Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدابراهیم زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محدودیت‌های کرونایی پیک دوم شیوع در کردستان از ابتدای مهر ماه آغاز شد و در این مدت ستادهای شهرستانی مدیریت مقابله با کرونا، ۶۶۴ روز بازدید مشترک در سطح شهرهای استان داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه بازدیدهای مشترک به صورت روزانه توسط گروه‌ نظارتی مدیریت مقابله با کرونا از اصناف مختلف سطح شهرهای استان انجام شده است، اضافه کرد: در نتیجه این بازدیدها برای ۹۱۶ واحد تذکر صادر شده و ۲۳۸ واحد نیز به علت تداوم تخلفات و عمدتا عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: بیشترین واحدهای متخلف در این مدت که پایبند به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نبودند عمدتا مشاغل گروه ۲ شامل آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، پاساژها، عکاسی و مشاوران املاک و خودرو هستند.

وی یادآور شد: با توجه به ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی، جشن و عزا در استان بدلیل شرایط کرونایی و محدودیت‌ها، تاکنون از برگزاری بیش از ۶ مراسم عروسی ممانعت شده است.

زارعی با بیان اینکه در کرونا حداقل طی یکسال آینده در جامعه قربانی خواهد گرفت، تاکید کرد: در شرایط فعلی باید مراقبت کرد تا تعداد مرگ و میر و مبتلایان کاهش یابد و به سمت کنترل بیشتر این اپیدمی حرکت کنیم.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰)  بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۵ آبان ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۵۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۵۴۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۶۲ هزار و ۶۸ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۵۵۸ هزار و ۸۱۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۶۶۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۵۰۵ هزار و ۷۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

با فوت ۴۵۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۱ هزار و ۴۹۳ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۵۴ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز  بر اثر این بیماری جان خود را از داده اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیش از ایران بوده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا محمد ابراهیم زارعی اصناف استانداری کردستان محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصناف استانداری کردستان محدودیت های کرونا ویروس کرونا اصناف استانداری کردستان محدودیت های کرونا اخبار کنکور کووید۱۹ در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۱۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم بزرگداشت روز معلم و استاد به همت انجمن علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با حضور سلمان اسماعیلی معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه شهرستان ملایر، ستار ابراهیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر، استادان و دانشجویان در سالن اجتماعات شهید تاجوک واحد ملایر برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در این نشست اظهار کرد: رشد جامعه در گرو آموزش بوده و آموزش منجر به تکثیر و سازندگی خواهد شد.

اسماعیلی یادآور شد: در آموزش صحیح باید راه رسیدن به قله به دانشجو نشان داده شود.

وی با اشاره به تحول و بالندگی دانشگاه‌ها از شروع طلایی و پرشور سال ۱۴۰۳ برای ایران اسلامی و همچنین پیشرفت‌های چشمگیر شهرستان ملایر در همه حوزه‌ها نکاتی را بیان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند