۰:۵۰.۴۵ رکورد این ماده را به نام خود ثبت کرده بود.   ماده ۱۰۰ متر آزاد مسافت بلند: رکورد پیشین:   سامیار عبدلی – مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان/ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۴۵ رکورد جدید:   سامیار عبدلی – مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان/ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۳۴

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی سامیار عبدلی در شنا
  • استقبال رئیس فرمول یک از انتقال همیلتون به فراری
  • تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • حمله به رکورد ۳ مربی بزرگ قرمز و آبی | او می خواهد بهترین مربی تاریخ باشگاه استقلال شود!
  • نیازمندی‌های نکونام برای جاودانه‌شدن در فوتبال ایران
  • فرستاپن: استون مارتین به دنبال قهرمانی با آلونسو است
  • مسابقات قهرمانی شنا آلمان| تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • تاریخ‌سازی عیدیان با کسب طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا
  • کارلتو یک جام تا بلعیدن رکورد زیدان
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + فیلم