Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، در جلسه ای که بمنظور تعیین وظایف اعضای هیات امنا امامزاده حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد و همفکری اعضا برای پیشبرد اهداف در این امامزاده در استانداری استان تشکیل گردید، اعضا مشخص و وظایف ابلاغ شد.
حجت الاسلام و المسلمین امیری در این جلسه به جایگاه ویژه امامزادگان در بین مردم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰۱ امامزاده می باشد و هر کدام از آنها جایگاه و منزلت خاصی در بین مردم و اهالی هر منطقه دارد، اولین اقدامی که برای پیشرفت و توسعه امامزادگان دو خاتون انجام شد تشکیل هیات امنا بوده که اعضای این تیم متشکل از افراد حقیقی و حقوقی می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اوقاف در این جلسه که با حضور استاندار محترم و هیات امنا جدید امامزاده برگزار گردید به تشریح اقدامات اوقاف در حوزه های مختلف پرداخت و بیان داشت: نگاه اوقاف به مسئله امامزادگان صرفا زائرپذیری نبوده و در کنار امر مهم زیارت، کارکردهای دیگری نیز در دستور کار خود قرار داده که می توانند در رونق و توسعه ی امامزادگان نقش داشته باشند.
وی گفت: در حوزه ی فرهنگی بیش از ۴۰ شناسه اجرایی بصورت دستورالعمل برای فرهنگ وقف و زیارت تعریف شده که یکی از مهم ترین اقدامات در این زمینه تشکیل مراکز افق در امامزادگان بوده، این طرح که طی چندسال اخیر از سوی سازمان اوقاف به سرانجام رسید، در امامزادگان استان چهارمحال و بختیاری نیز این مراکز بطور جدی به فعالیت مشغول می باشند.
امیری به اشتغالزایی مردم به برکت اماکن متبرکه اشاره کرد و افزود: نقش بقاع در اشتغال نقش بی بدیلی می باشد و با شیوع ویروس کرونا و متاسفانه با بیکار شدن ۲ هزار نفر و تعطیلی ۱۵۰ مغازه و غرفه از زمان شیوع این ویروس، نقش امامزادگان در اشتغال پررنگ تر نمود پیدا کرد و این خود نشان از این دارد که نقش بقاع متبرکه در اشتغال نقشی مستقیم و بسیار پررنگ می باشد.
وی با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری این امامزاده که به نگین سبز استان معروف می باشند تصویب شده و قابلیت اجرا دارد تصریح کرد: در استان چهارمحال و بختیاری زیرساخت در خور شان امامزادگان شاخص آنطور که در منزلت آنها می باشد فراهم نشده ولی با قدم های مثمرثمری که اوقاف برداشته است می تواند به جذب توریسم مذهبی و فرهنگی کمک نماید.
مدیرکل در ادامه اظهار داشت: پیشبرد اهداف و توسعه ی عمرانی، فرهنگی و اجتماعی امامزاده حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد، همکاری و هم افزایی اعضا را می طلبد چون این تیم کاملا از افراد متخصص در کلیه ی حوزه ها اعم از فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و ... تشکیل گردیده است.
استاندار محترم استان در این جلسه گفت: استان چهارمحال و بختیاری مستعد پیشرفت های بیشماری در حوزه های مختلف بوده که این مورد در اماکن متبرکه با واگذاری طرح ها به بخش خصوصی، مردمی و حتی دولتی امکان پذیر می باشد.
وی افزود: با گسترش زیرساخت های موجود، و با اجرای طرحی جامع می توان به توسعه عمرانی و ساخت یک مجموعه ی استاندارد در جوار امامزاده اقدام نمود و با این اقدام با جذب توریسم، زائر و دعوت از سرمایه گذارهای مختلف، به خواسته های مردم جامه ی عمل پوشاند.
در پایان جلسه اعضا هیات امنا بهمراه مسئولیت ها تعیین و آقای اقبال عباسی استاندار استان بعنوان رئیس هیات امنا امامزاده، آقای بهادر عبدالغنی مسئول حوزه عمرانی، آقای حسین گنجی مسئول امور مالی و اموال، آقای حمیدرضا توسلی مسئول امور فرهنگی، آقای علی رئیسی مدیرمرکز افق، آقای فرهاد رئیسی جذب سرمایه گذار و امور مشارکتی و آقای عیسی یوسفی بعنوان مسئول امورات اجرایی در حوزه ی عمرانی منصوب گردیدند.

46

کد خبر 1456123

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری استان چهارمحال و بختیاری هیات امنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا با حضور اعضا در تایلند برگزار شد و در این انتخابات دو کرسی مهم و ارزشمند برای نمایندگان ایران کسب شد.

 پس از برگزاری این جلسه فرید فتاحیان که پیش از این بعنوان مدیر اجرای کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا برگزیده شده بود در این سمت باقی ماند.

طبق دستورالعمل جدید کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عنوان دبیر کلی حذف شده و تمام وظایف آن با دایره اختیارات بیشتر بر عهده مدیر اجرایی است. بر این اساس فتاحیان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا شد.

همچنین محسن رضوانی رییس فدراسیون شنای ایران در این انتخابات با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از سال ۲۰۲۵ الی ۲۰۲۹ انتخاب شد.

رضوانی علاوه بر این مقام بعنوان نماینده هیات رئیسه ورزش‌های آبی آسیا به منظور نظارت بر کمیته واترپلو این قاره تعیین گردید. رئیس فدراسیون شنا پس از این انتخابات در هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا نیز ابقا شد.

دیگر خبرها

  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!