Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزینه بازسازی ساختمان چقدر است؟ بازسازی کنم یا نه؟ اصلاً بازسازی خانه در این شرایط قیمتی دلار برایم صرفه دارد یا بهتر است فعلاً بیخیال آن شوم؟ اینها سوالاتی است که در ذهن صاحب خانه‌ها، آن هم زمانی که قصد بازسازی ساختمان شان را داشته باشند به وجود می‌آید.

با ما همراه باشید.

هزینه بازسازی ساختمان چقدر است؟

برای بازسازی کردن یک ساختمان، نزدیک به 30 عنوان خرج و و مخارج مختلف وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه هزینه دقیق بازسازی ساختمان چقدر باشد، با این ارتباط دارد که بخواهید برای هر کدام از این عناوین، چقدر هزینه کرده و در کدام یک صرفه جویی کنید.

به طور کلی و طبق تجربه، هزینه بازسازی عادی یک خانه 70 متری با مصالح خوب، چیزی بین 70 تا 120 میلیون تومان است. اما در ادامه و با خواندن هزینه مورد نیاز هر عنوان، می‌توانید به شکل دقیق‌تر برای هزینه نهایی تخمین بزنید:

برای نصب سقف کاذب و کناف تایتل ۶۰*۶۰ با مصالح باید حدودا متری 95 تا 130 هزار تومان هزینه کنید. برای سقف کاذب دکوراتیو کناف با مصالح، حداقل هزینه به ازای هر متر 160 تا 200 هزار تومان است. هزینه نصب و رنگ آمیزی چوب ترمود فنلاندی، بین متری 680 هزار تا 950 هزار تومان است. به ازای هر متر گچ کاری بدون مصالح، باید 25 تا 35 هزار تومان هزینه بپردازید. هزینه هر متر مربع رابیتس کاری بدون احتساب مصالح، بین 70 تا 95 هزار تومان است. هزینه هر متر پارکت لمینت خارجی با دستمزد نصب و همینطور فوم آن، بین 135 تا 360 هزار تومان است. برای خرید هر متر مربع کاشی و سرامیک با جنس مرغوب و ایرانی باید 90 تا 200 هزار تومان هزینه کنید. هزینه نصب کاشی و سرامیک بدون مصالح، به ازای هر متر مربع برابر با 35 تا 45 هزار تومان است. هزینه نصب سنگ بدون مصالح به ازای هر متر مربع، 30 تا 70 هزار تومان است. هزینه هر متر مربع آجرکاری با نصب و مصالح چیزی بین 130 تا 180 هزار تومان محاسبه می‌شود. تیغه چینی با مصالح و دستمزد بین 75 تا 95 هزار تومان هزینه دارد. هر متر کاغذ دیواری خارجی قابل شستشو با هزینه نصب آن حدودا 650 تا 1/900 هزار تومان هزینه دارد. هزینه خرید کابینت آشپزخانه MDF همراه با نصب و مصالح، بین 1/600 تا 4 میلیون تومان به ازای هر متر مربع است. هر متر مربع کمد دیواری MDF با عمق 60 سانتی‌متر همراه با هزینه نصب و مصالح آن، 850 تا 2/600 هزار تومان هزینه دارد. هزینه دستمزد برق کاری بدون احتساب مصالح آن، به ازای هر متر بین 30 تا 48 هزار تومان است. هر متر مربع لوله کشی سرد و گرم فاضلاب همراه با مصالح، بین 80 تا 150 هزار تومان هزینه دارد. هزینه خرید هر پره رادیاتور ایرانی جنس مناسب، بین 85 تا 120 هزار تومان است. یک دستگاه پکیج ایرانی جنس مناسب بین 6 تا 9 میلیون تومان قیمت دارد. هزینه خرید شومینه برقی همراه با دستمزد نصب کردن آن، بین 3/700 تا 6 میلیون تومان است. هزینه هر متر نقاشی با مصالح (روغنی و پلاستیکی) بین 25 تا 35 هزار تومان است. هزینه هر متر پنجره UPVC همراه با نصب، بین 130 تا 980 هزار تومان است. هزینه هر عدد شیرآلات درجه 1 ایرانی با دستمزد نصب، بین 130 تا 800 هزار تومان است. هزینه یک عدد روشویی کابین دار PVC 650 تا 1/600 هزار تومان است. هزینه هر عدد سرویس فرنگی ایرانی همراه با هزینه نصب آن، چیزی بین 1 تا 3 میلیون تومان است. هزینه ساخت درب فلزی یا چهارچوب آن همراه با مصالح مورد استفاده، به ازای هر کیلوگرم برابر با 50 تا 95 هزار تومان است. هزینه خرید یک لنگه درب ضد سرقت همراه با یراق آلات، هزینه نصب و قفل، بین 3/600 تا 6/500 هزار تومان است. هزینه خرید درب داخلی HDF همراه با هزینه نصب آن به ازای یک لنگه، 3/700 هزار تا 7/800 هزار تومان است. هزینه هر عدد دستگیره و قفل درجه 1 ایرانی با هزینه نصب آن، بین 350 تا 730 هزار تومان است. هزینه تخلیه نخاله‌های ساختمانی همراه با کارگر به ازای هر ماشین بین 180 تا 270 هزار تومان است. کرایه یک وانت داخل شهری برای یک بار، 65 تا 120 هزار تومان است. هزینه هر کارگر روزمزد ساختمانی به ازای یک روز کاری، 150 تا 180 هزار تومان است. و هزینه کار یک روز یک استاد کار بین 300 تا 350 هزار تومان است.

طبق لیست قیمتی که بالا ارائه شد، می‌توانید به شکل حدودی تخمین بزنید هزینه بازسازی ساختمان شما در تهران یا دیگر شهرهای ایران چقدر است. دقت کنید که قیمت‌های ارائه شده در این لیست با بالا و پایین شدن قیمت دلار، قیمت مصالح ساختمانی و... تغییر می‌کند. اما در حال حاضر، این آخرین قیمت‌هایی بود که تا این تاریخ منتشر شده است.

علاوه بر همه این قیمت‌های گفته شده، ممکن است حین بازسازی ساختمان چیزی بین 10 تا 25 درصد بیشتر هم بابت بیمه، مالیات و... به قیمت‌های نهایی اضافه شود.

برای بازسازی ساختمان به کجا مراجعه کنیم؟

اگر تصمیم جدی برای بازسازی ساختمان خودتان گرفته اید و به دنبال یک پیمانکار معتبر در این زمینه هستید، پیشنهاد می‌کنیم به مجموعه آرک مایان اعتماد کنید. این مجموعه سال‌های زیادی است که در حیطه ساختمان سازی فعالیت می‌کند و می‌تواند به شما در بازسازی آپارتمان تان کمک کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09122945749 تماس گرفته یا به صفحه مربوط به خدمات بازسازی ساختمانی در وب سایت آنها (https://arcmaian.com/rebuilding/) سر بزنید.

کلام آخر

خب، به انتهای مقاله هزینه بازسازی ساختمان رسیدیم. در این مقاله با هم حدود 30 عنوان هزینه برای بازسازی کردن یک ساختمان را بررسی کردیم و در آخر هم با یک مجموعه معتبر برای بازسازی ساختمان آشنا شدیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری در مورد این مقاله داشتید، در بخش نظرات منتظر شما هستیم.

پربیننده ترین اجاره‌ آپارتمان ۷۰متری در تهران چند؟/ ارقامی بزرگ برای واحدهای کوچک! قیمت مسکن در تهران/ با ۲ میلیارد کجای پایتخت می‌توان خانه خرید؟ قیمت مسکن در ارزان‌ترین منطقه تهران (جدول معاملات یک ماه اخیر) نرخ‌های عجیب مسکن در قلب تهران! قیمت‌های عجیب اجاره بها در شمال تهران!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ساخت و ساز ساختمان یراق آلات بازسازی ساختمان پیمانکار ساختمان سقف کاذب سهام عدالت هزینه بازسازی ساختمان هزار تومان هزینه هزینه نصب آن هزار تومان ازای هر متر برای بازسازی میلیون تومان هزینه هر متر متر مربع هزینه خرید چیزی بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۲۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم آلمان دوباره افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، حذف کمک‌هزینه انرژی یک محرک کلیدی برای صعود دوباره قیمت‌ها و تورم در آلمان در ماه جاری بوده است. روند مشابهی در اوایل روز دوشنبه در اسپانیا هم به نمایش گذاشته شد؛ پس‌ازآنکه دولت حمایتی که به جلوگیری از افزایش هزینه‌های انرژی کمک می‌کرد را حذف کرد، نرخ تورم به ۳٫۴ درصد رسید. در همین حال، رشد قیمت‌ها در ایرلند از ۱٫۷ درصد به ۱٫۶ درصد کاهش یافت.

انتظار می‌رود که داده‌های منطقه ۲۰ کشوری یورو که روز سه‌شنبه منتشر می‌شود، برای اولین بار رقم اصلی تورم را بدون تغییر روی ۲٫۴ درصد نشان دهد.

مقامات بانک مرکزی اروپا با اتکا به عقب‌نشینی نرخ تورم از اوج دورقمی خود در سال ۲۰۲۲، در حال آماده شدن برای اولین کاهش هزینه‌های استقراض در ماه ژوئن هستند. اینکه حجم کاهش نرخ بهره در سال جاری چه اندازه خواهد بود، موضوع بحث پرجنب‌وجوشی است که تعداد کمی جرأت ارائه پیش‌بینی‌های ملموس را دارند زیرا چشم‌انداز کاملاً نامشخص است.

به گفته اقتصاددانان، تورم سرفصل آلمان که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به شمار می‌روند و نوسان قیمت‌ها در آن تأثیری مستقیم بر اقتصاد کل اروپا دارد، در ماه آوریل به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی اندکی افزایش یافت و احتمالاً در ماه آینده به دلیل تأثیرات پایه بر قیمت حمل‌ونقل، جهش صعودی دیگری خواهد داشت. بااین‌حال، روند کلی تورم در حال کاهش است.

سیاست‌گذاران به‌ویژه بر قیمت خدمات داخلی متمرکز هستند، جایی که رشد در ماه‌های اخیر سرسخت باقی‌مانده است. این روند به‌شدت تحت تأثیر روند افزایش دستمزدها است که برای جبران افزایش هزینه‌های زندگی با سرعت بالایی در حال افزایش است. به گفته اقتصاددانان، خطرات برای رسیدن به‌موقع به هدف تورمی همچنان وجود دارد و یک عامل تعیین‌کننده در اینجا آن است که چگونه رشد ضعیف بهره‌وری همراه با افزایش شدید دستمزدها فشار کلی قیمت اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

درعین‌حال، درآمدهای بالاتر پیش‌شرطی برای احیای اقتصادی نوپا است. در آلمان، استثنائات تجاری بهبودیافته و فعالیت‌ها، به‌ویژه در بخش خدمات، با نشانه‌هایی مبنی بر جلوگیری از رکود زمستانی در حال افزایش است.

لغو تدابیر کمک‌هزینه‌ای در سرتاسر اروپا دلیلی کلیدی است که تورم ممکن است در بقیه سال به‌طور گسترده تغییر کند و در آستانه هدف تورمی نوساناتی داشته باشد. در آلمان، پایان کاهش موقت مالیات گاز طبیعی اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت‌ها بوده است.

افزایش قیمت‌ها در آلمان در ماه مه بیشتر خواهد شد که عمدتاً به دلیل تأثیرات پایه مربوط به قیمت حمل‌ونقل است. بااین‌حال، روند نزولی گسترده‌تری باید پس از پایان شوک قیمت انرژی و بهبود مشکلات زنجیره تأمین ادامه یابد.

کد خبر 6095483 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست
  • بازگشت روبرتو دزربی به لیست بایرن مونیخ
  • این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید
  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت