Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه تعامل سازنده و گسترده ای بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد و سایر نهادهای فعال در مساجد وجود دارد، گفت: حدت و همدلی نهادهای فرهنگی به ویژه بسیج محلات و مساجد، موجب اثرگذاری بیشتر برنامه های فرهنگی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(۲۶ آبان) در دیدار با مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات استان، اظهار کرد: خوشبختانه تعامل سازنده و گسترده ای بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد و سایر نهادهای فعال در مساجد به ویژه پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور»  با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر سال ۹۱ در استان خراسان شمالی مبنی بر تعامل و همکاری  کانون های مساجد با بسیج، ابراز کرد: بسیج مساجد و محلات با تعامل و همکاری که بین مجموعه بسیج و کانون های فرهنگی و هنری وجود دارد، در تمام طرح ها و برنامه های که در سطح مساجد برگزار می شود، مشارکت دارد و تمام  اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد که مشتمل بر ۲۴ هزار و ۵۰۰ نفر می باشند عضو فعال و عادی بسیج هستند.

 

وی با بیان اینکه تعامل این دو نهاد موجب اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و حفظ و صیانت از دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی می شود، ابراز کرد: در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مناطق روستایی و شهری استان ایلام فعالیت دارند که همه این کانون ها تعامل و همکاری ویژه ای با پایگاه های مقاومت بسیج در اجرای برنامه ها دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی نیز گفت: در حال حاضر ۸۶ باب کتابخانه عمومی علاوه بر کتابخانه های باز مساجد، در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فعالیت دارند و در این کتابخانه ها، بالغ بر ۴۰۰ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف به ویژه مباحث دینی و علمی  وجود دارد.

حجت الاسلام چراغی پور یادآور شد: همچنین یک مرکز تخصصی کتابخانه ای در سطح استان در شهرستان آبدانان در مسجد امام موسی کاظم(ع) این شهر فعالیت دارد و  البته در هر منطقه از استان سعی کرده ایم که کتابخانه عمومی در هر کانون در راستای توسعه ترویج فعالیت های فرهنگی و کتاب و کتابخوانی فعال باشد.

 

وی  با بیان اینکه پایگاه های مقاومت بسیج که در مساجد فعالیت دارند تعامل بسیار خوبی با کانون های فرهنگی و هنری دارند، ابراز کرد: طرح ملی «ایران قوی» در سطح کانون های فرهنگی و فرهنگی در طول ۹۰ روز  در سطح کانون های مساجد اجرا می شود که بر این اساس، کانون های فرهنگی و هنری تمام فعالیت های خود را در حوزه های مختلف در ۳ شبستان و ۱۲ رواق در این سامانه ثبت می کنند و  کانون های مساجد در نهایت امتیاز بندی شده و در پایان از کانون های مساجد برگزیده تقدیر می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: این آمادگی در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام وجود دارد که تفاهم نامه ای با معاونت بسیج محلات و مساجد سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در راستای اجرای برنامه های و فعالیت مشترک منعقد شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تعامل این دو نهاد می تواند نقش مهم و تاثیر فراوانی برای اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی در سطح استان داشته باشد و به طور قطع وحدت و همدلی نهادهای فرهنگی موجب اثرگذاری بیشتر در جریان اجرای برنامه های فرهنگی می شود.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: محلات بسیج مساجد کانون های مساجد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام سطح کانون کانون های مساجد اجرای برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب و بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم، از جمعی از معلمان بسیجی و فرزند شهدا در تکاب تجلیل شد.   در این مراسم با اهدا لوح سپاس و شاخه گل از مقام شامخ معلمان تجلیل شد.   سرهنگ صیاد کرامتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب در این آئین گفت: شما بسیجیان و فرزندان معظم شهدا بعنوان معلمان جامعه رسالت خطیری بر دوش دارید و تربیت اسلامی نسل‌های آینده جامعه مرهون زحمات و تلاش‌های خالصانه و مجاهدانه شماست.

دیگر خبرها

  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است