Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@00:24:55 GMT

دمنوش های مفید و مضر برای بیماران کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۰۶۸۷

دمنوش های مفید و مضر برای بیماران کرونایی

متخصص طب سنتی ایرانی ضمن معرفی دمنوش هایی که می توانند برای بیماران کرونایی مفید باشند؛ توصیه کرد: بیماران فشار خونی در مصرف داروهای گیاهی احتیاط کنند و شیرین‌ بیان‌ برای این دسته بیماران مضر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر مهدیه السادات افتخار افضلی در برنامه مطب در خانه به فردی که پسرش آلرژی دارد؛ پاسخ داد: پرهیز نقش موثری در کاهش حساسیت ها و آلرژی ها دارد، فرزند شما از مصرف غذاهای دارای طعم ترش، سرخ کردنی ها، میوه های ترش و مرکباتی مانند نارنگی و پرتقال، لواشک و ترشیجات با پایه سرکه پرهیز کند؛ مصرف خاکشیر، لیمو شیرین و آب انار شیرین کمک کننده است همچنین می تواند شیره داخلی مغز فلوس را در آب جوش حل کرده و با کمی عسل و روغن‌ بادام مخلوط کرده در دهان نگهداشته و آرام‌ آرام‌ قورت دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 


متخصص طب سنتی ایرانی ادامه داد:  همچنین برای کاهش آلرژی می توانید یک عدد تخم کتان را نیم کوب و با دو یا ۳ برابر آن عسل مخلوط کرده و صبح ناشتا و شب قبل از خواب به فرزندتان بدهید تا بمکد باید دقت داشته باشید مصرف این ماده برای کودک زیر یک سال استفاده نشود؛ ضمن اینکه دمنوش های آویشن و عناب و شربت زوفای عسل یا زوفای ساده که در داروخانه ها موجود است  هم برای کاهش آلرژی کودکان و فرزندان موثر است.

 

 


وی در رابطه با اینکه آیا شیرین بیان ضد کرونا است؟ پاسخ داد: در مورد این گیاه دارویی تحقیقات و مطالعاتی انجام شده و نتایج مثبت وجود دارد امّا مصرف آن برای درمان برخی بیماری ها باید احتیاط را رعایت کرد؛ به خصوص کسانی که دارای بیماری فشار خون هستند با مصرف شیرین بیان فشار خون‌ آن ها افزایش می یابد لذا دوز مصرف شیرین بیان در افراد باید تنظیم شود.

 

 


دکتر افتخار افضلی در پاسخ به شخصی که چند روزی است گاهی با تنفس عمیق قفسه سینه او می سوزد؛ گفت: سوزش قفسه سینه می تواند علّت های متفاوتی‌ داشته باشد امّا بر اساس شرح حال کوتاه شما، توصیه می کنم ماءالشعیر طبی مصرف کنید؛ برای تهیه ماءالشعیر طبی یک استکان جو پوست کنده در ۱۴ برابر آن‌ با آب، مخلوط کرده و بجوشانید تا جوها شکفته شوند سپس آب آن را صاف کرده و روزانه تا ۵ مرتبه هر بار یک استکان آب را مصرف کنید همچنین مصرف شیر گرم هم مفید است؛ بخورهای ملایم مانند بخور گل بنفشه یا گل ختمی یا بخور بابونه هم در کاهش این سوزش موثر است ضمن‌ اینکه در مصرف زنجبیل و دارچین و ادویه های تند و تیز هم زیاده روی نکنید.

 

 

 

وی در مورد عوارض بیش از حد مصرف دمنوش ها هم توضیح داد: مصرف زیاد دمنوش ها ممکن‌ است عوارضی ایجاد کند بر اساس سن فرد و بیماری ای که دارد نحوه تهیه دارو، میزان و چگونگی مصرف آن متفاوت است مصرف بیش‌ از حد دمنوش ها برای فرد ممکن است جبران ناپذیر باشد برخی مواقع مشاهده شده که زیاده روی در مصرف دمنوش‌ ها برای افراد حساسیت ها و واکنش هایی به همراه داشته است همچنین مصرف زیاد زنجبیل و دارچین برای افراد مسن توصیه نمی شود مگر اینکه هفته ای یک بار مصرف کنند.

 

 


متخصص طب سنتی ایرانی در پاسخ به فردی که پرسید از ۳ روز پیش دچار سردرد شده ام علّت چیست؟ بیان کرد: سن و بیماری احتمالی خود را عنوان نکردید امّا سردرد علت‌ های مختلفی دارد و به طور کلی توصیه می شود شب ها زود بخوابید، غذای نفاخ و سنگین نخورید، شب ها پاهای خود را در آب نیم گرم که کمی سنگ نمک در آن ریخته شده باشد به مدّت ۲۰ دقیقه قرار داده و ماساژ دهید و می توانید از دمنوش  بِه و دارچین یا دمنوش بابونه هم در کاهش سردرد استفاده کنید.

 

 

 

وی در خصوص مفید یا مضر بودن مصرف سیر به صورت ناشتا که سوال یکی از کاربران بود هم پاسخ داد: مصرف سیر بسته به مزاج فرد، متفاوت است؛ برای افرادی که دارای مزاج سرد و مرطوب باشند مفید است به ویژه برای دیابتی‌ ها که معده ای رطوبی‌ دارند می توانند یک ماه هر صبح ناشتا یک عدد سیر خام را قورت دهند؛ کسانی هم که ترشحات پشت حلق دارند یا کسانی که دارای مزاج گرم‌ هستند از مصرف سیر خام‌ ناشتا پرهیز کنند.

 

 


این متخصص در مورد مایعات و نوشیدنی های مفید برای بیماران کرونایی هم گفت: دمنوش بابونه، آویشن، چای کوهی، گل گاوزبان، نعناع و گیاه سرخارگل که این گیاه برای تقویت سیستم ایمنی مفید است برای بیماران مبتلا به کرونا مفید است که  می توانید تنوع ایجاد کنید و از هر کدام یک قاشق چای خوری نیم کوب کرده و در یک لیوان آب جوش دم دهید و مصرف کنید؛ همچنین شربت آبلیمو و عسل هم موثر است.

 

 


وی ادامه داد: بیماران کرونایی همچنین می توانند شربت گلاب و زعفران هم مصرف کنند به این شکل که یک لیتر گلاب را با ۳۰۰ گرم نبات یا عسل حرارت دهید تا به قوام برسد و در پایان یک گرم زعفران به آن اضافه کرده و ۵ دقیقه بجوشد این ماده را در یخچال نگهداری کرده و روزانه یک قاشق غذاخوری را در یک لیوان آب ولرم ریخته و به بیمار بخورانید،  ضمناً مصرف نصف قاشق چای خوری رب شیرین بیان یا دم کرده نصف قاشق پودر شده شیرین بیان در یک لیوان آب هم برای این بیماران کمک کننده است؛ دقت کنید افراد دارای بیماری فشار خون، شیرین بیان مصرف نکنند.

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: داروی گیاهی طب سنتی ایرانی بیماران کرونایی برای بیماران دمنوش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز

به گزارش "ورزش سه"، استقلال خوزستان هفته‌های پرماجرایی را پیش رو دارد و مدیران این تیم با حضوری موفق در نقل و انتقالات زمستانی، امیدوارند به هدف خود در ادامه فصل دست یابند.

محمد آبشک یکی از بازیکنانی بود که در پنجره زمستانی به جمع شاگردان سیروس پورموسوی اضافه شده و با قدرت رهبری خود در خط میانی و تجربه بالایی که دارد، توانسته شرایط موفقی را در این بازی‌ها پشت سر بگذارد. آبشک که در ساعات پایانی نقل و انتقالات زمستانی و به شکل عجیبی از لیست فولاد خوزستان خارج شد تا این تیم برنامه نقل و انتقالاتی خود را پشت سر بگذارد، در شرایطی قرار دارد که امیدوار است بتواند بعد از خارج کردن پیراهن قرمز، اکنون با آبی‌های خوزستانی اتفاق شیرینی را شکل دهد و به سهمیه بقا دست یابد.

هافبک دفاعی استقلال خوزستان خود را مهیای جدال حساس این هفته تیمش برابر ملوان خواهد کرد. تیمی که دورانی به عنوان یک یاغی تجربه حضور در آن را پشت سر گذاشته بود. در روزهایی که حضور بازیکنان رشت و انزلی در بین تیم‌های این دو شهر با واکنش‌های جنجالی همراه بود، محمد آبشک ریسک حضور در جمع ملوان را پذیرفته بود.

او اکنون با پیراهن استقلال خوزستان باید مقابل ملوان قرار گیرد و باید دید در مسیر حفظ سهمیه بقای تیمش چه نمایشی در این دیدار سخت به‌جا خواهد گذاشت.

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب