Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور در دیدار با تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) با اعلام تداوم خدمت کریمانه این ستاد در همه ایام سال، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری به نام حضرت سیدالکریم(ع) در مساجد شاخص هر استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، در آستانه هفته بزرگداشت مقام حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) امروز (یکشنبه، 25 آبان ماه) حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور با آیت الله «محمد محمدی ری شهری»، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 این جلسه با هدف عرض تبریک این ایام و تقدیر و تشکر از خدمات و برنامه های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در دهه کرامت برگزار شد.

 

در این مراسم آیت الله «محمد محمدی ری شهری» ضمن تقدیر و تشکر از اقداماتی که در دهه کرامت با تمسک به نام ائمه معصومین(ع) بویژه امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، حضرت شاهچراغ(ع) و همچنین بزرگداشت امامزادگان انجام می شود، گفت: درحال حاضر برنامه های دهه کرامت باید حول محور خدمت کریمانه باشد و احساس شیرینی این خدمت کریمانه نیز باید در قالب کمک های مومنانه که مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید دارند، انجام شود.

 

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) تاکید کرد: در رویکرد جدید برنامه های دهه کرامت با شعار «خدمت کریمانه، همدلی به رسم اهل بیت(ع)» ضرورت دارد که مجموعه ها با یکدیگر هم افزایی داشته باشند و بتوانند به نیازمندان بویژه در این شرایط که برخی به دلیل بحران کرونا آسیب های اقتصادی دیده اند، کمک رسانی کنند.

 

آیت الله ری شهری در ادامه با بیان اینکه ظرفیت دهه کرامت می تواند در راستای ترویج معارف اهل بیت(ع) به کار گرفته شود، گفت: مصادیق خدمت کریمانه از آیات و روایات قابل برداشت است که باید با استفاده از این منابع و تاکیدات معصومین(ع) بتوانیم این خدمت کریمانه را به عنوان فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه و فرهنگسازی کنیم.

 

 

 

بنابر این گزارش، در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» با اشاره به اقدامات دهه کرامت در سال 99، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص کشور به دلیل بحران کرونا، امسال عمده برنامه های دهه کرامت، با محوریت فضای مجازی اجرا شد و بسیاری از سازمان ها، نهادها و مجموعه های مختلف در این زمینه برنامه های قابل توجهی با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی تدارک دیدند.

 

رئیس ستاد دهه بزرگداشت کرامت کشور افزود: شرایط بحران کرونا و بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در برگزاری برنامه های دهه کرامت، فرصتی را هم برای ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور فراهم کرد، تا برنامه های بین المللی را به صورت وبینار و با حضور کارشناسان مطرح حوزه بین الملل که در خارج از کشور مقیم هستند، اجرا کند.

 

حجت الاسلام ارزانی تاکید کرد: علاوه بر اینها با توجه به اینکه محور برنامه های دهه کرامت در سال  جاری «خدمت کریمانه» بود و از طرفی در ایام دهه کرامت با محدویت های کرونایی مواجه بودیم، شرایط خوبی با محوریت اعتاب مقدسه و همراهی مردم پیش آمد و خدمات قابل توجهی نیز به میمنت این ایام به آسیب دیدگان از کرونا انجام شد.

 

 

 

 

وی ادامه داد: نگاه ستاد بزرگداشت دهه کرامت در «خدمت کریمانه» تنها منحصر به ایام دهه کرامت نیست، بلکه درطول سال قرار است، که نگاهمان در برنامه ها «خدمت کریمانه و همدلی به رسم اهل بیت(ع)» باشد. به همین جهت با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و مخاطبان برنامه تلویزیونی سمت خدا و کانون و موسسه حضرت خدیجه(س)، اقدامات بسیار خوبی برای خدمت رسانی به محرومان انجام شده و این برنامه ها همچنان استمرار دارد.

 

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور تاکید کرد: توزیع گوشت قربانی میان نیازمندان سراسر کشور با مشارکت خیرین برنامه سمت خدا و به همت فعالان کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) در چندین مرحله از ماه رجب تاکنون انجام شده است و مرحله بعدی آن هم در ماه ربیع الثانی انجام می شود.

 

حجت الاسلام ارزانی در ادامه این مراسم از اعلام آمادگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به منظور ایجاد کانون فرهنگی هنری به نام حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در یک مسجد شاخص هر استان خبر داد و گفت: قرار است، این کانون ها به آستان سیدالکریم(ع) متصل و پیرامون معارف آن حضرت(ع) خدمت رسانی کنند.

 

وی همچنین اعلام کرد: خبرگزاری شبستان در هفته بزرگداشت مقام حضرت عبدالعظیم(ع) در ارتباط با آن حضرت(ع)، تولیدات و محتواهای خبری منتشر خواهد کرد.

 

در این جلسه لوح تقدیر از حمایت های آیت الله محمدی ری شهری که از سوی «سیدعباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده بود، به تولیت آستان سیدالکریم(ع) اعطاء شد.

 

 

 

 

همچنین در این جلسه از خدمات و همکاری های خادم القرآن «عباس سلیمی» با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد و از زحمات نماینده آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در ستاد دهه کرامت کشور هم قدردانی به عمل آمد.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: خدمت کریمانه ستاد بزرگداشت دهه کرامت آیت الله ری شهری ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور کانون های فرهنگی هنری برنامه های دهه کرامت حضرت عبدالعظیم ع خدمت کریمانه دهه کرامت دهه کرامت حجت الاسلام تولیت آستان سیدالکریم ع برنامه ها رئیس ستاد آیت الله کانون ها ری شهری حضرت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۶۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف ظهر یکشنبه در نشست خبری برنامه های دهه کرامت در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: شعاری که برای دهه کرامت امسال انتخاب شده «با شما سربلندیم» است.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت گفت: به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها که به نام روز دختر نامگذاری شده است، ستاد ملی تکریم دختران در این آستان مقدس تشکیل شد که پایگاهی برای فعالان فرهنگی و اجتماعی حوزه دختران و خواهران باشد.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه دهه کرامت با خطبه خوانی خادمان در روز ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد گفت: آیت الله محمدی گلپایگانی در دین مراسم سخنرانی خواهد کرد و مجید تال از شاعران آیینی استان قم شعرخوانی و حاج عباس حیدرزاده نیز به مولودی خوانی خواهد پرداخت.

حجت الاسلام مشرف ادامه داد: مراسم جشن میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها با سخنرانی آیت الله میرباقری و مداحی سید مجید بنی فاطمه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراسم دعای ندبه این هفته نیز با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی و با نوای حاج محمد رضا طاهری و حسین طاهری در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت عنوان کرد: اجتماع ۵ هزار نفری دختران دختر عصر روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی حاج سعید حدادیان و شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی برگزار می شود.

وی گفت: خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در قالب کاروان سفیران کریمه در ۲۵ شهر کشور و ۲۹ کشور حضور خواهند یافت تا ابعاد شخصیتی بانوی کرامت را به دیگران بشناسانند.

حجت الاسلام مشرف همچنین بیان کرد: جشن های دهه کرامت در بیش از ۲۰۰ نقطه سراسر دنیا برپا خواهد شد.

وی در ادامه اجتماع خواهران طلبه، برگزاری جشن تکلیف دختران، نشست های علمی با موضوع شناخت حضرت معصومه سلام الله علیها، برگزاری محافل قرآنی و برگزاری جشن هایی با حضور اقشار و اصناف مختلف کشور از جمله برنامه های دهه کرامت در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها است.

کد خبر 6097568

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت در سومین حرم اهل‌ بیت(ع)
  • اعزام سفیران کریمه به خارج و داخل کشور با ۱۳۰ برنامه
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت/برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۰۱ نقطه جهان
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد