Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وقتی موضوع کسب و کار اینترنتی پیش می‌ آید، یکی از موارد بسیار مهمی که بی‌ توجهی به آن باعث از بین رفتن کل زحمات تان می‌ شود، سئو است. سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو باعث می‌ شود موتور جستجوی گوگل بتواند وبسایت شما را در صفحه اول نتایج در رتبه خوبی قرار دهد. فاکتورهای بسیاری روی سئو تاثیر گذارند که دانستن آنها کمک می کند با آگاهی بیشتری در زمینه توسعه کسب و کار خود قدم بردارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برنامه‌ های مختلف مانند فیلم آموزش سئو، دوره‌ های آموزشی و… می‌ توانند در این زمینه به شما  کمک کنند. دو ابزار کارآمدی که در ادامه خدمت شما معرفی می‌ شود می توانند در زمینه بهبود سئو بسیار تاثیرگذار باشند. از همین رو برای شما توضیح خواهیم داد که ریچ اسنیپت و تگ کنونیکال چیست و چرا باید استفاده از آنها را در دستور کار خود قرار دهید.

در خبرگزاری ایلنا مطلبی با عنوان راهکارهای سئو برای درک بهتر گوگل و کاربران از محتوا است که قسمتی از این مقاله در ادامه آورده شده است : " اگر بتوانید در همان صفحه نتایج نظر کاربران را به خود جلب کنید، شانس بیشتری برای انتخاب شدن توسط کاربر دارید. پس می‌ بایست در نحوه ارائه اطلاعات مورد نظر کاربر تمایزی با رقبای خود داشته باشید. در شرایط عادی وقتی به صفحه نتایج گوگل نگاه می‌ کنیم، برای هر یک از نتایج عنوان صفحه سایت، آدرس سایت و متا دیسکریپشنی که برای آن نوشته شده است را مشاهده می‌ نماییم. این اطلاعات را اسنیپت می‌ گویند. حال اگر بخواهیم اطلاعاتی علاوه‌بر این را در لیست نتایج گوگل نمایش دهیم، باید از ریچ اسنیپت‌ ها استفاده کنیم. یعنی برای اینکه گوگل اطلاعات بیشتری مانند امتیاز یا قیمت یک محصول در فروشگاه اینترنتی، نقد و بررسی یک فیلم، اطلاعات یک شخص یا شرکت و.. را درباره کوئری جستجو به کاربر نمایش دهد، می‌ بایست از ریچ اسنیپت‌ ها استفاده نماییم.

ریچ اسنیپت‌ ها با دادن اطلاعات فوری و مرتبط توجه کاربر را جلب کرده و نرخ کلیک را تا 30 درصد افزایش می‌ دهند. دیگر قرار گرفتن در لیست نتایج  و رتبه‌ های بالای گوگل به تنهایی کافی نیست، بلکه باید بتوانید تمایزی ایجاد کنید که کاربر را جذب سایت شما نماید." علاوه بر جلب توجه مخاطب، ریچ اسنیپت‌ ها به موتور جستجو و خزنده‌ های آن کمک می کنند که محتوای شما را بهتر درک کند و آن را دقیقا در اختیار کاربرانی قرار دهد که به آن نیاز دارند. این روزها برای صفحات مختلف استفاده‌ های مختلفی از ریچ اسنیپت می‌ شود و به این صورت کمک می کند که روند کارهای خود را به درستی طی کنید.

کجا از ریچ اسنیپت استفاده می‌ شود؟

 

 

ریچ اسنیپت‌ ها که اصطلاحا داده‌ های نشانه گذاری شده نیز نامیده می‌ شوند، در شرایط مختلف کاربرد دارند و به این صورت می‌ توانند مزایای زیادی را به همراه داشته باشند. البته نباید فراموش کرد که در شرایط مختلف از ریچ اسنیپت‌ های مخصوص باید استفاده کرد. در ادامه رایج ترین این موارد را با هم بررسی می‌ کنیم.

●نقد و بررسی: این ریچ اسنیپت برای محصولات، فیلم، خدمات و… استفاده می‌ شود و به کاربران کمک می کند که نظر خود را ثبت کرده یا نظرات دیگران را مطالعه کنند.●ابزار Breadcrumbs: این مورد اجازه می دهد که مسیر مشخصی برای رسیدن به صفحه‌ای خاص در سایت برای کاربر مشخص شود.●محصولات: یکی از موارد استفاده مهم از ریچ اسنیپت‌ ها، بکارگیری آنها در فروشگاه‌ های آنلاین است. این ریچ اسنیپت اجازه می دهد در صفحه نتایج گوگل اطلاعات جانبی در خصوص محصولات مانند توضیحات کوتاه، تصویر، برند و... نمایش داده شود.●نمایش اشخاص: با استفاده از این ابزار می‌ توان نظر شخصی افراد ثبت نام کرده در سایت و اشخاص معتبر را در زمینه‌ ای خاص به مخاطب نشان داد و به این صورت او را تشویق کرد که روی لینک سایت کلیک کند.●معرفی سازمان یا شرکت: این امکان برای استفاده کنندگان از ریچ اسنیپت وجود دارد که مواردی مانند آدرس، لوگو و اطلاعات تماس را به صورت مستقیم در اختیار مخاطب بگذارند. در ضمن این ابزار و امکانات اجازه می دهد که مواردی مانند ویدیوها، رویدادها و دستورالعمل‌ های مختلف را نیز در صفحه نتایج جستجو گوگل به مخاطب نمایش دهید.

 

تگ کنونیکال چیست؟

 

 

تگ کنونیکال یا Canonical در صورتی که به درستی استفاده نشده باشد، می تواند باعث بوجود آمدن مشکلات مختلفی شود. معمولا در بیشتر موارد اگر روند استفاده از این تگ درست نباشد، شاهد این خواهید بود که برخی از صفحات سایت شما ایندکس نمی شوند. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در این زمینه باید با عملکرد تگ کنونیکال آشنایی داشته باشید، روش درست استفاده از آن را بدانید و مهمتر از همه از پیامدهای استفاده نامناسب آن باخبر باشید. از آنجایی گه گوگل حساسیت زیادی نسبت به محتوای تکراری دارد و  در صورت مشاهده این مورد سایت مورد نظر را جریمه می کند، باید روش مناسبی برای یافتن و از بین بردن این محتوای تکراری پیدا کرد. استفاده از این تگ باعث می‌ شود صفحاتی که به دلایل مختلف دارای آدرس متفاوت و محتوای یکسان هستند به عنوان محتوای تکراری یا Duplicate content شناخته نشوند. روش کار به زبان ساده چنین است که از بین چند صفحه با محتوای مشابه و آدرس متفاوت، فقط یکی از آنها به گوگل نمایش داده می‌ شود. در سایت  حسین روشنایی -  متخصص و مشاور سئو   به آدرس   roshanayi.xyz  به صورت جامع و رایگان  تگ کنونیکال را به صورت ویدیویی آموزش داده است.

اصول استفاده از تگ کنونیکال

 در ادامه 4 قانون اصلی سایت  yoast برای استفاده از تگ کنونیکال که با دانستن آنها می‌ توانید عملکرد بهتری داشته باشید :

●در هر صفحه وب فقط از یک تگ کنونیکال استفاده کنید، چرا که در صورت استفاده بیشتر، گوگل آنها را نادیده خواهد گرفت.●استفاده از نسخه اصلی دامنه: در صورتی که برای سایت خود از SSL استفاده می‌ کنید، باید حتما در زمان به کارگیری تگ کنونیکال به یاد داشته باشید که تمامی آدرس‌ ها با SSL باشند.●آدرس‌ های صفحات وب (URL) را حتما با حرف کوچک بنویسید. همچنین مطمئن شوید که آدرس استفاده شده در سرورها نیز با حروف کوچک است تا در این زمینه به مشکل برنخورید.●برای استفاده از تگ کنونیکال باید از URL کامل استفاده کنید.

 

استفاده از فیلم آموزشی سئو، مقالات و منابع به روز که توسط گروه‌ های حرفه‌ ای تولید شده‌ اند، قطعا کمک می کند درک بهتری از این که تگ کنونیکال چیست و ریچ اسنیپت چه کاربردی دارد، به دست آورید. در ضمن استفاده از تجربه و تخصص افراد حرفه‌ ای در زمینه سئو قطعا می‌ تواند تاثیر زیادی در پیشرفت کسب و کار آنلاین شما داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نتایج گوگل سئو داشته باشید صفحه نتایج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۱۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۸ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،روزنامه‌های ورزشی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ به موضوعات مختلف فوتبال پرداخته اند.


دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • فیلم/ روایت روح‌الامینی از رقبای قالیباف برای ریاست مجلس
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۸ اردیبهشت
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی