Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر سلیم نژاد روز دوشنبه به خبرنگاران گفت:  به واسطه این خدمت، شهروندان بدون نیاز به مراجعه حضوری قادر به برقراری ارتباط با نمایندگان خود و ثبت مکاتبات، درخواست ها و گزارش ها خواهند بود و خدمت رسانی  شفاف تر و کیفی تر می شود.

وی با بیان اینکه یکی از درس های دوران سخت شیوع کرونا ضرورت نگاه جدی تر به تحقق دولت و شهرداری الکترونیک بود تا در مواردی که امکان ارائه غیرحضوری خدمات وجود دارد، از درگاه های الکترونیکی استفاده کرد، اظهار داشت: کاهش مراجعات حضوری به ادارات ضمن ارتقای شفافیت و سلامت و  افزایش کیفیت و سرعت پاسخگویی، بستر هرگونه رانت و فساد را از بین می برد و در صرفه جویی منابع مالی و انسانی نیز مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: گاهی ارباب رجوع چندین مرتبه برای انجام امور ساده اداری به ارگان ها مراجعه می کند و تا انجام کار این تردد چندین مرتبه تکرار می شود که ماحصل جز نارضایتی شهروند و تحمیل هزینه های گزاف به وی ندارد و از دیگر سو، همین ترددها به تشدید ترافیک و مشکلات شهری می انجامد و همین طور نهادها نیز برای پاسخگویی به انبوه مراجعه کنندگان نیاز به فضای جدید و بکارگیری نیرو و افزایش هزینه های جاری پیدا می کنند؛ لذا در نهایت کسی از این مسائله نفع نمی برد.
این مسوول تصریح کرد: برای مثال، ثبت گزارش ها، دریافت گواهی، معرفی نامه یا دریافت استعلام و واریز عوارض و موارد مشابه که تجربه ثابت کرده بیش از ۸۰ درصد مراجعات اربابان رجوع به ادارات به ویژه شهرداریها را شامل می شود، به طور الزام نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می توان این موارد را فقط از طریق درگاه های الکترونیکی ارائه کرد که در نهایت همه از آن سود می برند و هزینه های تحمیلی به مردم و نهادها را کاهش می دهد و ریشه بسیاری از نارضایتی ها و بروکراسی اداری و تخلفات و تبعیض ها و رابطه بازی ها خشکیده خواهد شد.
سلیم نژاد ادامه داد: دوره پنجم شورای شهر کرج که با شعار شفافیت و توسعه شهر الکترونیک روی کار آمده، در موارد بسیاری شهرداری را ملزم به راه اندازی درگاه های الکترونیکی نموده و اکنون تحولی شگرف در این حوزه را شاهد هستیم و بسیاری از خدماتی که در زمینه های شهرسازی، مالی و اداری در گذشته نیاز به مراجعه حضوری داشتند، اکنون در بستر آنلاین و غیرحضوری ارائه می شوند که البته تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی در پیش رو داریم.
رییس شورای شهر کرج  خاطر نشان کرد: با راه اندازی درگاه الکترونیکی میزخدمت شورای اسلامی شهر در روزهای آینده و اطلاع رسانی نشانی آن، شهروندان برای ثبت گزارش ها، درخواست های ملاقات، طرح شکایات و تقاضای پیگیری موضوعات مرتبط با کمیسیونهای تخصصی و غیره می توانند در کمترین زمان و بدون پیچیدگی و حتی با کمترین سطح سواد از درگاه آنلاین استفاده کرده و در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنند و خدمات مد نظر خود را دریافت نمایند.

روزانه تعداد زیادی از شهروندان کرجی برای پیگیری مشکلات خود به شورای اسلامی شهر کرج مراجعه می کنند.

برچسب‌ها شورای شهر ویروس کرونا اكبر سليم نژاد دولت الکترونیک استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر ویروس کرونا اكبر سليم نژاد دولت الکترونیک استان البرز شورای شهر ویروس کرونا اكبر سليم نژاد دولت الکترونیک استان البرز اخبار کنکور شورای شهر شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جام جم» باز هم تولید می‌شود

فصل جدید برنامه «جام جم» به‌زودی تولید می شود.

روابط عمومی سیما در پی انتشار گمانه‌زنی‌ها درخصوص تولید برنامه «جام جم»، اعلام کرد، فصل جدید این برنامه در دست طراحی است و زمانبندی تولید و پخش آن از طریق درگاه‌های رسمی معاونت سیما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سیما، برنامه «جام جم» که نگاهی نقادانه به رویکردهای کلان حوزه فرهنگ و رسانه دارد، با نگاهی تحلیلی موضوعات بحث‌برانگیزی را که سازمان صداوسیما با آنها مواجه بوده، نقد و بررسی می‌کرد.

گفتنی است فصل جدید برنامه «جام جم» در دست طراحی است، زمانبندی تولید و پخش آن از طریق درگاه‌های رسمی معاونت سیما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی تولید می‌شود
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی